Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
F01793C6-B3D5-4807-B9F6-FBDAE21D3C56.jpeg
 
Klädstänger?
Har en klädkammare med stänger, men that's it. Den är lite för liten för att kunna ställa in en byrå för underkläder eller vikbara plagg, så den står i sovrummet... Önskar att jag hade fler garderober för jag vet inte riktigt hur jag ska möblera/inreda för att det ska bli bra eller snyggt.
 
Åh vad jobbigt! Kände lite samma idag, allt var kaos för att jag inte var där i fredags. Men det visade sig att min kollega stressade upp mig lite i onödan, fick typ hjärtklappning imorse. Jobbigt att bli så påverkad av andras känslor…
Jag har en sådan kollega! Har insett att det är oerhört tungt att dra runt allt negativt och kaosigt och bära det också. Vi har inte samma nivå för stress så hon är tydligt fortare stressad än vad jag är och förmedlar det jämt och ständigt också, vilket nu ökar på min egen stress... inte arbetet i sig alltså, utan hennes (över)reaktion.
 
Jag har en sådan kollega! Har insett att det är oerhört tungt att dra runt allt negativt och kaosigt och bära det också. Vi har inte samma nivå för stress så hon är tydligt fortare stressad än vad jag är och förmedlar det jämt och ständigt också, vilket nu ökar på min egen stress... inte arbetet i sig alltså, utan hennes (över)reaktion.
Ja, jag sa det faktiskt till henne imorse så hon skulle tänka på det. Hoppas hon gör det 🙂
 
Stör mig i dag på min migrän jag vaknade med, gräsligt olämpligt! Fast å andra sidan, finns det någon lämplig tid för migrän?? Glad att det bara är huvudvärk kvar nu av den men det får gärna försvinna....

Stör mig på att minnet är bra men kort och jag glömde det som är på balkongen som skulle med till tippen i dag. Jisses. Jag borde skriva lista. Listor. Flera. Och hålla dem i handen hela tiden.
 
Bra att du sa ifrån! Hur tog hon det?
Har tänkt att säga ifrån själv men det är en svår sak att ta upp med någon tycker jag. Lätt att det tas emot illa.
Jag sa det lite i förbifarten när det lugnade ner sig, typ ”Nu är vi klara med allt, jag hetsade nog upp mig lite i onödan. Blev så stressad imorse när du var så på…”
(Jag minns inte exakt vad jag sa 🙈)

Hon tog det bra, men vi har en ganska bra jargong 😊
 
Jag har en sådan kollega! Har insett att det är oerhört tungt att dra runt allt negativt och kaosigt och bära det också. Vi har inte samma nivå för stress så hon är tydligt fortare stressad än vad jag är och förmedlar det jämt och ständigt också, vilket nu ökar på min egen stress... inte arbetet i sig alltså, utan hennes (över)reaktion.
Jag har en sån särbo. Oerhört icke-stresstålig och lätt för att förstora upp saker. Han blir lugn av mig, säger han. Well... jag blir stressad av honom ibland. Men vi jobbar på det. Jag att låta det rinna av och inte "ta ansvar" för det, han på sitt håll. Jobbigt är det iaf stundtals.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 818
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
4 696
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp