Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att ett Hemköp i mitt område har öppettiderna 6:19 - 23:19. Det står alltså så på den stora upplysta skylten. Fattar att det ska vara roligt, och det är ju lite kul också, men det är också störigt för att det ser så fult ut. Undrar också om den som öppnar och stänger står och väntar tills det slår över exakt på minuten innan hen öppnar/stänger dörrarna.
 
Stör mig på att ett Hemköp i mitt område har öppettiderna 6:19 - 23:19. Det står alltså så på den stora upplysta skylten. Fattar att det ska vara roligt, och det är ju lite kul också, men det är också störigt för att det ser så fult ut. Undrar också om den som öppnar och stänger står och väntar tills det slår över exakt på minuten innan hen öppnar/stänger dörrarna.
Hos oss är det två butiker i studenttäta områden som haft såna udda öppettider. Det är för att de tävlar om vem som har öppet längst. Så de förlänger med någon minut i taget.
 
Folk som envisas med att påpeka att "Äh, det är väl mest vätska ändå, det räknas väl inte riktigt" om ens viktnedgång, med ett avfärdande tonfall. Det låter som att de första 10kg inte "är på riktigt", typ. Fuck off, säger jag - om de där kilona gör att mina kläder sitter på ett sätt som gör mig mer/mindre bekväm med min kropp så skiter jag faktiskt i vad de består av. Jag tänker räkna med varje tappat kilo på vägen mot målet, eftersom varje kilo påverkar hur jag känner mig!
 
Folk som envisas med att påpeka att "Äh, det är väl mest vätska ändå, det räknas väl inte riktigt" om ens viktnedgång, med ett avfärdande tonfall. Det låter som att de första 10kg inte "är på riktigt", typ. Fuck off, säger jag - om de där kilona gör att mina kläder sitter på ett sätt som gör mig mer/mindre bekväm med min kropp så skiter jag faktiskt i vad de består av. Jag tänker räkna med varje tappat kilo på vägen mot målet, eftersom varje kilo påverkar hur jag känner mig!
Säger folk så? O_o
 
Beställde ett par träningsbyxor på rea (nedsatta från 600:- till 300:-) och de passade perfekt, har även fickor. Stör mig på att:
1: De luktar väldigt kemiskt så jag måste tvätta dem innan jag använder dem.
2: Borde ha beställt ett par till, kan ju göra det iofs men nu vill jag inte betala frakt en gång till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 118
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 602
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 595
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 835
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp