Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var går det att köpa?? Låter betydligt trevligare än flytta tunga asen till krukor

Finns på handelsträdgårdar och Granngården. Dock måste man behandla igen om det regnat. Bäst är att slamma upp det i vatten och doppa en trasa i det och sätta på en pinne nära växterna. Har man det direkt nära växterna blir det fel balans i gödningen för dem med tanke på att man kan behöva göra om behandlingen så ofta.

Själv kör jag med tussar av rå ull vid de nyplanterade träden.
 
Var går det att köpa?? Låter betydligt trevligare än flytta tunga asen till krukor
I växthandeln och på Granngården.
Jag fyller på varje år på mina tulpaner. Annars försvinner de direkt. Jag brukar klippa sönder en fuktat tvättsvamp och sen badda bitarna ordentligt i blodmjölet. Strör ut bitarna i rabatten. Då regnar det inte bort.
 
HATAR kräken! De skövlar f-n allt i trädgården, inkl det som de ska låta bli (kungsängsliljor)! :rage:
Minns när jag planterat kungsängsliljor, och på våren gick med förväntan och kollade varje dag hur de sakta men säkert växte. Så en dag när jag kom hem från jobbet var de alla borta, som om någon gått med saxen och knipsat av dem. Vet inte om det var harar eller rådjur som varit framme, men f*n vad jag var arg :rage::devil:
 
HATAR kräken! De skövlar f-n allt i trädgården, inkl det som de ska låta bli (kungsängsliljor)! :rage:
Åh jag som älskar mina rådjur, de är så söta. Bocken med sina ludna horn. 😍
Hos mig kommer de bara in i trädgårn på vintern, om de inte hittar mat i skogen. De gräver fram lite kastanjer o äpplen i snön o klipper murgrönan så högt de når. Helt ok.
 
HATAR kräken! De skövlar f-n allt i trädgården, inkl det som de ska låta bli (kungsängsliljor)! :rage:
Köp en fauve så har du föga problem med rådjur sen :angel:

DSC_0475.JPG
 
TV-reklamen! (Jag har TV:n på på lågt för det brusar ut grannljuden när jag ska arbeta, men jag stör mig, så jag får skaffa mig en CD med panflöjtsmusik eller valsång istället:rage:)

Vattenfall - fokus i allt vi gör är klimatet (OK:confused: hard to believe, but...) DU kan också vara med genom att skaffa ett klimatvänligt elavtal via oss (men om fokus i allt ni gör är klimatet - då borde ni inte ha några andra elavtal :banghead:)

Och ännu värre någon jävla bank. En scen från tidigt förra seklet.. en man ber om en flickas hand och hon erbjuder istället andra typer av relationer som poly, vänner med förmåner etc...och så kommer berättarrösten "Livet har blivit komplicerat, välj en enklare bank..." (eller något liknande) WOT! :banghead:
Ja, livet var kanske enklare när en flicka förväntades säga ja till en passande manliga friare som godkänts av hennes förmyndare.. men det var bara enklare för heterosexuella män som ville ha hela kitet...livet var väldigt mycket svårare för alla andra (och då i synnerhet för kvinnor som ville ha sex och relationer utan giftermål). Var i helvete hittar folk allt gammalt mög? (Fast svaret finns nog i frågan):yuck:
 
Att det ska vara så sjukt löjligt svårt att hitta en bikini-överdel ?!?
Har letat i veckor, men nä då. Nu hittade jag en fin på en sida, men vågar jag lita på att den passar? Beställde en annan innan och storlekstabellerna verkar se likadana ut, men den jag fick var ju skrattretande fel storlek. Som tur var fri retur på den.
Och nu kostar frakten typ 55:- och retur kostar 60:-. Så passar den inte står jag där och har betalt 115:- för luft ?! :banghead::down:

Edit: Nä, jag vet att det inte är luft. Fast vissa har ju gratis returer. Kunde väl denna också haft.
 
Senast ändrad:
Jag har grannar som älskar Mello och det låter (mycket). Jag har också grannar som är sportnördar och tittar på varenda match i EM (verkar det som). Plus en sportsbar längre upp på gatan :meh:

Fö stör jag mig på att katten ligger och sover i soffan. Jag, trött, lägger mig försiktigt bredvid för att inte störa - stor soffa så det finns gott om plats för båda. Hon sätter sig upp med gula, gula ögon och biter mig i låret, hårt, två gånger. Jag slår i min lilltå i soffbordet och säger många fula ord i en mjuk röst.
 
Att det ska vara så sjukt löjligt svårt att hitta en bikini-överdel ?!?
Har letat i veckor, men nä då. Nu hittade jag en fin på en sida, men vågar jag lita på att den passar? Beställde en annan innan och storlekstabellerna verkar se likadana ut, men den jag fick var ju skrattretande fel storlek. Som tur var fri retur på den.
Och nu kostar frakten typ 55:- och retur kostar 60:-. Så passar den inte står jag där och har betalt 115:- för luft ?! :banghead::down:

Edit: Nä, jag vet att det inte är luft. Fast vissa har ju gratis returer. Kunde väl denna också haft.

Hittade den på ett ställe med fri retur! Så beställde, hoppas den passar! Håll tummarna!
 
HATAR kräken! De skövlar f-n allt i trädgården, inkl det som de ska låta bli (kungsängsliljor)! :rage:
Trodde klara mig iochförsig tat krokusar för mig men redan krokusar som fanns i trädgården struntade dom i :meh:

Men nu är krig när går på mins Potatisplantor. Tog vatten och blodmjöl, drog runt på stora krukorna. Tar en svamp eller nått nästa gång när detta sköljs bort 😅 Men jisses vad det luktade :yuck:
 
Jag stör mig på det faktum att organisationen Talita omnämns i seriösa debatter utan att göra upp med deras mormonska värdegrund, och att det verkar vara värre än vad jag fått för mig. Att grundaren + make menar att de framkallat mirakel genom fastande/bön och omvänt någon självdestruktiv ung kvinna som nu döpts etc.
 
Jag stör mig på det faktum att organisationen Talita omnämns i seriösa debatter utan att göra upp med deras mormonska värdegrund, och att det verkar vara värre än vad jag fått för mig. Att grundaren + make menar att de framkallat mirakel genom fastande/bön och omvänt någon självdestruktiv ung kvinna som nu döpts etc.
"Talita erbjuder rehabilitering för kvinnor som utnyttjats i sexhandeln. Vår metod innehåller inga religiösa inslag. Däremot erbjuder vi, förutom rehabiliteringsprogrammet, även frivilliga träffar med diskussioner och bibelstudier."

Ändå rimligt att erbjuda kvinnor i en sårbar sits bibelstudier..?
 
"Talita erbjuder rehabilitering för kvinnor som utnyttjats i sexhandeln. Vår metod innehåller inga religiösa inslag. Däremot erbjuder vi, förutom rehabiliteringsprogrammet, även frivilliga träffar med diskussioner och bibelstudier."

Ändå rimligt att erbjuda kvinnor i en sårbar sits bibelstudier..?
Det här är ju också intressant i sammanhanget, eftersom att det också rör mormoner.
https://nyheter.jesukristikyrka.org/article/dragning-till-samma-kon
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 827
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 060
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 718
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 203
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp