Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här. :yuck:
Screenshot_20221025_221055.jpg

Det är inte modigt, det är stalking. Hade könsrollerna varit ombytta hade det varit ett jävla liv!
 
Det beror på väglag, nu fanns det inget som motiverade, sen definitivt trafikfara som bromsar ner kraftigt efter att ha faktiskt hållt nästan 100 me förvisso bara på det tvåfiliga.

Kraftig inbromsning, som i att tvärbromsa, kan orsaka risker ja, men om någon panikbromsar på så sätt på en 100-väg så finns det troligtvis en förklaring. Såg kanske ett djur som inte du som låg efter hann se t ex. Att bara bromsa in från nästan 100 till 70 tycker jag fortfarande är att överdriva att kalla det trafikfarligt, med hänvisning till att du som kommer efter inte skulle hinna uppfatta det. Det är ett välkänt fenomen att en del sänker farten vid 1-filigt och skillnaden mellan 95 och 70 är inte större än att jag tycker att man som bakomvarande bör hinna uppfatta det, och hinner man inte det så har man för kort avstånd eller dålig uppsikt och är snarare själv den som är trafikfaran.

Störigt för dig som vill köra snabbare, absolut, det är en personlig åsikt som är fritt för dig att ha. Men när det ska definieras vad som är trafikfarligt, och vad som ska bötfällas av polisen som du var inne på tidigare, så tycker jag att det blir viktigare med hur begrepp används.
 
Stör mig på att jag verkar vara ngn form av gubbmagnet.
Jag fattar inte varför?
Sen stör jag mig på gubbar och hur de verkar helt oförmögna till självinsikt.
Exempelvis:
En gubbe smsar mig (vi har tidigare ej haft ngn kontakt av privat karaktär):
"Jag är så ensam i höstmörkret, kan jag komma förbi dig och ta ett glas".
Jag svarar naturligtVIS inte. Sen adderar samma snubbe mig på Facebook x antal ggr. Jag avvisar.
Råkar stöta ihop med snubben och han nästan skriker "ÅH TÖRNIS JAG FÖLJER JU DIG PÅ INSTAGRAM".
Well NEWS FOR YOUR- nu är du blockad...

Gud det är SÅ TRÖTTSAMT. Tänker ofta att gubbar helt saknar allt form av inkänning och självinsikt. Jag orkar egentligen inte vara "dryg" och blocka eftersom jag VET att det då utöser en annan gubbig egenskap. Nämligen MARTYRKSKAPET. "Jag som bara ville vara trevlig, jag bryr mig, jag är en så bra person och nu tycker du inte om mig.... BLA BLA BLAAAAAA"

Käre värld kan ngn bara skjuta mig innan jag bryter ihop helt och hållet.
Tänker ofta att ingen normalt funtad kvinna saknar denna typ av självinsikt som ändå verkar ganska utbredd bland denna grupp. HUR är det möjligt att köra på och inte känna av någon som helst vibe? Hur gränslös kan en bli? Inga dissar verkar liksom fungera, ingen som helst reflektion ang uteblivna svar utan MAN KÖR PÅ!? 😅 Det är fan otroligt.

:banghead:
 
Senast ändrad av en moderator:
Kraftig inbromsning, som i att tvärbromsa, kan orsaka risker ja, men om någon panikbromsar på så sätt på en 100-väg så finns det troligtvis en förklaring. Såg kanske ett djur som inte du som låg efter hann se t ex. Att bara bromsa in från nästan 100 till 70 tycker jag fortfarande är att överdriva att kalla det trafikfarligt, med hänvisning till att du som kommer efter inte skulle hinna uppfatta det. Det är ett välkänt fenomen att en del sänker farten vid 1-filigt och skillnaden mellan 95 och 70 är inte större än att jag tycker att man som bakomvarande bör hinna uppfatta det, och hinner man inte det så har man för kort avstånd eller dålig uppsikt och är snarare själv den som är trafikfaran.

Störigt för dig som vill köra snabbare, absolut, det är en personlig åsikt som är fritt för dig att ha. Men när det ska definieras vad som är trafikfarligt, och vad som ska bötfällas av polisen som du var inne på tidigare, så tycker jag att det blir viktigare med hur begrepp används.
Just nu stör jag mig på att du tokförsvarar den andra bilen. Du var inte där. Du såg inte vad som hände.
Inga djur på vägen. Vad du än skriver kommer jag fortfarande störa mig på den bilen.
 
Just nu stör jag mig på att du tokförsvarar den andra bilen. Du var inte där. Du såg inte vad som hände.
Inga djur på vägen. Vad du än skriver kommer jag fortfarande störa mig på den bilen.
Störa sig kan man göra men trafikfara nej. Igår och två dagar förra veckan hade jag en framför mig som låg i 70 på 80 väg ljust torrt ingen fara inför fartkameror ner till 50/60. Totalt omöjligt att köra om. Eller den bilföraren på morgnarna mitt i sommaren ligger i 60 på samma väg.

Trafikfara var däremot de två bilarna som gjorde omkörning mitt i kurvor heldragna linjer och becksvart....
 
Stör mig på att Indiska sida låg nere igår. Hade ju tänkt se om en klänning som skulle komma i slutet på oktober börjar säljas.
Möts idag att dom gått i Konkurs? Förklarar nedstängningen av sidan, men
var ska jag nu köpa kläder och "min" klänning som jag sett framemot i flera månader?:cry:
 
Den 28 september gjorde vi CT på ena hunden.
Jag har fortfarande inte fått resultatet på den. Jag har inte fått någon återkoppling överhuvudtaget. Jag var liksom där för att min hund har ont. Jag börjar bli rätt irriterad på att det tar så pass långt tid.
 
Störa sig kan man göra men trafikfara nej. Igår och två dagar förra veckan hade jag en framför mig som låg i 70 på 80 väg ljust torrt ingen fara inför fartkameror ner till 50/60. Totalt omöjligt att köra om. Eller den bilföraren på morgnarna mitt i sommaren ligger i 60 på samma väg.

Trafikfara var däremot de två bilarna som gjorde omkörning mitt i kurvor heldragna linjer och becksvart....
Jag ser rätt mycket i trafiken då jag vistas i den på heltid och med tanke på hur trafikklimatet är så ja det var en trafikfara i det fallet.
Sen att den bilen bröt mot en av trafikens grundlagar att inte hindra annan trafik när det inte fanns fog till det var en annan femma. 🤷🏼‍♀️
 
Detta är anledningen till att jag numera inte bemödar mig vara klar i tid när jag ska träffa vissa personer. Speciellt då jag får vänta 10-15 min utanför tågstationen i bushen där man inte kan gå inomhus.
Nä, så kan man ju också göra. Men har vi bestämt en "absolut senast" tid så följer jag alltid den överrenskommelsen. Sen sitter jag alltid själv vid utsatt tid i en halvtimme. Och hela dagens planer gick åt helvete i onödan. 🤷
 
Smittan som barnen har fått, vad det nu är. Beter sig underligt. Först som magsjuka och sen som halsfluss. Typ. De brukar aldrig vara så här sjuka så här länge.
Hittade detta på varden.se
”Barn kan även uppvisa symtom som kräkningar och ont i magen vid halsfluss.”
 
Folk som inte ens försöker hålla tiden. Finns få grejer jag stör mig mer på. De har dessutom noll dåligt samvete och ber inte om ursäkt. Hate it.
Förr hatade jag det. Blev riktigt riktigt arg. Nu stör det mig inte lika mycket längre. Jag bara liksom noterar i mitt huvud att den här personen är såhär och såhär och så anpassar jag mig. Kompisen som säger vid 12 och dyker upp 12:59 och säger ja men klockan är fortfarande 12... Ja... Då antar jag att hen gör det varje gång och skulle hen komma tidigare så är det hen som får vänta. Inte mer med det.
Något som dock stör mig är när folk kommer inrusande på föreläsningar och inte ens har vett att smyga in. DET stör mig. För det stör mitt lärande.
I mitt arbete så gör det mig inget om folk är sena. Jag får samma lön oavsett. Känner noll stress av sånt där.
 
Förr hatade jag det. Blev riktigt riktigt arg. Nu stör det mig inte lika mycket längre. Jag bara liksom noterar i mitt huvud att den här personen är såhär och såhär och så anpassar jag mig. Kompisen som säger vid 12 och dyker upp 12:59 och säger ja men klockan är fortfarande 12... Ja... Då antar jag att hen gör det varje gång och skulle hen komma tidigare så är det hen som får vänta. Inte mer med det.
Något som dock stör mig är när folk kommer inrusande på föreläsningar och inte ens har vett att smyga in. DET stör mig. För det stör mitt lärande.
I mitt arbete så gör det mig inget om folk är sena. Jag får samma lön oavsett. Känner noll stress av sånt där.
Nä, då är det bara att köra på. Har man dock bestämt att till exempel lämna ett hotell senast 10 så sitter jag ju i lobbyn innan 10 och är redo. Så får jag glo in i väggen tills resten behagar att dyka upp.
 
Nä, då är det bara att köra på. Har man dock bestämt att till exempel lämna ett hotell senast 10 så sitter jag ju i lobbyn innan 10 och är redo. Så får jag glo in i väggen tills resten behagar att dyka upp.
Jag brukar ha med mig mina inear lurar och telefon till sådana tillfället och helt enkelt sätta på en ljudbok, poddavsnitt eller meditationsguide - helt ovärderligt när man väntar på folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 780
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 772
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
4 615
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 038
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp