Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gå till VC och kolla så att det inte sitter en vaxpropp i örat. Har hänt min make ett antal gånger, och locket släpper så fort vaxproppen är ute :) !
Tror du det kan vara det? Jag var förkyld för tre veckor sedan och har sen haft ihållande täppt näsa och hosta. Har i en vecka typ haft medicin för hostan och näsan, som jag senaste dagen mått skit på. Så jag har bara antagit att det haft något med det att göra, typ svullnad i hörselgången. Men det kanske är en vaxpropp helt enkelt? 🤔
 
Har också märkt det, tyvärr. Tror det handlar om att de går där staketet är som lägst, det är lättare att säga till om den där ena saken hos den som som gör 9 av 10 saker rätt, än tvärtom :meh:
Kan nog vara så som du säger, tycker ändock det är lite trist, men men på ett sätt skönt att se att jag inte är ensam om att uppleva det så även om det är trist att det är så på andra ställen också.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Tror du det kan vara det? Jag var förkyld för tre veckor sedan och har sen haft ihållande täppt näsa och hosta. Har i en vecka typ haft medicin för hostan och näsan, som jag senaste dagen mått skit på. Så jag har bara antagit att det haft något med det att göra, typ svullnad i hörselgången. Men det kanske är en vaxpropp helt enkelt? 🤔
Skulle ju kunna vara båda delar? Om öret är svullet pga förkylningen så borde det ju bli trängre och förmodligen också lättare för en vaxpropp att "fastna"? Om det inte ger med sig snart skulle jag kolla upp det, för det är ju fruktansvärt irriterande med lock för örat!
 
Skulle ju kunna vara båda delar? Om öret är svullet pga förkylningen så borde det ju bli trängre och förmodligen också lättare för en vaxpropp att "fastna"? Om det inte ger med sig snart skulle jag kolla upp det, för det är ju fruktansvärt irriterande med lock för örat!
Ja det låter ändå logiskt. Tack för tipset! ❤️
 
CircleK. Fick mejl om extrarabatt på totalt 30 öre per liter. Väljer givetvis att tanka när tanken i princip är tom.
Efter knappt 25 liter slår pumpen ifrån och blinkar med ett felmeddelande. Jag går in i butiken som säger att pumpen är felanmäld och att jag får kontakta kundtjänst.
Tankar i ett nytt försök fullt och tar i appen printscreen på båda kvittona. Man ser att jag tankat på samma station, med fem minuters mellanrum och hur många liter (25 resp. 45) varje tankning är på.
Skriver till kundtjänst som tycker att rabatten bara gäller en tankning och att de har uppfyllt sin del genom den första tankningen.
Extremt idiotiskt beteende att inte hantera det bättre när det är deras pump som varit kass.
Då kan CircleK vid alla erbjudanden ställa in så att pumparna slår ifrån tidigare än full tank och därmed spara en väldig massa pengar.

För min del är det sluttankat på CircleK. Jag har fyra andra mackar inom en radie på några kilometer.
 
Såklart men ser man till bevisen är hon knappast ett offer.
De är ju som max lika skyldiga men jag ser inget som tyder på det. Med tanke på att hans karriär är förstörd så tycker jag det är rätt viktigt att det kommer fram.
Sant. Fast jag vet inte mer än det jag såg på tv så har egentligen ingen åsikt. Det är nog fördomar som spökar hos mig :bag: kvinnan ”brukar” ju vara offret.
 
Jag har lock för örat. Någon med något supertips? Testat tryck utjämna, gäspa osv. Får panik av tanken att man kan ha det i flera månader.
Inte säker på att det hjälper dig men jag tog en dosspruta med olivolja och sprutade sakta in i örat när jag hade lockpanik en gång. Sen sköljde jag rent med varmt vatten ur en annan spruta och så släppte trycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 998
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 764
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp