Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Korta strumpor! :arghh: Gillar ankelstrumpor, men dessa sitter bara precis över hälen och glider ned därifrån och hamnar i en knöl under foten istället hela tiden! :rage:

Har beställt flerpack med vettiga strumpor och ska rensa strumplådan så fort jag kommer hem tror jag! 😤
 
Man ska inte göra fillers när man har en infektion i kroppen och min behandlare är sjukt uppbokad konstant så är orolig att det inte ska gå att boka om ny tid. :(

Åh, fattar! Håller tummarna att det går att boka om (eller ännu bättre, att skiten hinner försvinna!)
 
Beställt allergivaccin till katten. Bad specifikt om att få det skickat till mitt närmsta apotek.
Men nej, det är skickat till grannkommunen. Så jag får åka ca 5 mil enkel väg extra för att hämta det. Störigt.
 
Husspindlar.

Ja, jag vet att de inte gör någon skada. Och att de håller andra smådjur borta. Vi har t ex inga problem med möss eller råttor inomhus... :angel: Men de stör mig ändå, genom sin närvaro.

Har burit ut fem stycken ikväll, i storlek som en barnhand. Bökigt när de inte får plats i glas-på-vykort men jag får väl börja agna musfällor. :crazy: Anar att det någonstans i mitt hus just nu finns en Indiana-Jones-möter-Fångarna-På-Fortet kläckningsplats med hög stämning.
 
Husspindlar.

Ja, jag vet att de inte gör någon skada. Och att de håller andra smådjur borta. Vi har t ex inga problem med möss eller råttor inomhus... :angel: Men de stör mig ändå, genom sin närvaro.

Har burit ut fem stycken ikväll, i storlek som en barnhand. Bökigt när de inte får plats i glas-på-vykort men jag får väl börja agna musfällor. :crazy: Anar att det någonstans i mitt hus just nu finns en Indiana-Jones-möter-Fångarna-På-Fortet kläckningsplats med hög stämning.
De dör utomhus så du kan lika gärna slå ihjäl eller dammsuga upp :)
 
Äsch, såhär om året hittar de någon skreva eller uthus, eller också kommer de in igen. Inte dör de. :)
Som jag förstår det är det inte främst kylan de dör av utan temperaturväxlingar, luftfuktighet, predatorer, brist på bostad etc. De är helt enkelt anpassade för att bo inomhus.
 
Som jag förstår det är det inte främst kylan de dör av utan temperaturväxlingar, luftfuktighet, predatorer, brist på bostad etc. De är helt enkelt anpassade för att bo inomhus.
Fast samtidigt hittar man dem ju i lador och uthus och källare och diverse, så det är inte en dödsdom direkt. Inte den här tiden på året i alla fall. :)
Sedan återvänder de ju säkert, men det man inte vet.... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 004
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 362
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 135
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 955
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp