Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla slöa människor som parkerar på familjeplatserna på mataffärens parkeringar utan att ha barn med sig. Det är företrädesvis män i övre medelålder med ölmage. Det är rätt jobbigt att vara höggravid och få ut barn från bilen som det är, och finns det då någonting som gör den situationen enklare så tar jag gärna emot det. Vill bara skrika rätt ut på dom slöa jävlarna men behärskar mig än så länge.
 
Alla slöa människor som parkerar på familjeplatserna på mataffärens parkeringar utan att ha barn med sig. Det är företrädesvis män i övre medelålder med ölmage. Det är rätt jobbigt att vara höggravid och få ut barn från bilen som det är, och finns det då någonting som gör den situationen enklare så tar jag gärna emot det. Vill bara skrika rätt ut på dom slöa jävlarna men behärskar mig än så länge.
Jag gör det ibland(2-3ggr om året) Jag kan tyvärr inte gå mer än ca 75m ) men i vår kommun får man inget handikappkort om man kan gå mer än 50 meter. Tack för det liksom.
 
Inne på 6e dagen med magras och även fått ont i halsen. Är helt slutkörd och klarar knappt en liten promenad med hunden utan att jag klappar ihop när jag kommer in. Fattar inte vad det är för skit jag har fått. Magsjuka, maginfluensa och matförgiftning ska ju vara över på ett par dar typ. Jag har gått i snart en vecka.
Fast det där sistnämnda håller jag inte med om, tyvärr. Jag har fått maginfluensa två gånger det senaste halvåret och båda gångerna var magen kaos i 5-7 dagar så det kan absolut vara det. Fruktansvärt oavsett såklart, stackare! Hoppas att du kryar på dig snart. Du har ingen annan som kan hjälpa dig med hunden? Låter ju inte bra att du ska ta ut dig så, din kropp behöver vila! :heart
 
Fast det där sistnämnda håller jag inte med om, tyvärr. Jag har fått maginfluensa två gånger det senaste halvåret och båda gångerna var magen kaos i 5-7 dagar så det kan absolut vara det. Fruktansvärt oavsett såklart, stackare! Hoppas att du kryar på dig snart. Du har ingen annan som kan hjälpa dig med hunden? Låter ju inte bra att du ska ta ut dig så, din kropp behöver vila! :heart
Det stod så på sjukvårdsupplysningen. Jag och exet låg visserligen i 5 dar efter ett McDonalds-besök för många herrans år sen när jag tänker efter.
Hunden löser jag. Det får bli en väldigt kort promenad och resten får han göra i trädgården.
 
Stör mig på att Ica går utgår med möjligheten att handla online, sedan går det varken att hämta i butik eller gå hemkört. Tänkte ju att det var perfekt så jag får handlat utan att behöva gå in i butiken med sjuk dotter. Men nej. Får kolla Ica maxi istället.



Edit: Hjälpte inte det heller :meh::cautious:
Tur att det inte är något vi absolut måste ha just nu.
 
Trodde jag hittat en perfekt tavla att ha i köket: en kock som håller en överdimensionerad flaska vin (?) i ena armen och matar en förväntansfull liten hund med en lång spaghetti med den andra handen. Spaghettin visade sig vid inzoomning vara ett koppel som kocken håller i 😞
 
Att jag ska ha så svårt att be folk att swisha som de lovat... Jag själv brukar säga när jag ska swisha att ni MÅSTE komma ihåg att be mig att göra det om jag inte gör det direkt eftersom jag är sämst på att komma ihåg och att jag aldrig skulle bli upprörd, men så är jag ändå så feg att göra det själv :(
 
Att jag ska ha så svårt att be folk att swisha som de lovat... Jag själv brukar säga när jag ska swisha att ni MÅSTE komma ihåg att be mig att göra det om jag inte gör det direkt eftersom jag är sämst på att komma ihåg och att jag aldrig skulle bli upprörd, men så är jag ändå så feg att göra det själv :(
Får jag vara stand-in för den du behöver påminna och säga att jag också verkligen, verkligen uppskattar när folk hjälper mig komma ihåg grejer! Särskilt som jag inte vill behålla pengar jag är skyldig en vän. Kanske hjälper det att tänka att du faktiskt bidrar till att hålla er relation frisk och sund utan groll?
 
Jag stör mig på huvudvärk. Det är lördag. Jag ska inte ha huvudvärk i dag. Ändå smyger det runt värk i skallen och petar omkring. Som tur är inte asont a la migrän, utan bara värk, men det gör mig trött, sur och på gräsligt dåligt humör.

Huvudvärk en ledig dag förstör min återhämtning inför arbetsveckan som kommer.

Tidigare i sängen när jag försökte vila men hade en hund som studsade på mig och mutade mig med leksaker tänkte jag på att jag behöver semester. Eller ledigt. Från livet, inte bara jobbet. Lugn och ro, få vila upp mig, ladda batterierna, inte oroa mig, slippa grubbla över saker.

Allt jävla snack om dyr el, dyr mat, dyrt liv, mörk höst osv är ju inte särskilt upplyftande. Och valet, så deprimerande att tänka på.
Fick en stöt genom hjärtat när jag läste ditt inlägg. Åh så många gånger jag har känt precis så. Hoppas livet blir snällare mot dig :heart :heart :heart
 
Det stod så på sjukvårdsupplysningen. Jag och exet låg visserligen i 5 dar efter ett McDonalds-besök för många herrans år sen när jag tänker efter.
Hunden löser jag. Det får bli en väldigt kort promenad och resten får han göra i trädgården.
Min tolkning är att de menar att den "akuta" fasen oftast går över på ett par dagar men magen är ju i en väldig obalans efter en omgång med virus/bakterier, så då kan det ta flera dagar utöver det innan man kan/vågar börja äta och återgå till någon slags vanligt liv. Skönt att höra att du har en lösning för hunden!
 
Min tolkning är att de menar att den "akuta" fasen oftast går över på ett par dagar men magen är ju i en väldig obalans efter en omgång med virus/bakterier, så då kan det ta flera dagar utöver det innan man kan/vågar börja äta och återgå till någon slags vanligt liv. Skönt att höra att du har en lösning för hunden!
Ja det är klart. Jag tolkar lite för bokstavligt ibland när jag läser. Ätit har jag dock kunnat göra som vanligt. Det är mest rörelse som satt igång magen. Och när det väl börjat så vill det hålla på en stund.
Jag klarar att rasta hunden men tyvärr blir det inte så roligt för honom. Magen har varit lite lugnare idag så det är nog på bättringsvägen.
 
Gick på sittning med blivande kursare i förrgår. Tycker det är lite jobbigt med nya sociala sammanhang och lära känna helt nya personer, så tänkte det kunde vara en hjälp på traven!

Idag jätteförkyld 😑 Missar kursstarten, tiden till fysioterapeuten och har redan fått ställa in ett provjobb. Försökte hålla avstånd och sällskapet var utomhus, men det var giftigt att umgås ändå 🤒
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 655
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 070
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 000
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 656
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp