Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två personer som står mig väldigt nära beter sig på olika sätt som idioter just nu. Jag stör mig dels på det, men framförallt på att jag låter det "get to me" så mycket. Det är ingenting som jag egentligen behöver eller kan hantera på något sätt så det bästa vore att bara släppa det, men trots att jag försökt upptäcker jag att jag ständigt halkar dit och sitter och kokar för att jag kommit att tänka på någon av personerna eller situationerna. Jag har också tagit ut det lite på min sambo, som inte har någonting med saken att göra, och skäms för det även om jag bett om ursäkt (och han är såklart lika förnuftig och schysst som vanligt :heart).
Känns som något jag skulle ha kunnat skriva. Det är i såna stunder man egentligen ska stanna till och verkligen uppskatta att man har en så fantastisk partner. Men vill bara säga att du borde egentligen inte känna dig dålig för det, ett förhållande handlar om att ge och ta - så se bara till att försöka vara lika stöttande när det är hans tur ;)
 
Den här förbannade ångesten hela tiden. Det är alltid nått som stressar och ger mej ångest så jag blir deppig. Jag försöker se nyktert på saker och ting men hur jag än gör så är det alltid nått som krånglar och jag stressar upp mej och får ångest. Det verkar inte vara meningen att jag ska må bra. Så fort det känns bra så får jag en käftsmäll. Jag stör mej på att det ska va så.
 
Känns som något jag skulle ha kunnat skriva. Det är i såna stunder man egentligen ska stanna till och verkligen uppskatta att man har en så fantastisk partner. Men vill bara säga att du borde egentligen inte känna dig dålig för det, ett förhållande handlar om att ge och ta - så se bara till att försöka vara lika stöttande när det är hans tur ;)
Kloka ord, tack för påminnelsen! :)
 
Jag avskyr Viaplay vinter! Det gör ont i mig att det kommer fortsätta sändas vintersport på Viaplay i säkert tusen år. (Jag har dessutom redan lidit av det de år som har gått sen beskedet kom :p )

Jag avskyr reklamen. Avskyr flera av kommentatorerna och programledarna. Avskyr att det inte går att se i efterhand om jag inte har spelat in det på boxen. Avskyr att jag inte kan kolla på det på datorerna på jobbet. Blä!
 
Att jag inför varje ny kursstart är helt övertygad om att det är nu det kommer gå åt helvete och jag inte kommer fixa det som krävs av mig, trots att det hittills har gått alldeles utmärkt och att jag vet om att jag känner såhär varje gång..:meh:
 
Att jag från och med idag måste förlita mig på Hallandstrafikens totalt värdelösa kassa app för att ta mig till och från jobbet. Senare kommer jag ju kunna ta cykeln, men just nu är det inte riktigt väder och jag tycker det är obehagligt att cykla på grusade vägar. 🙈

(Jag bestämde mig för att låta lösa in bilstackarn som blev påkörd i början av december, var mycket mer fördelaktigt rent ekonomiskt att göra så än att behålla. Rent krasst så behöver jag den faktiskt inte heller.)
 
Har ett recept som det ska vara 3 dl grädde i. Varför finns det då inga förpackningar som innehåller just 3 dl? Man måste välja antingen 2,5 dl eller 5 dl. Om jag väljer lilla så blir det för lite och väljer jag den stora får jag grädde över som jag inte har en aning om vad jag ska göra med.
 
Folk som inte vaccinerar sig mot Covid. Ursäkta, jag är inte bättre människa än så.
Skulle gärna göra om jag vågade. Men nu är jag hysteriskt rädd.

Stör mig för övrigt också på att tofun står vid köttet på Ica. Var är logiken? Det innebär för mig att jag måste be personalen om hjälp att hämta tofun.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 966
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 079
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 109
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 280
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp