Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Budbee.... Jag hade lovat mig själv att aldrig välja dem igen eftersom de märkligt nog inte verkar kunna leverera så ofta utan istället skickar tillbaka till avsändaren utan att meddela kund. Nu var det panik igår. Jag var tvungen att ha några grejer och tänkte att det måste ju varit ren otur tidigare bara. Fick besked att mitt paket ska finnas i boxen efter 11,30 idag. Jag har fortfarande inte fått något sms med koden så de har väl gjort som vanligt :banghead:
 
Budbee.... Jag hade lovat mig själv att aldrig välja dem igen eftersom de märkligt nog inte verkar kunna leverera så ofta utan istället skickar tillbaka till avsändaren utan att meddela kund. Nu var det panik igår. Jag var tvungen att ha några grejer och tänkte att det måste ju varit ren otur tidigare bara. Fick besked att mitt paket ska finnas i boxen efter 11,30 idag. Jag har fortfarande inte fått något sms med koden så de har väl gjort som vanligt :banghead:
Bra att jag blev påmind av dig att inte välja dem. För några veckor sen gick jag in i lokala ICA butiken som är ombud för budbee, när jag gick in var en av deras leverantörer där och skulle packa in paket i skåpen. Han sonika vände upp och ner på sin säck så alla paket rasade ner på golvet. Jäffla pucko. Hoppas inte alltför mycket innehåll gick i kras.
 
Budbee.... Jag hade lovat mig själv att aldrig välja dem igen eftersom de märkligt nog inte verkar kunna leverera så ofta utan istället skickar tillbaka till avsändaren utan att meddela kund. Nu var det panik igår. Jag var tvungen att ha några grejer och tänkte att det måste ju varit ren otur tidigare bara. Fick besked att mitt paket ska finnas i boxen efter 11,30 idag. Jag har fortfarande inte fått något sms med koden så de har väl gjort som vanligt :banghead:

Budbee är totalt sämst. Jag är så himla glad att lokala ICA tog Instabox istället. Aldrig krångel och all personal jag varit i kontakt med är supertrevliga.
 
Bra att jag blev påmind av dig att inte välja dem. För några veckor sen gick jag in i lokala ICA butiken som är ombud för budbee, när jag gick in var en av deras leverantörer där och skulle packa in paket i skåpen. Han sonika vände upp och ner på sin säck så alla paket rasade ner på golvet. Jäffla pucko. Hoppas inte alltför mycket innehåll gick i kras.
Jag blir dessutom så irriterad på mig själv att jag valde dem trots att jag vet att de inte sköter sig :banghead:
 
Jag fick en femliters dunk med kolloidaltsilver hemskickat för ett antal år sedan. En person menade att drack jag det skulle jag bli frisk. Jag drack det inte men har sparat dunken. Som vattenrening fungerar det ju utmärkt och precis som @Mia_R skriver så fungerar det som en form av superantibiotika. Därför är det ju extremt korkat och gå runt och klunka sådant i tid och otid. Ingen av de som gör det skulle gå och äta antibiotika på samma vis gissar jag.
Förlåt om skrattemojin inte riktigt verkar passa in, men FEM LITER?! 😅 Herregud.
 
Stör mig så pass mycket att jag stängde av, på att bacheloretten Julia "jag väntar fortfarande på den perfekta bajskorven" Franzén valde
de två dryga och osympatiska Jesper och Felix istället för snäll-carl. Första gången jag följt en säsong av den här programtypen, och vill ha tillbaka varenda minut lag lagt på att titta på skiten :turd:
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag kan tycka att möjligheten att jobba hemma är kanon om man är lite småsjuk, till exempel om man hostar/snorar och inte är på topp. Är man sjuk på riktigt och beter sig sådär är det inte ett dugg hälsosamt :cautious:
Ja alltså jag motsätter mig inte jobba hemifrån-grejen. Men hen är jättesjuk, och gör alltid så här. Hen jobbar dessutom inte speciellt mycket (förståeligt eftersom hen är SJUK) utan vill nog kanske mest ge skenet av det och vara duktig.
 
Stör mig på trafikanter som är t ex. på andra sidan ett krön/kurva i mörket och ska blända av sitt helljus lååångt innan möte (vill man inte se va som finns i diket så länge som möjligt innan mötet?)… åh gud nåde dig om du inte bländar av samtidigt, då börjar de blinka frenetiskt med sitt helljus, men bilarna ser inte ens varandra eller bländar varandra…. 😮‍💨 🤦🏼‍♀️
 
Stör mig på att det inte går att sätta en youtube-video på repeat och loopa samma låt i evighet.

Normala människor kanske inte har sådant behov :o men jag behöver ett stabilt bakgrundsljud för fokus i en viss aktivitet och det måste liksom vara precis rätt sort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 309
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 990
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 242
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 087
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp