Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på att du tokförsvarar den andra bilen. Du var inte där. Du såg inte vad som hände.
Inga djur på vägen. Vad du än skriver kommer jag fortfarande störa mig på den bilen.

Om du inte har pratat med föraren i den andra bilen så vet inte du heller varför hen körde som hen gjorde.

Och jag har skrivit att du får störa dig precis så mycket du vill, det är inte det jag har reagerat på. Men det låter mer som din egen personliga störning, och inte ett trafiksäkerhetsproblem.

Sen tycker jag inte att det är så toppen att så många människor blir så irriterade på andra förare i trafiken, road rage är inte precis en positivt bidragande faktor till trafiksäkerhet.
 
Stör mig vansinnigt mycket på att vi väntat sedan i maj på att få klartecken på att koppla på vår solcellsanläggning från Vattenfall...

Som dessutom har mer än timslånga telefonköer till sina olika varianter av "kundservice", när man ringer för att tjata...
Vattenfall segar.Överallt i landet. Har grannar som väntat lääänge.
Misstänker starkt att det beror på att solcellerna minskar deras intäkter....
 
Folk som slösar bort min tid.

Chefen, i måndags: Hej, kan du göra det här och det här och det här tack. Jag har bifogat sketcher på hur jag vill att det ser ut. Brådskande!
Jag: Absolut, inga problem!
*jobbar rumpan av mig hela tisdag och onsdag för att få jobbet gjort på precis det sätt chefen bett om*
Chefen, idag: Hej, har tittat på det du skickade och har några små ändringar. Se bifogade filer.

De "små" ändringarna är inte alls "små". Människan har helt ångrat sig vad gäller ungefär 60% av innehållet, och det är nu mitt jobb att göra om det. Allt hårt slit jag la ner i tisdags och onsdags är så gott som bortkastat. Det värsta är att det inte ens beror på att det jag gjorde var dåligt, jag VET att det är bra och skulle gå hem hos kunderna (och framförallt är det gjort helt enligt instruktionerna jag fick), men det är bara herr Chef som aldrig tänker igenom saker ordentligt och ALLTID ändrar sig när det gäller sånt här. Det är likadant varje gång, men jag har inte behövt ta i det så mycket tidigare då det fram till i somras var en annan kollegas ansvarsområde.

JAG BLIR TOKIG.

Tillägg: Jag svarade med ett lite lagom irriterat mail där jag hintade om hur mycket tid som gått åt till detta och hur komplicerade några av ändringarna han ber om är, men det är som att prata med en vägg. Ja ja, jag får ju i alla fall betalt för mödan 🙄
 
Åt saltlakrits och kom på att jag skulle ju dricka Zingo apelsin. De smakerna passar inte ihop så nu måste jag vänta tills smaken försvinner innan jag dricker Zingo.
 
Urspårningar brukar väl vara riksnyheter … ?
TÅGurspårningar på stora banor ja. Där kan finnas risk för personskada.

Men detta var "störningar" i tunnelbanans gröna linje. Dvs folk fick stå lite längre på perrongerna och vänta..... Det händer väl var och varannan vecka? Och är oerhört lokalt. Berör inte ens hela huvudstaden. Bara en linje i tunnelbanan.
 
TÅGurspårningar på stora banor ja. Där kan finnas risk för personskada.

Men detta var "störningar" i tunnelbanans gröna linje. Dvs folk fick stå lite längre på perrongerna och vänta..... Det händer väl var och varannan vecka? Och är oerhört lokalt. Berör inte ens hela huvudstaden. Bara en linje i tunnelbanan.
I tunnelbanan går det tåg, är ju lika stor risk för personskada där som på långfärdståg.
Det skenande tåget på Saltsjöbanan blev ju en riksnyhet fastän det bara var lokalt.
Tågurspårningen på malmbanan var också lokalt. Det gick inga tåg mellan Kiruna och Gällivare ett tag. Inga personskador vad jag minns.
 
20221027_195045-01.jpeg
 
Stör mig på att jag sent igår kväll köpte mer hudvårdsprodukter från en ny online affär. Har fått en bekräftelse på order där summan stämmer med summan i kassan men det finns ingen lista på produkter. Och inte minns jag vad jag valde heller!
:banghead:
 
Följande:
Person - Vad önskar du dig i julklapp?
Jag - Absolut ingenting, jag har fullt med grejer redan.
Person- (Surt) Jaha, jag köpte din julklapp redan i juli så nu får du ta den ändå.

Varför fråga någon om vad man vill ha i julklapp i slutet på oktober om man köpte den redan i somras? Och varför inte respektera att en del människor inte vill ha presenter/julklappar? :banghead:
 
Helljustalibaner
Passivagressivt folk
Rådimma och mörker i kombination
Plinkeplonk till pausmusik när man är i tfnkö
Att verkstaden inte fick en skarv tät, trots packningsbyte, så bilen ska in igen

Puh, dagens störningar är utsläppta 😅
 
Den här årstiden och allt bös som dras in. Känns inte som att jag gör annat än dammsuger på jobbet 😂
Lägger till heltäckningsmattor på listan också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 557
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 816
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 993
Senast: EZMK
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 080
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp