Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina fingrar. Ibland när det är någonstans mellan -2 och typ +5 gör enstaka fingrar såhär och det gör sjukt ont. När det är svinkallt går det visst bra? :cautious:
1651004151161.png
 
På att jag tar ett nytt nattlinne varje kväll. Mycket tvätt redan som det är. Och inte lägger jag de sen direkt i tvätten efteråt utan de får ligga i en mycket angenäm hög på golvet i några dagar tills de känns tillräckligt smutsiga för tvättkorgen :banghead:
 
Dagens i-landsproblem: Jag har 4 beställningar jag väntar på. Idag fick jag ett mail om att jag kommer få en Early Bird leverans men inte från vilket företag. Jag minns inte att jag valt Early Bird till nån av dem. Den av dem som är ett lite mindre paket valde jag standardleveransen. Fanns nog inga valmöjligheter. Och de andra är såna som antingen är större eller väger minst 5 kg. Jaja, den ska komma inom 2 vardagar så snart får jag veta!
 
Stör mig på att jobbet verkar ha inställningen om du 99,5% sköter dig och gör ett litet misstag, så går hela jorden åt helvete.
Men är det omvänt så händer ingeting dvs de som missköter sig till 99,5% istället.

Stör mig på den särbehandlingen och sen blir de förvånade när de som skött sig slutar. 🙄
 
Stör mig på att jobbet verkar ha inställningen om du 99,5% sköter dig och gör ett litet misstag, så går hela jorden åt helvete.
Men är det omvänt så händer ingeting dvs de som missköter sig till 99,5% istället.

Stör mig på den särbehandlingen och sen blir de förvånade när de som skött sig slutar. 🙄

Har också märkt det, tyvärr. Tror det handlar om att de går där staketet är som lägst, det är lättare att säga till om den där ena saken hos den som som gör 9 av 10 saker rätt, än tvärtom :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 567
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 676
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp