Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här. Igen.
Screenshot_20221026_190836.jpg
 
Värmeeksem? Kontakteksem? Vad har du haft på dig idag t.ex.
Är du nickelallergiker så kan det räcka med att du ätit (för) mycket choklad! "Det har hänt en vän"... :angel:
Snarare frusit idag, haft bara båtringad klänning och inga smycken. Det påminner väldigt mycket om eksem jag får vid stress, men det är klart att det kan vara annan typ av stress än den vanliga.
Fast jag har visserligen haft fullt upp den här veckan, massor med möten och inte riktigt haft tid att göra mitt riktiga jobb..
 
Jag tittade på EN asiatisk serie på Netflix. Nu är ALLA förslag på vad jag borde se olika asiatiska produktioner.

Vill bara ha något enkelt och vilsamt där jag inte behöver koncentrera mig på att läsa text. Finns det inget engelskspråkigt kvar på hela siten?
Ytterligare störigt är att det visar på hur snävt det urval jag får se i vanliga fall också är.
 
Jag tittade på EN asiatisk serie på Netflix. Nu är ALLA förslag på vad jag borde se olika asiatiska produktioner.

Vill bara ha något enkelt och vilsamt där jag inte behöver koncentrera mig på att läsa text. Finns det inget engelskspråkigt kvar på hela siten?
Ytterligare störigt är att det visar på hur snävt det urval jag får se i vanliga fall också är.

Påminner om när jag såg en spansk kartellserie på Netflix, det var alla förslag jag sedan fick. Tog lång tid av många olika filmer innan det försvann som förslag. Det är störande.
 
Stör mig på att jag verkar vara ngn form av gubbmagnet.
Jag fattar inte varför?
Sen stör jag mig på gubbar och hur de verkar helt oförmögna till självinsikt.
Exempelvis:
En gubbe smsar mig (vi har tidigare ej haft ngn kontakt av privat karaktär):
"Jag är så ensam i höstmörkret, kan jag komma förbi dig och ta ett glas".
Jag svarar naturligtVIS inte. Sen adderar samma snubbe mig på Facebook x antal ggr. Jag avvisar.
Råkar stöta ihop med snubben och han nästan skriker "ÅH TÖRNIS JAG FÖLJER JU DIG PÅ INSTAGRAM".
Well NEWS FOR YOUR- nu är du blockad...

Gud det är SÅ TRÖTTSAMT. Tänker ofta att gubbar helt saknar allt form av inkänning och självinsikt. Jag orkar egentligen inte vara "dryg" och blocka eftersom jag VET att det då utöser en annan gubbig egenskap. Nämligen MARTYRKSKAPET. "Jag som bara ville vara trevlig, jag bryr mig, jag är en så bra person och nu tycker du inte om mig.... BLA BLA BLAAAAAA"

Käre värld kan ngn bara skjuta mig innan jag bryter ihop helt och hållet.
Tänker ofta att ingen normalt funtad kvinna saknar denna typ av självinsikt som ändå verkar ganska utbredd bland denna grupp. HUR är det möjligt att köra på och inte känna av någon som helst vibe? Hur gränslös kan en bli? Inga dissar verkar liksom fungera, ingen som helst reflektion ang uteblivna svar utan MAN KÖR PÅ!? 😅 Det är fan otroligt.

:banghead:
Visste du inte att som kvinna som inte vill göra inviter bör en inte le, men inte heller inte-le? Man bör prata men helst inte prata heller. Grejen är att inget hjälper (utöver eventuellt att ljuga om en partner), det är både otroligt och skumt och otäckt och skrattretande på samma gång! :p
 
Kommer hem från ett sent möte, möts av en lapp på husets anslagstavla:
"Brandvarnaren på våning 4 piper, vem är ansvarig?"

BYT BATTERIET SJÄLV???? RING 112?? SLÅ SÖNDER DEN MED EN SLÄGGA??
 
Stör mig vansinnigt mycket på att vi väntat sedan i maj på att få klartecken på att koppla på vår solcellsanläggning från Vattenfall...

Som dessutom har mer än timslånga telefonköer till sina olika varianter av "kundservice", när man ringer för att tjata...
 
Kommer hem från ett sent möte, möts av en lapp på husets anslagstavla:
"Brandvarnaren på våning 4 piper, vem är ansvarig?"

BYT BATTERIET SJÄLV???? RING 112?? SLÅ SÖNDER DEN MED EN SLÄGGA??
Det där låter som min på arbetsplats. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit på morgonen och mötts av avloppsstank. Uppenbarligen spelar det ingen roll HUR många gånger folk ser mig hälla vatten i golvbrunnar och hör mig förklara att vattenlåsen torkar ut då och då. Det är bara jag som har förmågan att fixa problemet.... :D

Mvh, (uppenbarligen) avloppsansvarig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 799
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 794
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
4 635
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp