Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en gatuhund förra året som vi fick avliva av olika skäl senare det året. Fick massor av skit av alla som hämtade hundar med samma transport för jag skulle förstå att man kunde få en hund med behov, att jag ska ha tillit till organisationen som tyckte att veterinärbesök var onödiga, att jag skulle dra tillbaka min ARN-anmälan för att tänka på alla hundar de räddar osv. Nu fick jag ett meddelande från en av ägarna som tydligen startat upp online-coach fitness och erbjuder mig ett bra "kompis-pris" om jag är intresserad. Efter all skit jag fick förra året?, NEJ! :banghead::banghead:
 
Du skrev ankomststationen. Är det inte slutet på linjen som avses då?
Väntar man på hållplats längs linjen så är ju passagerarna ändå inte framme? Eller hur menade du, det är nog någon kommunikationsmiss här?
Nej jag menade vid stoppen där bussen ska stanna, varför sega dit istället för att bara köra i normal hastighet och sedan stå där lite längre?
 
När man skriver lite om ett projekt man håller på med och nån känner sig tvungen att sticka in att någon annan redan gjort samma sak. Jaha, gud förbjude att det finns alternativ eller?
 
När man kikar på treor och en på granngatan på 82 kvm startar buden på 9,3. Dränk mig.
Jaa, marknaden är galen och har varit det ett tag, åtminstone i sthlm. Kompisar till mig köpte nyligen en 3:a på typ 85 kvm i Vasastan för ca 11,8 miljoner. Jag köpte också ny lgh för bara några veckor sedan (2:a på 60 kvm) och jaa jag behövde lägga betydligt mer än vad jag hade tänkt när jag började titta i våras (lgh är dock underbar!). Galna priser.
 
När låtar sätter sig på hjärnan och man hör dom i huvudet hela tiden. Den här gången är det dock en bra låt som dessvärre är extremt trallvänlig dessutom 😅
 
Enligt info ska min dator levereras imorgon.
Har inte fått någon ny info sedan jag beställde den för en månad sedan.

Fick ett infall och skrev till affären jag handlat av (stor kedja) och frågade hur det gick.

Svar? "Beräknas vara i lager 1/12"

JAG ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.
Då får de ju iaf skicka ut info om förseningen så att jag kan ta ett beslut??
 
Folk som inte använder reflexer! Blir helt tokig. Extra arg blir jag på dom som går på dåligt upplysta industriområden utan trottoarer. Vid jobbet har vi en väldigt snäv kurva där gående och cyklister tycker att de kan röra sig som de vill trots att de inte syns. Nej, jag kör inte som en galning där men det betyder inte att alla bilister håller koll om du utan reflexer och mörka kläder går precis i kurvan.
 
Ska sitta på jobbet torsdag-fredag, och sova kvar i stan hos särbon. Har en stor grej jag ska fixa idag, ett korrläst manus där anteckningar och ändringar på papper ska föras in i ett dokument, som ska vidare till layout.

Tror ni att jag fick med mig bokmanuset till jobbet? :grin:

Det får väl blir en härlig biltur 2 mil enkel resa nån gång under dagen.
 
Folk som inte använder reflexer! Blir helt tokig. Extra arg blir jag på dom som går på dåligt upplysta industriområden utan trottoarer. Vid jobbet har vi en väldigt snäv kurva där gående och cyklister tycker att de kan röra sig som de vill trots att de inte syns. Nej, jag kör inte som en galning där men det betyder inte att alla bilister håller koll om du utan reflexer och mörka kläder går precis i kurvan.
Bästa är när de dessutom går på fel sida vägen så man verkligen nästan håller på att köra på dom också, sjukt störigt. 🙄
 
Jaa, marknaden är galen och har varit det ett tag, åtminstone i sthlm. Kompisar till mig köpte nyligen en 3:a på typ 85 kvm i Vasastan för ca 11,8 miljoner. Jag köpte också ny lgh för bara några veckor sedan (2:a på 60 kvm) och jaa jag behövde lägga betydligt mer än vad jag hade tänkt när jag började titta i våras (lgh är dock underbar!). Galna priser.

Ja det är vansinnigt. Vi behöver större, och börsen går ju inte asbra heller. BLÖRK!
 
Varför finns de fler stall med mindre än halva dygnets timmar tid i hage än de med mer?
Det finns forskning på vad hästar mår bra av men ändå ska de stå inne?

Hittar ett bra stall med ”allt” men då ska de stå på box i 15 timmar per dygn..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 292
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 989
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 084
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 978
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp