Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en vägbeskrivning till en adress i en småstad/by där jag nästan aldrig rör mig. Personen hade inte så noga koll på det här med husnummer och sånt, men stället dit jag ska är bredvid huset som nu är rivet. O_o Vad bra, då kör jag alltså tills jag hittar huset som inte mer finns :confused:
Hatar sånt.

"Det ligger invid gamla posten" Dvs det som var postkontor för 20 år sen. Hur ska jag veta det? När jag inte bott där.
 
Jag stör mig på att jag var på apoteket i dag och hämtade ut medicin och fick frågan om jag ville ha schampot mot mjälleksemen, men jag tyckte inte det, jag har till en tvätt kvar och ar faktiskt inga problem just nu. Och NU kliar hårbotten igen, antagligen pga mössan men ändå!

Jag stör mig på att min ena epilepsimedicin FORTFARANDE är restad på Apoteket. Jag glömde ta upp det när jag träffade läkaren, å andra sidan läste jag väl nånstans något om början av november... så jag tänkte att jag klarar mig. Nu däremot börjar det bli riktigt kris så jag får ändå ringa och få nån variant av nån icke restad typ ganska snart, typ.

Röv.
 
Stör mig på att jag för ett tag sen skrev i den här tråden att jag ofta får så himla specifika kreativa visioner för julen som känns helt ohållbara att genomföra. Sen blev jag lite peppad att se det fina med det istället. Men typiskt nog verkar ingen vision infinna sig i år! Har gått och väntat men den kommer inte 😤 Misstänker att det är för att jag redan är i vårt framtida hem i tanken/själen/känslan. Men ändå! 😩
 
Jag stör mig på att jag var på apoteket i dag och hämtade ut medicin och fick frågan om jag ville ha schampot mot mjälleksemen, men jag tyckte inte det, jag har till en tvätt kvar och ar faktiskt inga problem just nu. Och NU kliar hårbotten igen, antagligen pga mössan men ändå!

Jag stör mig på att min ena epilepsimedicin FORTFARANDE är restad på Apoteket. Jag glömde ta upp det när jag träffade läkaren, å andra sidan läste jag väl nånstans något om början av november... så jag tänkte att jag klarar mig. Nu däremot börjar det bli riktigt kris så jag får ändå ringa och få nån variant av nån icke restad typ ganska snart, typ.

Röv.
Undra varför så mycket medicin är restat just nu. Jag har en medicin som är restad nu. I mitten av december skulle den komma in.
 
Undra varför så mycket medicin är restat just nu. Jag har en medicin som är restad nu. I mitten av december skulle den komma in.
Ja, det undrar jag med, oerhört frustrerande är det, har varit så med mmin medicin ett tag nu och jag har ju haft tur i och med att jag fick tabletter som en kompis inte behövde (samma medicin alltså) och så hittade jag samma medicin fast annan dos (samma dos jag ska ta fast tar då bara 1 tablett istället för 4) i mitt skåp som jag också har växlat med så jag har kunnat dra ut på det lite längre.
Enligt apoteket finns det ingen prognos för när de skulle komma in heller.
 
Jag stör mig på att jag var på apoteket i dag och hämtade ut medicin och fick frågan om jag ville ha schampot mot mjälleksemen, men jag tyckte inte det, jag har till en tvätt kvar och ar faktiskt inga problem just nu. Och NU kliar hårbotten igen, antagligen pga mössan men ändå!

Jag stör mig på att min ena epilepsimedicin FORTFARANDE är restad på Apoteket. Jag glömde ta upp det när jag träffade läkaren, å andra sidan läste jag väl nånstans något om början av november... så jag tänkte att jag klarar mig. Nu däremot börjar det bli riktigt kris så jag får ändå ringa och få nån variant av nån icke restad typ ganska snart, typ.

Röv.
Min medicin finns äntligen att få tag på igen. Jag tänkte att jag väntar lite och ser om slutdatumet gick att lita på. Känns skönt att slippa byta.
 
Min medicin finns äntligen att få tag på igen. Jag tänkte att jag väntar lite och ser om slutdatumet gick att lita på. Känns skönt att slippa byta.
Ja jag tänkte på dig häromdagen för jag tyckte mig se någonstans när jag kollade om min fanns, då fanns din också. Och min men enligt Apoteket i dag finns ändå inte min. Fattar inget.

Måste verkligen vara skönt att slippa byta!
 
Stör mig lite på att min sambo börjat stjäla min kudde i sömnen. Karln vägrar dessutom lämna tillbaka den och skriker på någon som heter Jimmy när jag drar i den i ett försök att få tillbaka kudden (han sover genom hela skedet). :meh:
Jag gjorde något liknande förra veckan :laugh: låg tydligen långt inne på sambons sida och hade snott hans kudde. Han försökte be mig att akta mig och fick svaret: "Jag tänker INTE flytta mig på grund av paragraf xxx!". Han fick knuffa undan mig under mycket mutter från min sida. :D
 
Ja, det undrar jag med, oerhört frustrerande är det, har varit så med mmin medicin ett tag nu och jag har ju haft tur i och med att jag fick tabletter som en kompis inte behövde (samma medicin alltså) och så hittade jag samma medicin fast annan dos (samma dos jag ska ta fast tar då bara 1 tablett istället för 4) i mitt skåp som jag också har växlat med så jag har kunnat dra ut på det lite längre.
Enligt apoteket finns det ingen prognos för när de skulle komma in heller.
Sådant här får ju bara inte hända. Helt galet ju.
 
Expediten som visade mig en tröja i en annan färg än den jag efterfrågade för hen anser att man ska tänka på hållbarhet på kläder, och inte bara användas vid 1 tillfälle. Tack, men jag bestämmer själv vilken färg jag vill ha på mina kläder :banghead:
Varför skulle tröjan bara användas vid ett tillfälle bara för att den var i en särskild färg? Visst för att man kanske köper en tröja för ett specifikt tillfälle, men de flesta av oss använder dem ju även efter det tillfället i så fall 😅
 
Expediten som visade mig en tröja i en annan färg än den jag efterfrågade för hen anser att man ska tänka på hållbarhet på kläder, och inte bara användas vid 1 tillfälle. Tack, men jag bestämmer själv vilken färg jag vill ha på mina kläder :banghead:
Hade de inte tröjan i färgen som du ville ha?
 
Hade de inte tröjan i färgen som du ville ha?

Ne, fanns endast i en färg och inte den jag ville ha.

Varför skulle tröjan bara användas vid ett tillfälle bara för att den var i en särskild färg? Visst för att man kanske köper en tröja för ett specifikt tillfälle, men de flesta av oss använder dem ju även efter det tillfället i så fall 😅

Ja precis, förstod inte heller hennes kommentar så jag lämnade butiken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 107
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 595
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 589
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 822
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp