Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
En person från en annan kommun som mailar och mailar och mailar. Hon mailar fel personer om fel frågor, och när hon får svar (flera gånger) så fortsätter hon maila om samma fel saker till samma fel människor, och nu med en panik-ton över att hon inte får svar.
Men herregud människa du har fått svar på frågorna innan jul, förra veckan och igår. Vad är problemet?
 
Jag stör mig på att jag luktar kattkiss. Jag har ingen katt och det är jättekonstigt men jag luktar typ kattkiss och jag har ingen aning om varför.
 
Jag stör mig på att jag luktar kattkiss. Jag har ingen katt och det är jättekonstigt men jag luktar typ kattkiss och jag har ingen aning om varför.
Jag har drabbats av någon t-shirt som luktade kattkiss. Inte när den var torr och nytvättad men när jag hade haft på mig den en liten stund. Tror att jag löste det med blötläggning i vatten+ättika innan tvätt.
 
Jag har drabbats av någon t-shirt som luktade kattkiss. Inte när den var torr och nytvättad men när jag hade haft på mig den en liten stund. Tror att jag löste det med blötläggning i vatten+ättika innan tvätt.
Tack, det är ett bra tips för tröjan jag haft på mig idag ifall den inte blir ren i tvätten! :)


Det jag fortfarande funderar på är varför jag luktar kattkiss, mina kläder luktar inte kattkiss (ännu) men min hud gör. Är inte på diet eller ätit mindre senaste tiden.
 
Tack, det är ett bra tips för tröjan jag haft på mig idag ifall den inte blir ren i tvätten! :)


Det jag fortfarande funderar på är varför jag luktar kattkiss, mina kläder luktar inte kattkiss (ännu) men min hud gör. Är inte på diet eller ätit mindre senaste tiden.
Ätit minimalt med kolhydrater, utan att du är på diet?
 
Skulle öppna en ny flaska milda och den där flärpen som försluter korken ville inte släppa utan bara körde upp under mina naglar. Det gör så satans ont :arghh:

Och min efterlängtade burk med gurkins gick inte att öppna. Locket sitter jättehårt. Så jag måste ta med den till farsan i morgon och använda den där mojängen som hjälper en att öppna burkar
 
Skulle öppna en ny flaska milda och den där flärpen som försluter korken ville inte släppa utan bara körde upp under mina naglar. Det gör så satans ont :arghh:

Och min efterlängtade burk med gurkins gick inte att öppna. Locket sitter jättehårt. Så jag måste ta med den till farsan i morgon och använda den där mojängen som hjälper en att öppna burkar
"Glasburk med hårt lock
Knacka lite lätt med locket runt alla sidor mot en bänkskiva. Placera sedan en gummisnodd runt locket. Plötsligt går det att öppna hur enkelt som helst."
Testat?
 
Stör mig lite på att islandshästen redan börjat fälla :meh:
Storhästen brukar vänta till runt mars-april någon gång, januari känns lite väl tidigt :cautious:
 
Att min kondition gått helt käpprätt åt skogen över jul. Orkade springa milen innan, men efter tre veckors ledighet så känns två kilometer som rena tortyren...
 
Stör mig lite på att islandshästen redan börjat fälla :meh:
Storhästen brukar vänta till runt mars-april någon gång, januari känns lite väl tidigt :cautious:
Mitt kallblod börjar alltid fälla i mitten av januari. Kändes lite väl tidigt när vi bodde i Norrland och det var som kallast då..
Sedan fäller han konstant tills i mitten av oktober, så får typ tre månader utan fällning per år.. Man blir lite less. 😅
 
Stör mig på att jag var hungrig men det var för sent för middag så åt nötter och drack te, men var fortfarande hungrig så jag värmde en matlåda, åt den, och sen stund senare var jag spyfärdigt mätt. Men kom igen kroppen!!:banghead:
 
Skulle öppna en ny flaska milda och den där flärpen som försluter korken ville inte släppa utan bara körde upp under mina naglar. Det gör så satans ont :arghh:

Och min efterlängtade burk med gurkins gick inte att öppna. Locket sitter jättehårt. Så jag måste ta med den till farsan i morgon och använda den där mojängen som hjälper en att öppna burkar
Det funkar även att peta in en sked eller annat mindre och bända upp lite så att vakumet släpper :)
 
Havremjölken jag brukar köpa för att ha i kaffet var slut, så jag fick köpa ett annat märke. Dels stör jag mig på det, men framförallt stör jag mig på att produkten från det här andra märket är extremt mycket sötare trots att den enligt näringsdeklarationen innehåller nästan 1% mindre socker?! Ingen av produkterna innehåller tillsatt socker, utan det är naturligt förekommande. Jag fattar ingenting, men gott är det inte i alla fall! Avskyr sött kaffe :yuck:
 
Alla "oj, så lugnt ni har det","här var det då ingen trängsel", "saknas det inte lite folk" osv osv i all oändlighet.

Vill bara skrika: VI VET!
Vi vet att inkomsten minskar, vi vet att siffrorna dippar ner mot minus, vi vet att pandemin slagit hårt mot oss. Tack för att ni påminner oss om att vi snart inte överlever.

Tack till de som fortfarande handlar men Gud så trött jag är på folks (omedvetna) hån och allt gnäll om regler. Det är inte jag som satt de! Följ de annars går vi stänga!
 
Havremjölken jag brukar köpa för att ha i kaffet var slut, så jag fick köpa ett annat märke. Dels stör jag mig på det, men framförallt stör jag mig på att produkten från det här andra märket är extremt mycket sötare trots att den enligt näringsdeklarationen innehåller nästan 1% mindre socker?! Ingen av produkterna innehåller tillsatt socker, utan det är naturligt förekommande. Jag fattar ingenting, men gott är det inte i alla fall! Avskyr sött kaffe :yuck:
Vilken sort köper du som inte är så söt? Jag har alltid kört samma och skulle inte ha något emot att prova någon mindre söt (gärna med lite socker också)
 
Mamma är i riskgrupp. Jag och ena syrran har skött hennes handling sen start. Elcykel med dubbdäck finns för att hon ska slippa ta bussen till jobbet. Mormor har köpt reflexväst och hjälm så hon ska vara säker.

Vi har tjafsat om att mamma tagit bussen vid regn och bett mig skjutsa vid regn. Vi har sagt att om hon inte sköter det här så slutar vi handla åt henne, finns liksom ingen anledning till att vi ska försöka skydda henne om hon inte ens tänker försöka själv.

Idag har hon tagit bussen. Nu är det således sluthandlat. Hon får handla själv.
 
Vilken sort köper du som inte är så söt? Jag har alltid kört samma och skulle inte ha något emot att prova någon mindre söt (gärna med lite socker också)
Nu har jag bara testat tre sorter, men den jag brukar köpa är Oatly Barista. Den här gången fick det istället bli Alpro (också Barista-varianten) och den är som sagt märkligt söt.

Såg nu att fetthalten skiljer sig rätt rejält (3g i Oatly vs 1,5 i Alpro), undrar om det kan vara det som gör det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 508
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 149
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 001
Senast: Marita73
·
Svar
790
· Visningar
41 653
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp