Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar du som sjuksköterska tycker jag du ska ha företräda framför lärare, där har vi ett utsatt yrke.

Lärare är inte lätta att ersätt. Det är inte så lätt att anställa nya kassörer heller i en pandemi med restriktioner. Första tiden du sitter ska du ha vägledning, då har du en person som står precis bakom dig. Jag anser att du helt klart fastnar på plastbiten framför kassörens ansikte. Detta leder till att du helt glömmer bort när någon nyser precis innan den tillexempel och det faktum att kassören hela tiden konstant tar på saker som andra har tagit på.

Jag sa inte att det var enkelt och att alla kan fixa det hip som haver. Jag sa att det är enklarare än att alla börjar handla mat online.

Folk är idioter och följer inte restriktioner, jag ser det dagligen. Bara som exempel förskolebarn som rör sig hip som haver över hela trottoaren så folk inte ens kommer förbi när dom väntar på bussen medans förskolelärarna står 5 meter ifrån och röker. Nu under coronan kan det ju vara trevligt om förskoleläraren iaf försöker med: kom nu allihopa in mot kanten det kommer en tjej här som vill komma förbi eller något liknande iaf.
Angående plast biten och att du skriver att folk nyser innan dom tar i något dom ger kassörskan så får vi hoppas kassörskan har handskar. Har hon inte det så skulle då inte jag välja den kassan ändå så då får hon sitta av sin tid i säkerhet.
 
Jag vet att folk skiter i restruktionerna. Ser resultaten av detta varje dag. Vi i sjukvården ska prioriteras först av alla yrkesgrupper. Det är redan klubbat.

Men hur är det enklare att barnen ska undervisas hemifrån menar du?

Klart att det inte är lätt att ersätta en kassörska hip som happ men hon är definitivt inte lika utsatt som en lärare eller fsk lärare. Inte heller oersättlig. Det allra värsta dom kan hända är att hennes mataffär får stänga. Vad tror du händer om man får stänga en hel skola? Detta är bara löjligt att dividera om.
Sen är det lustigt att inte fler handlar online...
Hade möjligheten att hålla samtliga Sveriges barn hemma på undervisning så skulle man ju gärna vilja veta hur kassörskan ens skulle kunna gå till jobbet (om hon har mindre barn)
Du läser in för mycket i mina inlägg. Jag skriver inte möjligt. Jag skriver att det skulle vara enklare.

Lägger ner denna diskussion nu. Dels är det ett sidospår och du läser mina inlägg på fel sett oavsett där du antar att jag menar att det är genomförbart i det samhälle som vi har.
 
Du läser in för mycket i mina inlägg. Jag skriver inte möjligt. Jag skriver att det skulle vara enklare.

Lägger ner denna diskussion nu. Dels är det ett sidospår och du läser mina inlägg på fel sett oavsett där du antar att jag menar att det är genomförbart i det samhälle som vi har.
Du får nog se över lite hur du kan tolkas.
Var det ens nått argument då om du inser att det är omöjligt från början.

Vi lägger ner. Trevlig helg 👍
 
Men fy vilka människor. Usch. Undrar om föräldrar vet om detta. Men dom lär ju känna att barna luktar rök. 😳
Bra fråga, dock enkelt å skylla ifrån sig när dom står vid en busshållplats varje morgon relativt centralt. Rökare försöker inte ens komma i närheten av 25 meter från entréer, även om jag tycker att den längden är en tuff längs att hålla centralt så är det den längden som har blivit satt.
 
@Hannah199
På vägg till mitt jobb, imorse. Stått flertal barn där varje morgon å väntat på bussen med förskolelärare. Detta var dock första gången jag sett rökning pågående medans jag har passerat.
Vart ska 1-5-åringar ta vägen med sina lärare varje morgon? Du tror inte att du har missförstått :confused:? Det låter nämligen jättemärkligt. Det är inte föräldrar och barn som du ser?
 
Jag vet att folk skiter i restruktionerna. Ser resultaten av detta varje dag. Vi i sjukvården ska prioriteras först av alla yrkesgrupper. Det är redan klubbat.

Men hur är det enklare att barnen ska undervisas hemifrån menar du?

Klart att det inte är lätt att ersätta en kassörska hip som happ men hon är definitivt inte lika utsatt som en lärare eller fsk lärare. Inte heller oersättlig. Det allra värsta dom kan hända är att hennes mataffär får stänga. Vad tror du händer om man får stänga en hel skola? Detta är bara löjligt att dividera om.
Sen är det lustigt att inte fler handlar online...
Hade möjligheten att hålla samtliga Sveriges barn hemma på undervisning så skulle man ju gärna vilja veta hur kassörskan ens skulle kunna gå till jobbet (om hon har mindre barn)

Hur får du ihop det att kassörskan som träffar många fler människor per dag än läraren är mindre utsatt? I mina affärer så sitter plastskivan bredvid betalterminalen så när jag står och drar mitt kort och slår in pinkoden så är det fritt blås till kassörskan. Dessutom rör hon vid enorma mängder varor som andra har rört vid innan. De som är ute i butiken och packar upp varor är ju ännu mer utsatta! Folk går ju förbi riktigt nära!

Jämför med en lärare som träffar sitt begränsade antal elever varje och varje dag samma elever.
 
Ni får nog skilja på lärare och lärare. En "dålig" dag då träffar jag ca 150 (olika) elever som jag samsas med i samma (lilla) rum med dålig ventilation.

Dock kan vi köra distansundervisning med dem, eftersom de är gamla nog att vara hemma själva. Problemet med lärare mot yngre åldrar (som iofs träffar färre barn) är att skickar de hem barnen så måste föräldrarna vara hemma och passa. Då tappar vi en stor del av den arbetsföra populationen och då får vi problem.
 
Hur får du ihop det att kassörskan som träffar många fler människor per dag än läraren är mindre utsatt? I mina affärer så sitter plastskivan bredvid betalterminalen så när jag står och drar mitt kort och slår in pinkoden så är det fritt blås till kassörskan. Dessutom rör hon vid enorma mängder varor som andra har rört vid innan. De som är ute i butiken och packar upp varor är ju ännu mer utsatta! Folk går ju förbi riktigt nära!

Jämför med en lärare som träffar sitt begränsade antal elever varje och varje dag samma elever.
Di jag skulle nog tänka mig för vart jag handlar om jsg var du. Här är det plastskydd framför hela personen bskom kassan. Hon har munskydd och handskar. Uppackning av varor sker innan öppning och efter stängning. Och även dem har visir och handskar. Lärare tro det eller ej träffar 100 tals elever varjedag och dessa barn behöver dom gå nära...
 
Vart ska 1-5-åringar ta vägen med sina lärare varje morgon? Du tror inte att du har missförstått :confused:? Det låter nämligen jättemärkligt. Det är inte föräldrar och barn som du ser?
För många barn i samma ålder och för få vuxna för att det ska vara föräldrar med barn. Barnen ser ut att vara i 5 års åldern allihopa.
 
La en beställning då jag behöver nya vinterskor då dom jag köpt inte funkar för mina fötter. Tror ni jag kom ihåg å lägga till strumpbyxor att ha under byxorna nu under vinter nääääää. Har jag lust att gå ner på stan och köpa när situationen ser ut som den gör med corona i våran stad? Nä det vill jag inte det var därför jag köpte skor online till å börja med :banghead: Har jag lust att punga ut 50 kr till i frakt, nupp en gång räcker....
 
Di jag skulle nog tänka mig för vart jag handlar om jsg var du. Här är det plastskydd framför hela personen bskom kassan. Hon har munskydd och handskar. Uppackning av varor sker innan öppning och efter stängning. Och även dem har visir och handskar. Lärare tro det eller ej träffar 100 tals elever varjedag och dessa barn behöver dom gå nära...
Oj om dom plockar varor bara före och efter stängning så kan det inte vara någon stor butik. Här öppnar butiken 8 och personalen som plockar varor börjar 7 och håller på med det fram tills butiken stänger 22. Då hade det varit en enda timme på hela dagen som det hade fyllt på mjölk, frukt, pålägg, bröd, osv. Då hade det fort varit tomt i hyllorna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 631
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 209
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 049
Senast: Marita73
·
Svar
809
· Visningar
42 840
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp