Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok @Nahar läste nu att du dricker i champagneglas. Knepigt. Då är mitt tips att ta jobb som frys-ansvarig på Coop och sen supa så mkt som möjligt på jobbet innan du ev får sparken. Lycka till!

5C6FEE85-9628-4F88-993A-18A5B237B670.gif
 
Jag stör mig på att jag lyssnade på en kompis som sa att ”jomen det finns massa goda smaker av Zeroh, prova en annan bara!”

Det är både stevia och sukralos i dem 😭 Har nu två flaskor öppnade Zeroh som jag inte kommer dricka upp.

tacka vet jag Fun Light, ge mig aspartam! 😅

Zeroh är ju jättegoda! Vilka smaker var det? Min favorit är Fruits of Brazil :d
 
Jag stör mig på att jag har typ 4 jordgubbar och en oöppnad 5 dl grädde. Jag vill inte öppna grädden för 4 jordgubbar! Men jag är sugen på jordgubbar och grädde! Och 4 är lagom portion för mig liksom. Jag orkar inte heller ta mig i väg för att köpa fler jordgubbar i den här värmen....
 
Om jag öppnar grädden, vad ska jag ha 4,5 dl grädde till typ i morgon då? Jag lever på knäckemacka med skivad kall färskpotatis och salt och dill på just nu för att orken för matlagning har slängt sig i väggen liksom. Men jag är sugen på jordgubbar och grädde NU, har varit hela dagen ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Om jag öppnar grädden, vad ska jag ha 4,5 dl grädde till typ i morgon då? Jag lever på knäckemacka med skivad kall färskpotatis och salt och dill på just nu för att orken för matlagning har slängt sig i väggen liksom. Men jag är sugen på jordgubbar och grädde NU, har varit hela dagen ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Klarar sig inte grädden längre än ett dygn om den står i kylen?
 
Klarar sig inte grädden längre än ett dygn om den står i kylen?
Jo, det gör den, det går nog 2 eller 3 dygn kanske, men i den här värmen ser jag inte att jag inom någon överskådlig framtid ska göra en god gryta eller köttfärssås :D Det blir nog mer lätta rätter som sallader, omeletter med grönsaker osv. Gott när det är så varmt. Så jag vet inte vad jag ska ha grädden till :D
 
Går det att frysa in grädde?
Har för mig det inte går bra, men kan ha fel. Mjölk går, blir visst lite blaskig, men fungerar att baka och laga mat med men grädde ska, om jag har rätt för mig, inte fungera att frysa.

Men nu har jag öppnat den för jag kunde inte hålla mig, får väll göra något gott på den i morgon, den och dill och nypotatis kanske :D Har ju kvar lite senapsill, har flera kokta potatis och både gräddfil och grädde samt gräslök och dill också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 526
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 021
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 961
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 178
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp