Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag tänkte på dig häromdagen för jag tyckte mig se någonstans när jag kollade om min fanns, då fanns din också. Och min men enligt Apoteket i dag finns ändå inte min. Fattar inget.

Måste verkligen vara skönt att slippa byta!
Ja jag tänkte att jag kunde prova att vänta när jag ändå hade så mycket mycket medicin kvar och den jag skulle byta till skulle jag bara byta rakt av. Är rädd för byte så jag chansade. Känns skönt att jag slapp byta. Blev lite fundersam åxå eftersom den nya skulle innehålla samma ämnen. Tänkte att, vad är det som säger den inte åxå blir restad liksom. Och vad gör jag då? Byter igen? Nä det var skönt att slippa det bekymret.
 
Ja jag tänkte att jag kunde prova att vänta när jag ändå hade så mycket mycket medicin kvar och den jag skulle byta till skulle jag bara byta rakt av. Är rädd för byte så jag chansade. Känns skönt att jag slapp byta. Blev lite fundersam åxå eftersom den nya skulle innehålla samma ämnen. Tänkte att, vad är det som säger den inte åxå blir restad liksom. Och vad gör jag då? Byter igen? Nä det var skönt att slippa det bekymret.
Jag har funderat på samma, kollade någon lista och då var det flera med samma ämne som var restade, bara olika fabrikat på medicinen, så det verkar ju kunna bli så att är den ena restad så kan mycket väl de andra bli det. Tror det gällde Ergenyl eller liknande. Hörde att Paraflex är restad så något samma lika får skrivas ut, men där ska det väl vara liknande att några andra också är restade så gäller att välja den som "för dagen" inte är restad....

Jag verkar inte vara känslig för byte när det är samma verksamma ämne, eller ja, det vet jag i och för sig inte, har nog bara råkat ut för det en gång och då berodde det på sådant här. Då fick jag apoteket att byta utan att jag behövde be om nytt recept osv, tror det var nyutbildad person, för sedan har det inte gått.... En annan gav mig annan styrka när jag förklarade att jag ju EGENTLIGEN ska ta 1000 mg men att de tabletterna är enorma så därför tar jag 4 X 250 istället, så efter lite bönande kunde han ge mig 1000 mgs tabletterna istället av samma sort. De tog jag bara kort tid och hämtade ut 250 mgs så fort jag kunde sedan (vilket ju egentligen var för tidigt), så därför har jag ju haft lite extra att ta av.

Men efter min andra genomgång bland "mediciner som är utgångna eller inte används längre och ska till Apoteket" så finns det inget i mina gömmor längre tyvärr. Det är bra att vara glömsk och inte komma ihåg så ofta att ta med sig det man inte behöver längre till apoteket, nu har jag dock inte så stor nytta av utgången allergitabletter eller järntabletterna tyvärr ;)
 
Sådant här får ju bara inte hända. Helt galet ju.
Det händer stup i kvarten med olika mediciner, supervanligt tyvärr. Tycker det har blivit vanligare? Eller så känns det så för att det finns så många olika sorter nu?

Men det är jobbigt när det är medicin som är uträknad på dagen och man har ett kort tidsspann att hämta ut på, just den medicinen har jag inte det så på som tur är.
 
Jag fick en kommentar borttagen i en trädgårdsgrupp nyss för jag ställde en fråga hur TS tänkte med ljus/värme? Med tillägg att jag gärna odlat mer men svårt vintertid så inte otrevligt eller provocerade.

Det går att få mycket att gro som sedan inte klarar sig pga för tätt, för kallt etc... Trist när det händer och speciellt om man har små resurser. Jag borde släppa detta men kändes som galen moderering.
 
Jag fick en kommentar borttagen i en trädgårdsgrupp nyss för jag ställde en fråga hur TS tänkte med ljus/värme? Med tillägg att jag gärna odlat mer men svårt vintertid så inte otrevligt eller provocerade.

Det går att få mycket att gro som sedan inte klarar sig pga för tätt, för kallt etc... Trist när det händer och speciellt om man har små resurser. Jag borde släppa detta men kändes som galen moderering.
Jag hade nog frågat moderatorn vad problemet med kommentaren var, för det låter ju rätt galet. Kan det ha varit ett misstag/missförstånd?
 
Än en gång så är min näsa rinnig och sårig och fylld med allt möjligt gott :meh: har aldrig haft problemet förut med att näsan blir så sårig. Allt verkar lägga sig längst fram i nästippen och sen blir det bara sår. Har aldrig haft så sköra slemhinnor i näsan heller förut. Allt började förra vintern och var hyfsat bra under sommaren, trots allergi. Blir så trött
 
Jag stör mig på att min katt styr mig med järntass. Hon har en kattlucka men orkar tydligen inte gå ända dit, så istället mjaoar hon skithögt vid ytterdörren tills jag släpper ut henne. För att två minuter senare kräva att bli insläppt igen. Tur hon är söt😏
 
Jag hade nog frågat moderatorn vad problemet med kommentaren var, för det låter ju rätt galet. Kan det ha varit ett misstag/missförstånd?
Ser nu att det är x antal mindre kommentarer än vad det står, som inte syntes för mig heller när jag postade så antagligen har några andra spårat ut tidigare och mitt inlägg rök av farten :/ Trist ändå för det hade kunnat bli givande diskussioner om ämnet :) vad folk lyckades odla inne på vintern är superintressant!
 
Sitter med en massa kläder på och fryser ändå så hade sett fram emot att få skjuts till affären för att handla lite inklusive oboy och mjölk.... tyvärr är det bilproblem så det blir en annan dag. Bussarna går sällan nu lördag eftermiddag (två kvar i dag bara) så jag får ta bussen i morgon förmiddag för tex just oboy och mjölk istället. Hunden ska få en promenad senare, utöver det går jag banne mig inte ut och fryser i onödan ;)

Nåja, te. Är ju också varmt. Och nyttigare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 475
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 779
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 978
Senast: EZMK
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 057
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp