Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som skriver om att de söker ammor/föl/nya ägare till katter/hundar som råkat ut för något och inte skriver VAR djuret finns.
I dessa tider med FB och annat så delas ju inlägget av vänner etc över hela landet.
Så ingen är ju hjälpt av att det där fölet i Skåne som behöver amma, att stoägaren i Kiruna läser annonsen och vill hjälpa till medan stoägaren i Ängelholm inte ringer då det inte framgår var moderlösa fölet finns.
 
Folk som skriver om att de söker ammor/föl/nya ägare till katter/hundar som råkat ut för något och inte skriver VAR djuret finns.
I dessa tider med FB och annat så delas ju inlägget av vänner etc över hela landet.
Så ingen är ju hjälpt av att det där fölet i Skåne som behöver amma, att stoägaren i Kiruna läser annonsen och vill hjälpa till medan stoägaren i Ängelholm inte ringer då det inte framgår var moderlösa fölet finns.
Plus att et faktiskt finns organiserad hjälp som är mycket bättre än att lägga ut på diverse sociala medier. Bättre att höra av sig dit där man har överblick.

Inlägget tenderar dessutom att snurra runt på nätet i fler år sedan.
 
Telefonkö.
"Det är fortfarande samtal före. Vi tar emot ditt samtal så snart vi kan".

Dessutom ohemult trött. Ingen bra kombination.
Det allra värsta är ändå när man suttit i telefonkö i typ 45 minuter och äntligen kommer fram - för att inse att man har slarvat bort den enda blanketten man behövde för att kunna utföra ärendet. Jag talar absolut av erfarenhet :banghead:
 
Jag stör mig på massösen som behandlade mig igår. Hon höll på att driva mig till vansinne med sitt snack och de där 45 avslappnande minuterna var inte särskilt avslappnande trots allt. Usch, än idag blir jag riktigt irriterad när jag tänker på henne, trots att hon inte gjorde något jättefel egentligen! Jag bara gillade henne inte :o Men mest stör jag mig på att jag stör mig så mycket!
 
Lider med dig. Den värsta telefonkön jag vet är till CSN: "Du kan hitta svar på din fråga på www.csn.se" en gång i minuten men NEJ DÅ HADE JAG INTE SUTTIT I DEN HÄR JÄVLA KÖN:rage::rage:

...förlåt men ditt inlägg drog upp hemska minnen:laugh:
När jag hade CSN-problem brukade jag åka till deras kontor (fanns då iaf i Stockholm) och sitta där hos en handläggare tills h*n löst problemet. :angel1: Det funkade varje gång.
 
Lider med dig. Den värsta telefonkön jag vet är till CSN: "Du kan hitta svar på din fråga på www.csn.se" en gång i minuten men NEJ DÅ HADE JAG INTE SUTTIT I DEN HÄR JÄVLA KÖN:rage::rage:

...förlåt men ditt inlägg drog upp hemska minnen:laugh:
Det sorgliga är att det inte ens räcker för vissa.

Där jag svarar så är det en sån slinga som säger typ "Du vet väl att om detta gäller X så ska du inte ringa till oss utan till Y på *nummer*" Har ändå flera samtal i veckan som gäller just det. Brukar alltid nämna att telefonsvararen informerar om detta och då är alltid svaret jag får nåt i stil med att "ja men jag trodde inte att det gällde just mig" typ.. folk asså O_o
 
Är så satans trött på allt det här. Denna konstanta ångest, konstanta klump i magen, ständiga väntan på när nästa bakslag ska komma, aldrig kunna slappna av och känna sig nöjd med tillvaron.

Varför kan man inte bara bestämma sig för att skita i allt man går runt och oroar sig för? Vissa verkar vara så himla duktiga på det, att bara säga "far åt helvete" och sen inte bry sig om det något mer, på riktigt.
 
Är så satans trött på allt det här. Denna konstanta ångest, konstanta klump i magen, ständiga väntan på när nästa bakslag ska komma, aldrig kunna slappna av och känna sig nöjd med tillvaron.

Varför kan man inte bara bestämma sig för att skita i allt man går runt och oroar sig för? Vissa verkar vara så himla duktiga på det, att bara säga "far åt helvete" och sen inte bry sig om det något mer, på riktigt.
Det vore drömmen. Kunna stänga av lite bara. Särskilt när oron ändå inte riktigt tillför någonting.
 
Det sorgliga är att det inte ens räcker för vissa.

Där jag svarar så är det en sån slinga som säger typ "Du vet väl att om detta gäller X så ska du inte ringa till oss utan till Y på *nummer*" Har ändå flera samtal i veckan som gäller just det. Brukar alltid nämna att telefonsvararen informerar om detta och då är alltid svaret jag får nåt i stil med att "ja men jag trodde inte att det gällde just mig" typ.. folk asså O_o
There is no end to human stupidity
 
Stör mig på ironin i att jag började träna på vårt utegym i förmiddags för att stärka ryggen (bland annat), sedan skulle jag bara plocka leksaker från golvet nu på eftermiddagen, böjde mig ner och någonting hamnade snett i ryggen och sedan stapplade jag runt med svinont i ryggen. Suck. Verkar lindra med alvedon dock
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 072
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 127
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 794
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 298
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp