Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att min kropp är trött och sliten just nu. Håller på med flyttstädning och det är lite slitigt och jag är öm i kroppen av allt kravlande och klättrande och sträckande. Men jag är noga, vill inte ha bakläxa.
Men det stör mig ändå att jag är så slut, märks att jag inte är 20 år längre!
 
Stör mig något så fruktansvärt på Sambon idag efter igår.
Så besviken så jag vill varken se eller prata med honom.

Larvigt egentligen, vi är ju vuxna människor och vad som hänt har ingenting med mig att göra och drabbar egentligen inte mig alls heller mer än att jag känner mig så otroligt jvla sviken :sorry:
 
Den utbredda övertygelsen om att man kan få d-vitamin av solen mitt i vintern. Det funkar inte så. Inte i Sverige.

För den nyfikne så behöver solen vara 45 grader över horisonten och det är den först i april/maj någon gång beroende på var du bor någonstans. Enkelt sagt - om din skugga är lika lång eller längre än du själv tillverkas inget D-vitamin i huden.

Sen kan man naturligtvis bli pigg och glad av ljuset ändå, men du 'tankar' inte d-vitamin i det.
 
Den utbredda övertygelsen om att man kan få d-vitamin av solen mitt i vintern. Det funkar inte så. Inte i Sverige.

För den nyfikne så behöver solen vara 45 grader över horisonten och det är den först i april/maj någon gång beroende på var du bor någonstans. Enkelt sagt - om din skugga är lika lång eller längre än du själv tillverkas inget D-vitamin i huden.

Sen kan man naturligtvis bli pigg och glad av ljuset ändå, men du 'tankar' inte d-vitamin i det.
Nej precis! Orkar inte ta den diskussionen varje gång.
 
Stör mig på att ett Hemköp i mitt område har öppettiderna 6:19 - 23:19. Det står alltså så på den stora upplysta skylten. Fattar att det ska vara roligt, och det är ju lite kul också, men det är också störigt för att det ser så fult ut. Undrar också om den som öppnar och stänger står och väntar tills det slår över exakt på minuten innan hen öppnar/stänger dörrarna.
På samma tema stör jag mig på min lokala Lidl som har en skylt där det står:

Mon: 7 am - 10 pm
Tue: 7 am - 10 pm
Wed: 7 am - 10 pm
Thu: 7 am - 10 pm
Fri: 7 am - 10 pm
Sat: 7 am - 10 pm
Sun: 7 am - 10 pm

De hade kunnat spara in lite utrymme genom att helt enkelt skriva "Mon-Sun 7am-10pm" :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 088
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 010
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
5 086
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 157
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp