Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Husspindlar.

Ja, jag vet att de inte gör någon skada. Och att de håller andra smådjur borta. Vi har t ex inga problem med möss eller råttor inomhus... :angel: Men de stör mig ändå, genom sin närvaro.

Har burit ut fem stycken ikväll, i storlek som en barnhand. Bökigt när de inte får plats i glas-på-vykort men jag får väl börja agna musfällor. :crazy: Anar att det någonstans i mitt hus just nu finns en Indiana-Jones-möter-Fångarna-På-Fortet kläckningsplats med hög stämning.
Jag hade flyttat omgående! :yuck:
 
Jag stör mig på att jag vet att jag behöver hjälp (t.e.x psykolog) men jag litar inte en sekund på att det finns vettiga som faktiskt vill hjälp och som anser att jag är värd hjälp. Den enda jag träffat hittills visade tydligt att jag inte var värd att må bättre.
 
Jag stör mig på att jag vet att jag behöver hjälp (t.e.x psykolog) men jag litar inte en sekund på att det finns vettiga som faktiskt vill hjälp och som anser att jag är värd hjälp. Den enda jag träffat hittills visade tydligt att jag inte var värd att må bättre.
Jag trodde likadant. Tog ett år för mig att börja lita på att min psykolog ville mig väl. Nu efter ett par år litar jag fullständigt på honom.
Så det tar tid ibland. Tillit är svårt.
 
Jag trodde likadant. Tog ett år för mig att börja lita på att min psykolog ville mig väl. Nu efter ett par år litar jag fullständigt på honom.
Så det tar tid ibland. Tillit är svårt.

Jag provade. Gång 2 sa psykologen till mig att hon bedömde att jag inte kommer lämna min familj och därför behövde jag inte komma tillbaka. Då hade jag gråtit mig igenom båda sessionerna.
 
Jag provade. Gång 2 sa psykologen till mig att hon bedömde att jag inte kommer lämna min familj och därför behövde jag inte komma tillbaka. Då hade jag gråtit mig igenom båda sessionerna.
Fy vad tråkigt 😢
Jag tycker jättemycket om min psykolog, var klockrent första gången vi träffades (även om han inte då riktigt trodde på min teori om ADHD/autism men ändrade sig snabbt)

Däremot förstår jag fullständigt hur frustrerande det är när man hamnar hos fel person.
Ex-sambon och jag gick i parterapi för drygt 20 år sen hos ett jävla stolpskott. Enda han pratade om vad hur jag behövde ändra mig och bli en bättre människa, inte en enda gång adresserade han sambon om vad han gjorde och inte gjorde i vår relation 🙄. Nu lappade vi ihop det själva och fortsatte leva ihop men vi fick ju aldrig någon hjälp lösa de knutar vi hade
Är skapligt nervös inför den här gången, men hon ser snäll ut på bild iallafall.
 
Jag hade önskat att man fick logga in med fingeravtryck JÄMT från mobilen! Både säkert och enkelt 😎
Ja säkert ända till den dagen man stått och slipat en hel dag. Mitt förra pass blev det problem när jag skulle fixa.. min nya telefon kräver att man skall använda fingeravtryck om man skall spara lösenord. Hatar det.. :devil: :devil:
 
Jag provade. Gång 2 sa psykologen till mig att hon bedömde att jag inte kommer lämna min familj och därför behövde jag inte komma tillbaka. Då hade jag gråtit mig igenom båda sessionerna.
Jag träffade ett stolpskott som på allvar tyckte att jag skulle ta med mig min dåvarande fd chef och att hen absolut inte kunde hjälpa mig utan att prata med min chef. Och ansåg att jag skulle fixa det.

(Jag undrar om hens jobb egentligen var att avskräcka folk från att söka jobb)
 
Jag älskar BankID! Så saker så smidigt! Önskar att man använde BankID på fler ställen istället för alla dessa ***** lösenord!
Fast lösenorden sparar man ju på den enhet man använder det första gången, sedan behövs det bara ett klick! Ingen jobbig jäkla mobil inblandad. :D
 
Stör mig på att läkaren skrev ut oxascand mot att jag speedar på kortisonet.
Resultat: rastlösheten från helvetet och en hjärtklappning som inte är att leka med.
Dvs det som skulle motverkas.

Tidigare kortison lite har jag fått stesolid att ta när det är outhärdligt men det ville läkaren inte ge

Och skrev ' mot oro' på receptet. Jag är inte det minsta orolig :meh:
Nytt läkarbesök på fredag...
 
Fast lösenorden sparar man ju på den enhet man använder det första gången, sedan behövs det bara ett klick! Ingen jobbig jäkla mobil inblandad. :D

Det är inget företaget jag jobbar på godkänner. Mina privata som FB osv är inga problem. Men på jobbet har vi femtioelva olika lösenord vi måste skriva in varje dag. Hade varit mycket enklare med bara BankID till allt.
 
Stör mig på att läkaren skrev ut oxascand mot att jag speedar på kortisonet.
Resultat: rastlösheten från helvetet och en hjärtklappning som inte är att leka med.
Dvs det som skulle motverkas.

Tidigare kortison lite har jag fått stesolid att ta när det är outhärdligt men det ville läkaren inte ge

Och skrev ' mot oro' på receptet. Jag är inte det minsta orolig :meh:
Nytt läkarbesök på fredag...
Gud så störigt! Vad skulle skillnaden vara mellan de två i läkarens hjärna tro? Båda är starkt beroendeframkallande så det kan hen ju knappast skylla på!
 
Jag trodde likadant. Tog ett år för mig att börja lita på att min psykolog ville mig väl. Nu efter ett par år litar jag fullständigt på honom.
Så det tar tid ibland. Tillit är svårt.
Det tog längre tid för mig att lita på den jag hade, sedan när det kändes bra, så var jag tvungen att byta, och det har tyvärr inte alls blivit bra, utan helt tvärtom, nu är jag skickad till en tredje eftersom hon ska vara ledig, och den nya har jag då träffat en gång, har 24 gånger kvar. "25 gånger är många gånger så du behöver inte känna dig stressad om det är något du vill ta upp" sa hon då på första besöket. Tja, med tanke på att mitt bekymmer är tillit så räcker 25 gånger inte långt alls..... :meh: Inget fel på henne dock, men att känna tillit för någon gör i alla fall inte jag på kommando, jag vet inte hur man gör.
 
Att jag senaste halvåret fått så mycket håååår. Var fjunig och luden redan innan men nu är det ju nåt helt annat. Ljusa och mjuka hår iaf? But why?

Mest störigt i ansiktet för sminket lägger sig ju helt annorlunda. Meh!
 
Det tog längre tid för mig att lita på den jag hade, sedan när det kändes bra, så var jag tvungen att byta, och det har tyvärr inte alls blivit bra, utan helt tvärtom, nu är jag skickad till en tredje eftersom hon ska vara ledig, och den nya har jag då träffat en gång, har 24 gånger kvar. "25 gånger är många gånger så du behöver inte känna dig stressad om det är något du vill ta upp" sa hon då på första besöket. Tja, med tanke på att mitt bekymmer är tillit så räcker 25 gånger inte långt alls..... :meh: Inget fel på henne dock, men att känna tillit för någon gör i alla fall inte jag på kommando, jag vet inte hur man gör.
Jag har haft tur som äntligen hamnat rätt i psykiatrin, fått en bra psykolog som är utrustad med tålamod och en massa tid. Men vet att få har sån tur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 011
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 371
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 147
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 965
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp