Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att Slotts delikatesskryddade tomatpuré verkar ha utgått…… det är den bästa tomatpurén enligt min åsikt, kan äta det direkt ur burken/tuben, vafan ska man köpa nu? Provade Muttis dubbelkoncentrerade som duger, men det är inte alls samma sak. Felix, ICAs, garants tomatpuré smakar riktigt jävla skit ju, AHHHHHHH min älskade slotts tomatpuré :arghh: Varför är det alltid sånt man gillar och religiöst köper som alltid ska utgå???
 
Jag stör mig på falska bokserier som utger sig för att vara äkta serier men som inte är det!

Så står det att det är bok 1 i en serie. Man börjar läsa och tycker mycket om boken och karaktärerna. När man läst klart så tar man och börjar läsa bok 2. Då handlar den om helt andra personer, en annan story och det finns oftast en pytteliten gemensam nämnare: en by/stad/plats eller så var huvudpersonen i bok 2 en liten liten bifigur i bok 1.

Jag vill läsa riktiga serier där man följer samma person/personer och övergripande story i flera böcker!

Speciellt stör jag mig på alla de feelgood "serier" där varje bok bara är en copy+paste av den första men man har bytt ut namnen på huvudpersonerna och huvudpersonerna från tidigare böcker i serien dyker endast upp som små bifigurer.
 
Jag stör mig på falska bokserier som utger sig för att vara äkta serier men som inte är det!

Så står det att det är bok 1 i en serie. Man börjar läsa och tycker mycket om boken och karaktärerna. När man läst klart så tar man och börjar läsa bok 2. Då handlar den om helt andra personer, en annan story och det finns oftast en pytteliten gemensam nämnare: en by/stad/plats eller så var huvudpersonen i bok 2 en liten liten bifigur i bok 1.
Bridgerton? :D
 

Nä, den har jag inte läst. Men det finns hur många såna som helst! Jag vill ju bara hitta en riktig serie där jag får följa samma personer över flera böcker! Jag har blivit så trött på falska serier att jag inte ens börjar läsa dem när jag ser att det är en sån.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Stör mig på att Slotts delikatesskryddade tomatpuré verkar ha utgått…… det är den bästa tomatpurén enligt min åsikt, kan äta det direkt ur burken/tuben, vafan ska man köpa nu? Provade Muttis dubbelkoncentrerade som duger, men det är inte alls samma sak. Felix, ICAs, garants tomatpuré smakar riktigt jävla skit ju, AHHHHHHH min älskade slotts tomatpuré :arghh: Varför är det alltid sånt man gillar och religiöst köper som alltid ska utgå???

Detta är ju helt orimligt!! Slotts tomatpuré är/var en högst väsentlig beståndsdel i både min köttfärssås och lasagne som jag gör flera gånger om året. Och håller med angående de patetiska alternativen.

O tempora, o mores! :arghh: :cry:
 
alltså... Vi ska vara på en "temagård" under veckan med en årskurs elever.
Behöver en kod till ett kodlås. En kollega tar kontakt med den vi hyr av - tror ni han fick koden?
NEJ.
Han fick en gåta, där svaret på gåtan är koden.

ha.ha.haaaaaaaaaaaaa. :meh:
Lätt, koden är slägga eller bultsax, beroende på låset. Sedan är ni väldigt förvånade om hyresvärden blir sur 😀
 
Jag har fått små mysteriska hål på knäna på ett par av mina ridbyxor. Precis på samma ställe på båda knäna, lika stora. Har inte tvättat dem med några vassa föremål, dragkedjor eller krokar, har inte trillat, har inte suttit på knä eller något annat och det är mitt i tyget, inte nära någon söm...
 
Jag har fått små mysteriska hål på knäna på ett par av mina ridbyxor. Precis på samma ställe på båda knäna, lika stora. Har inte tvättat dem med några vassa föremål, dragkedjor eller krokar, har inte trillat, har inte suttit på knä eller något annat och det är mitt i tyget, inte nära någon söm...
Så har jag på ett par klänningar. Samma klänning, bara olika färger. Båda har fått små hål på "axelbanden". Också utan någon förklarlig anledning. Jag tänker dålig kvalitet på tyget i mitt fall...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 467
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 718
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 457
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 218
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp