Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svägerskan skickade just en bild på barnets jämnåriga kusin.
Vi bor ganska långt ifrån varandra så jag älskar att hon skickar bilder och uppdaterar lite, det är så kul att kunna följa dem lite ha kontakt med någon jämnårig till barnet även om vi träffas sällan. :heart
Men nu har de varit och tagit hål i öronen på kusinen och typ "titta så gulligt!". Vad svarar man ens på det?! :arghh:
 
Jag stör mig på att jag inte hittar min kallelse till cellprovet. Jag har en vag aning om att tiden var denna veckan men kan verkligen inte hitta lappen nånstans (och jag kan inte heller få fram tiden via 1177.se, jag har letat :meh: och nej, jag tänker inte ringa runt till alla olika ställen det kan vara på)
Har inte regionerna center för cellprovsadministration/cancerscreening? Kolla på din regions hemsida om det finns, kanske de kan hitta tid och plats.
 
Ja, det används inom vården när antibiotika inte längre hjälper, det är det sista försvaret vi har och ska därför inte blaskas runt med det i onödan.
Är det här sant? Jag trodde inte riktigt det fanns nåt riktigt bevis för att det ens fungerar? Det kan dock skapa antibiotikaresistens, men inte för att det skulle vara speciellt bakteriedödande.
 
Kollega som har feber stannar hemma idag (bra) men är ju självklart så noga med att berätta att hen minsann kommer jobba hemifrån ändå för det gör man ju såklart, det är ju bara lite feber och man kan inte lämna kollegorna i sticket sådär.

Jävla martyr. Vila och bli frisk istället för att sprida den här ohälsosamma bilden om att det inte är okej att vara "ledig" trots att man är sjuk..

Bör tilläggas att hen blev RIKTIGT jävla dålig för några år sedan och var borta i ett par månader (helt borta alltså) just för att hen ignorerat och kämpat sig igenom en influensa som då blev till en allvarlig infektion, något som troligtvis inte hänt om hen bara VILAT. Men detta ses ju såklart (av alla på kontoret) som en sorts fjäder i hatten för arbetsmoralen, inte för den idioti det är..
 
Kollega som har feber stannar hemma idag (bra) men är ju självklart så noga med att berätta att hen minsann kommer jobba hemifrån ändå för det gör man ju såklart, det är ju bara lite feber och man kan inte lämna kollegorna i sticket sådär.

Jävla martyr. Vila och bli frisk istället för att sprida den här ohälsosamma bilden om att det inte är okej att vara "ledig" trots att man är sjuk..

Bör tilläggas att hen blev RIKTIGT jävla dålig för några år sedan och var borta i ett par månader (helt borta alltså) just för att hen ignorerat och kämpat sig igenom en influensa som då blev till en allvarlig infektion, något som troligtvis inte hänt om hen bara VILAT. Men detta ses ju såklart (av alla på kontoret) som en sorts fjäder i hatten för arbetsmoralen, inte för den idioti det är..
Jag kan tycka att möjligheten att jobba hemma är kanon om man är lite småsjuk, till exempel om man hostar/snorar och inte är på topp. Är man sjuk på riktigt och beter sig sådär är det inte ett dugg hälsosamt :cautious:
 
Det var ett helvetet att ta sig till jobbet i morse.
Posten har skickat mitt paket till fel utlämningsställe. Trotts samtal så åker det inte till rätt utlämningsställe. Fick ringa person med bil så jag kan få hämta ut det. Finns inte så många jag kan få hjälp av nu få folk har semester eller bilen är på verkstad och istället för dom sedvanliga 14 dagarna att hämta ut paketet på fick jag 3 dagar. 3 jävla dagar e skit kort för fan!
 
Beställde ett nytt täcke till hästen den 5e och har bara fått bekräftelsemail. Har en känsla av att det kommer ta väldigt lång tid innan det kommer. Hur svårt kan det vara liksom. Varan fanns i lager och dom är inte dom enda som har hårt tryck. Andra brukar kunna leverera ändå. Börjar ångra att jag beställde skiten. Men rabatten som var hägrade för snåljåpen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 735
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 908
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 770
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 154
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp