Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den där körskolan där allt för många män gått, som lär ut att tuta = att ge någon fingret och ifrågasätta deras manlighet, kan inte den sluta ge lektioner?

(När jag gick i körskolan fick jag lära mig att tuta det gjorde man när man var rädd att någon inte sett en - t.ex. om de eller man själv var på fel plats. Att det var djup förolämpande glömde min körskola att berätta för mig)
 
Den där körskolan där allt för många män gått, som lär ut att tuta = att ge någon fingret och ifrågasätta deras manlighet, kan inte den sluta ge lektioner?

(När jag gick i körskolan fick jag lära mig att tuta det gjorde man när man var rädd att någon inte sett en - t.ex. om de eller man själv var på fel plats. Att det var djup förolämpande glömde min körskola att berätta för mig)
När jag bodde utomlands tutade man alltid inför en tvär kurva eller annan plats med dålig sikt. Jättepraktiskt, tyckte jag. Man skulle kunna skicka dit de där kränkta männen men då finge de väl hjärtattack.
 
Haft en härlig kväll, god mat, skratt och sen avslutade jag och ena kompisen med att dricka te och prata hemma hos mig, välbehövligt :) Så härlig känsla när man bara klickar allt mer för varje gång man umgås och verkligen känner att man kan lita på sin kompis :heart

Nu ska jag duscha och sen lägga mig. Är sådär skönt avkopplad och trött så kommer sova gott inatt :)
 
Haft en härlig kväll, god mat, skratt och sen avslutade jag och ena kompisen med att dricka te och prata hemma hos mig, välbehövligt :) Så härlig känsla när man bara klickar allt mer för varje gång man umgås och verkligen känner att man kan lita på sin kompis :heart

Nu ska jag duscha och sen lägga mig. Är sådär skönt avkopplad och trött så kommer sova gott inatt :)
Fel tråd :confused:

Jag stör mig något fruktansvärt på en av mina kollegor jag får ett psykbryt så fort jag ser människan
Hur man gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt är dennes arbetsmoral och alla problem får ”någon annan” lösa
 
Fel tråd :confused:

Jag stör mig något fruktansvärt på en av mina kollegor jag får ett psykbryt så fort jag ser människan
Hur man gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt är dennes arbetsmoral och alla problem får ”någon annan” lösa
Japp :banghead: Jag var övertygad om att jag kollade så jag postade rätt tråd dessutom 🤔 Tack!

Till ämnet: nu stör jag mig på att jag postat i fel tråd :cautious:
 
En störig sak till vi pratade om skogsbränder och torkan varpå kollegan kläcker ur sig "bara det inte blir grillförbud till min semester"
Jaha jag oroar mig betydligt mer för bränder skördar och beten än att kunna grilla eller inte herregud det går väl att äta annan mat
 
Senast ändrad:
Stör mej på att jag hör min grannes telefon. Grannen som bor ovanför. Det låter precis som om telefonen låg precis bredvid. Spelar ingen roll vilket rum jag är i. Det hörs så tydligt att jag flera gånger har trott att det var min telefon som fick meddelande.
 
Att inte jag bara kan få bjuda in folk hemma, för att hjälpa till lite med våra projekt, utan att maken ska börja gnälla om att "men då får jag ju ingenting gjort, för då måste jag ju fika och vara trevlig heeeela tiden :arghh:"

Men skit i att fika då för i helvete! :rage::banghead: Och skit framför allt i att göra en extra resa till systemet bara för att jag bjuder in till förmiddagsfika eller trekaffe, man behöver inte öl till varenda jävla grej :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Mina grannar och deras ständiga projekt. När ett är avslutat påbörjas nästa. Alla projekt innebär oljud som borra, såga, hamra, bilar och släpkärror och högljudda diskussioner.

Plus i kanten dock för att det bara är dagtid. Men glöm lugn och ro på uteplatsen. :(
Tjahapp, då är de igång igen. Det slutar aldrig! :arghh::turd:
 
Har nu fått min första erfarenhet av elsparkcykel i trafiken. Mamma med en 5(?)-åring sittande på. Som precis innan en korsning sneddar över från sin högra till vänstra sida av vägen. Jag som ska svänga vänster in på samma väg hade blivit tvungen att bromsa med baken kvar ute i mötande körbanan ifall jag inte skulle frontalkrocka med henne. Mamman hade väl fått en smäll av motorhuven, men ungen lär troligt ha hamnat under bilen.
Turligt att jag är så uppmärksam och framåttänkande att jag stod kvar med blinkers ute på stora vägen istället...
 
Stör mig på att jag glömde två smörgåsar som blev över igår på jobbet. La in dom i en kyl och sen blev dom kvar där.
Hade tänkt ta med som färdkost idag men, men. Får inventera hemma eller svänga förbi affären på vägen dit istället.

Får försöka komma ihåg dom på måndag och kasta då/Ev äta, om dom är gångbara.
 
Får väl visa en bild på eländet också. Det var ingen liten smäll.
trasig.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 984
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 329
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 516
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp