Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag fick ont i magen igår kväll. Känner inget idag, så hoppas verkligen det bara var något tillfälligt.

Enligt exet var det (på skämt) pga att jag följde med och umgicks med en kompis barn hela dagen igår. :cautious:
Barn någongång ibland räcker gott och väl för mig. 😅
 
Jag stör mig på idioter till hundägare. Nu när jag hade hunden jag passar ibland en längre period så dök det upp mycket problem och senare kröp det fram en hel del jag inte fått veta. Hunden är riktigt fin i grunden, en brukshund som vill jobba med en och göra rätt. Men han var ett nervvrak när han kom och fortsatte vara ett nervvrak under hela perioden. Slappnade aldrig av ens när han låg ner, alltid benen vinklade så han skulle kunna rusa upp, hela tiden högt i stress och flåsade större delen av dygnet. Gick någon i familjen upp på övervåningen och sedan ner igen skulle de skällas ut och jagas iväg. Hade ingen aning om hur han skulle bete sig i en vanlig familj i en by ute på landet. Har heller aldrig mött en brukshund i så dålig kondition som denna.

Jag hade fått veta att han är lite understimulerad och osäker med andra hundar men det var allt i "problemväg". Nu kröp det fram att hunden inte är van vid sociala situationer eller miljöbyte överhuvudtaget och får inte ens en långpromenad om dagen, det blir tydligen bara "några gånger i veckan". Resten av tiden är hunden inomhus hemma frånsett kort rastning på gården :( När jag bad om råd fick jag höra att vi skulle hålla hunden inomhus, att gå 1 mil per dag i ny miljö(skogsväg) var tydligen för mycket stimulans för honom enligt ägaren :crazy:

Idiot till hundägare som skiter i hunden och faktiskt ljög om honom, gissningsvis för att hen var mer angelägen att åka på semester än att bry sig om sin hund. Stör mig nåt kopiöst på idioten. Hade kunnat bli farligt om jag inte ändrat planen utan tagit med nervvraket till en camping och välbesökta vandringsleder :mad:
 
Varför ska det vara så svårt att ta kontakt med folk. Folk som man dessutom har pratat med? Det gäller en viktig grej (för mej) men jag vågar verkligen inte. Varför ska det vara så förbannat svårt :arghh:
 
På att jag är så förbannat ljudkänslig och bara verkar bli värre med åldern. Det känns mer och mer lockande att flytta ut till mitten av ingenstans så jag slipper allt vad grannar och allt deras oväsen innebär. :(
Känner samma fast med dofter. Och för all del, skönt att slippa ljuden också. Och människor, i alla fall vissa…

Har börjat titta efter nytt boende redan… vill bo nära naturen och på markplan, vill ha en trädgård och bara kunna gå rätt ut i den.
 
På att jag är så förbannat ljudkänslig och bara verkar bli värre med åldern. Det känns mer och mer lockande att flytta ut till mitten av ingenstans så jag slipper allt vad grannar och allt deras oväsen innebär. :(
Å, det där kan jag definitivt relatera till. Mina sommargrannar är här just nu, och deras barn låter massor. Jag tycker mycket bättre om när det är tyst, jag.
 
I maj beställde jag en ny altandörr. Den skulle levererats vecka 26. Förra veckan ringde jag och frågade var dörren höll hus. Fick till svar att de skulle kolla upp det och återkomma till mig. Har fortfarande inte fått varken återkoppling eller dörr. Och vi hade bokat in hantverkare den här veckan (en släkting, men ändå).
Tänkte ringa men kundtjänst stängde klockan 12.

Hur irriterad är jag på en skala 1-10?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 108
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 795
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 941
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 133
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp