Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klåda!
Jag har någon mjäll och har haft återkommande länge. Inte alls som den senaste tiden, utan jag har använt mjällschampo och det har blivit ok igen. Nu. nu är det inte ok vad jag än gör. Det kliar i hårbotten och när jag drar fingrarna igenom håret mot botten flyger flager av. Det kliar ner över nacken, ner över pannan och öronen och även ögonbrynen numera (???!!!).

När det är soligt och varmt upplever jag det värre, utan att jag ens är svettig, men om solen lyser i hårbotten och värmer huden och håret lite kliar det gräsligt.

Rent generellt kliar det överallt på min kropp denna veckan- benen, armarna, händerna, anklarna, ögonen, kinderna, RYGGEN som jag inte riktigt når för att jag är för tjock för att nå helt på hela ryggen....

BLIR GALEN! Brukar inte vara så här illa, brukar bara vara mjälligt i håret, som går över med mjällschampo!
Psoriasis?
 
Jo. Har två sorters ögondroppar men de hjälper inte helt. Behöver nog gå till en ögonläkare men orkar inte göra mer än nödvändigt nu när det är så varmt.
Surt... har också torra ögon. Kör någon olja på nätterna och "tears again" dagtid.
 
Ingen aning. Har haft mjäll i hårbotten i många år, en behandling med mjällschampo då och då har löst det. Någon gång har det inte fungerat utan jag har fått köpa något annat schampo på Apoteket och då blev det lite lindring för hårbotten på ena, men andra schempot fungerade inte. Håret mådde inte bra av det så jag körde mjällschampo lång period efter det som gav lindring när det var slut och då gav det med sig. Nu har jag haft mjäll ett bra tag igen, blossat upp värre då och då under ett antal månader med mer klåda på resten av kroppen, men lagt sig igen, mjällschampo fungerar inte, antihistamin fungerar inte. Och nu verkar det ha en period av att det liksom bara kliar igen.
 
Jag har inte röda utslag på alla drabbade ställen utan vissa är liknande ditt. Psoriasis kan ge väldigt olika symptom och variera över tid (enligt min erfarenhet).
Jag får helt enkelt kolla upp det, var så säker på att det gav rätt tydliga utslag, så jag har faktiskt letat efter det utan att finna det. :)
 
Jag får helt enkelt kolla upp det, var så säker på att det gav rätt tydliga utslag, så jag har faktiskt letat efter det utan att finna det. :)
Det kan finnas sympom på naglarna också (kanske du redan visste), det har jag utan att det ger problem. Skumma ränder och väldigt små prickat verkar ganska typiskt psoriasis. Jag har tydligen prickar men de syns inte alls tydligt, var en läkare som hittade dem.
 
Det kan finnas sympom på naglarna också (kanske du redan visste), det har jag utan att det ger problem. Skumma ränder och väldigt små prickat verkar ganska typiskt psoriasis. Jag har tydligen prickar men de syns inte alls tydligt, var en läkare som hittade dem.
Det visste jag inte faktiskt. Jag har alltid tolkat prickar och lite märken på naglarna som någon gammal "skada" när nageln bildas eller så. Sånt som händer liksom! :D Man lär sig något nytt varje dag!
 
Det återkommande sommarfenomenet, folk som gråter över att lupiner klassas som invasiv art. Blir så trött på att läsa alla "men de är ju så fina, kan de inte få finnas"-inlägg. Ja, jag tycker också att de är fina, i måttlig mängd.
Men jag tycker också att många av de blommor och växter som lupinen tränger undan är fina också.
Lupinerna kommer ju knappast att försvinna, inte ens myndigheterna tror ju att de skulle lyckas, utan det handlar ju snarast om att stoppa deras utbredning, suck.
 
Det återkommande sommarfenomenet, folk som gråter över att lupiner klassas som invasiv art. Blir så trött på att läsa alla "men de är ju så fina, kan de inte få finnas"-inlägg. Ja, jag tycker också att de är fina, i måttlig mängd.
Men jag tycker också att många av de blommor och växter som lupinen tränger undan är fina också.
Lupinerna kommer ju knappast att försvinna, inte ens myndigheterna tror ju att de skulle lyckas, utan det handlar ju snarast om att stoppa deras utbredning, suck.
Påminner mig om att jag stör mig på en granne som seriöst klipper hela sin vägkant en gång i veckan utom lupinerna:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 657
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 418
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 799
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 740
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp