Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer som utan tillräcklig erfarenhet köper hästar. Blev precis frågad av en person som precis köpt en gammal travare vad deras häst borde få för foder. (jag har aldrig haft egen häst eller fixat foderstaterna hos de hästar jag ridit). Borde man inte ha någorlunda koll på det innan? Bad denne att prata med foderrådgivare. På det sättet denne frågade mig gav mig en klump i magen, det är en gammal häst också, så jag hoppas att den inte far illa av okunskap :(
Jag tycker tvärtom. Bra att folk frågar om de är osäkra. Det finns så många människor som går runt saliga i sin tro att de vet PRECIS hur allting funkar, fast det egentligen inte alls är så.
 
Köpte näsdukar eftersom jag behövde något lite mjukare än toapapper nu när det är kallt ute och huden lättare blir irriterad. Valde en sort som klassades som "eco friendly" och "luxury soft". För det första fullkomligen stinker de av parfym, trots att det inte framgår någonstans att de är parfymerade. Jag kan alltså känna lukten även nu, när paketet står typ 1 meter ifrån mig. För det andra är de långt ifrån "luxury soft". Finkornigt sandpapper känns som en bättre beskrivning. Så nu sitter jag här med en låda med 72 näsdukar som istället för att lugna den irriterade huden runt näsan gör allt mycket värre. Parfymen gör dessutom att det kliar i näsan ---> jag behöver snyta mig ännu oftare. Fin liten ond cirkel där 🙄
 
Köpte näsdukar eftersom jag behövde något lite mjukare än toapapper nu när det är kallt ute och huden lättare blir irriterad. Valde en sort som klassades som "eco friendly" och "luxury soft". För det första fullkomligen stinker de av parfym, trots att det inte framgår någonstans att de är parfymerade. Jag kan alltså känna lukten även nu, när paketet står typ 1 meter ifrån mig. För det andra är de långt ifrån "luxury soft". Finkornigt sandpapper känns som en bättre beskrivning. Så nu sitter jag här med en låda med 72 näsdukar som istället för att lugna den irriterade huden runt näsan gör allt mycket värre. Parfymen gör dessutom att det kliar i näsan ---> jag behöver snyta mig ännu oftare. Fin liten ond cirkel där 🙄
En annan snoris här, jag kan rekommendera kleenex faktiskt. Tunt men inte så att det går sönder, samtidigt mjukt och skonsamt. Praktisk förpackning också :)
 
Köpte näsdukar eftersom jag behövde något lite mjukare än toapapper nu när det är kallt ute och huden lättare blir irriterad. Valde en sort som klassades som "eco friendly" och "luxury soft". För det första fullkomligen stinker de av parfym, trots att det inte framgår någonstans att de är parfymerade. Jag kan alltså känna lukten även nu, när paketet står typ 1 meter ifrån mig. För det andra är de långt ifrån "luxury soft". Finkornigt sandpapper känns som en bättre beskrivning. Så nu sitter jag här med en låda med 72 näsdukar som istället för att lugna den irriterade huden runt näsan gör allt mycket värre. Parfymen gör dessutom att det kliar i näsan ---> jag behöver snyta mig ännu oftare. Fin liten ond cirkel där 🙄
Jag rekommenderar tygnäsdukar. Har gått över till sådana i fint, mjukt tyg och får aldrig några problem med irritation även när jag är megaförkyld och snyter mig konstant i flera dagar :)
 
Maken skulle tanka. Fel på betalstationen, "anslutningsfel". Får åka en omväg på tre mil nu.. Tekniken är rolig nästan jämt.
 
Stör mig på att vattnet till stallet frusit. Trots värmekabel. (det är alltså mellan brunnen och stallet det frusit, inte inne i stallet).

Stallägarna jobbar stenhårt på att lösa problemet, och att ge oss och hästarna vatten. Men det är omständligt och störande!)
 
Vätska tar större plats när den blir varm. Det var väl kanske ingen "pang, boom, vin överallt" explosion, utan halsen och korken på flaskan hade stjuts av när vi hittade flaskan som legat en stund i en bil en sommardag i solen i sydfrankrike :laugh: :o
Åh nej :rofl: måste ha blivit riktigt varmt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 168
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 225
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 960
Senast: Marita73
·
Svar
1 670
· Visningar
89 389
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp