Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag är så fruktansvärt dålig på ett spel jag spelat till och från i flera år. Har bara 550h men känns ändå som att jag borde prestera bättre och det stör mig.
Jag spelar en del padel och är bedrövligt dålig. Men jag har jättekul, det känns viktigare :)
 
Dead by daylight 🌞
Har inte spelat just det men en generell grej (och det här gäller inte bara dataspel utan överlag) är att det är stor skillnad på att spendera mycket tid på något, och att aktivt förbättra sig.

Börja kika lite strategiguider, både på youtube och annat, läs på och öva typ. Det räcker inte att bara lägga ner tiden utan den tiden måste du förvalta på ett effektivt sätt också.

Fun is for casuals osv.. :D
 
Att vi har massor att göra på jobbet idag. Fadt det egentligen är bra för ju mer vi har desto mer pengar in som ska generera våra löner. Men störigt ändå eftersom det är fredag.
 
Dead by daylight 🌞
Åååh, jag har precis börjat. Inte hunnit spela alls mycket än.
Det störiga är att min gamla dators grafikkort klarade inte av det spelet bara laggade, köpte nytt. Men de funkade inte med det moderkortet. Suck.

Så köpte helt ny dator och nu hittar inte den diskarna istället. 🤪
 
Mina vandringsskor har gett upp och jag letar och letar. De flesta är för smala, antingen i främre delen av foten eller så vid hålfoten (?) eller häl. Eller så är de för låga. Eller för dyra, jag har inte obegränsat med pengar.
Nu har jag hittat vad jag tror är samma sko som jag har, men butiken får inte strålande recensioner. Runt 3,5 av 5.

Så jag vet inte vad jag ska göra. Har provat 20 par skor hittills, inga sitter bra.
 
Mina vandringsskor har gett upp och jag letar och letar. De flesta är för smala, antingen i främre delen av foten eller så vid hålfoten (?) eller häl. Eller så är de för låga. Eller för dyra, jag har inte obegränsat med pengar.
Nu har jag hittat vad jag tror är samma sko som jag har, men butiken får inte strålande recensioner. Runt 3,5 av 5.

Så jag vet inte vad jag ska göra. Har provat 20 par skor hittills, inga sitter bra.
Det beror lanske lite vad folk har klagat på tycker jag. Vissa klagomål kan man ju filtrera bort om de känns överdrivna. 3,5 känns ändå godkänt.
 
Stör mig på att jag kanske blir av med playstationet på söndag (som ja OKEJ, kanske inte är MITT playstation, men ändå :angel: ).

Vad ska jag göra nu då?
Får ju inte ens min nya dator.

Och JA verkar som att elgiganten tänkte skicka ett sms om dagen i mer än två månader där det står:
"Produkten kunde tyvärr inte levereras. Nytt beräknat leveransdatum är imorgon."
:rage::rage::rage:
 
Stör mig på att jag kanske blir av med playstationet på söndag (som ja OKEJ, kanske inte är MITT playstation, men ändå :angel: ).

Vad ska jag göra nu då?
Får ju inte ens min nya dator.

Och JA verkar som att elgiganten tänkte skicka ett sms om dagen i mer än två månader där det står:
"Produkten kunde tyvärr inte levereras. Nytt beräknat leveransdatum är imorgon."
:rage::rage::rage:
Det verkar vara stora leveransproblem inom många branscher nu. Kina har uppenbarligen drabbats hårt. Det säjs att det är en ny covid-19 våg som orsakar dessa leveransproblem.
 
Har inte spelat just det men en generell grej (och det här gäller inte bara dataspel utan överlag) är att det är stor skillnad på att spendera mycket tid på något, och att aktivt förbättra sig.

Börja kika lite strategiguider, både på youtube och annat, läs på och öva typ. Det räcker inte att bara lägga ner tiden utan den tiden måste du förvalta på ett effektivt sätt också.

Fun is for casuals osv.. :D
Jag förstår vad du menar. Brukar generellt göra det för andra spel. Det finns guider på yt för det här också men jag är kass ändå haha. Jag har aldrig varit bra på tex fps för att det är för "slumpmässigt". Tror det handlar lite om att jag är dålig på att tolka stressade situationer och hantera den därefter. Har mycket lättare att sitta och läsa om strategier om det faktiskt är ett strategispel. Men jag ska ge det ett försök att hitta något vettigt!
 
Åååh, jag har precis börjat. Inte hunnit spela alls mycket än.
Det störiga är att min gamla dators grafikkort klarade inte av det spelet bara laggade, köpte nytt. Men de funkade inte med det moderkortet. Suck.

Så köpte helt ny dator och nu hittar inte den diskarna istället. 🤪
Men nej 🙈 Dumma datorer! Jag hoppas att du hittar en lösning så du kan fortsätta spela. Det är riktigt roligt när en kommer in i det.
 
Det verkar vara stora leveransproblem inom många branscher nu. Kina har uppenbarligen drabbats hårt. Det säjs att det är en ny covid-19 våg som orsakar dessa leveransproblem.
Ja, det är helt galet.

Det jag är arg på är att kedjan haft information om att leveransdatumet skjutits upp (om och om igen), men de har inte på något sätt kontaktat mig för att informera om det. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 297
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 990
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 084
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 978
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp