Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en sån särbo. Oerhört icke-stresstålig och lätt för att förstora upp saker. Han blir lugn av mig, säger han. Well... jag blir stressad av honom ibland. Men vi jobbar på det. Jag att låta det rinna av och inte "ta ansvar" för det, han på sitt håll. Jobbigt är det iaf stundtals.
Förstår dig absolut! Det är tungt att släpa runt på, och att inte bli påverkad! Jag blev inte det till en början, men det går inte att värja sig liksom, är garden nere av en anledning så blir det liksom droppen som får bägaren att svämma över fullständigt. Sedan är det liksom kört!
 
Förstår dig absolut! Det är tungt att släpa runt på, och att inte bli påverkad! Jag blev inte det till en början, men det går inte att värja sig liksom, är garden nere av en anledning så blir det liksom droppen som får bägaren att svämma över fullständigt. Sedan är det liksom kört!
Ja det är slitsamt helt klart. Nu finns det såklart massa annat som väger upp i mitt fall, men det är en jobbig bit. Och jag har inte tillräckligt med energi över efter att ha tagit hand om mig och barnen för att engagera mig och lugna en individ till. Och då känner jag mig stundtals rätt kass som partner. Men men.
 
Jag har en liten walk in closet där jag har stänger på höjden. Längst ner klänningar och sen kortare plagg högre upp, i tre våningar.
Tyvärr kan jag inte göra om (hyreslägenhet) utan jag har klädstång + hylla ovanpå den. Sen under en bit ovanför golvet är det en skohylla, vilket gör det krångligt att få in en byrå. Den är stor klädkammaren, men den fasta inredningen är tyvärr klumpig...
 
Tyvärr kan jag inte göra om (hyreslägenhet) utan jag har klädstång + hylla ovanpå den. Sen under en bit ovanför golvet är det en skohylla, vilket gör det krångligt att få in en byrå. Den är stor klädkammaren, men den fasta inredningen är tyvärr klumpig...
Det går att köpa egna garderober. Såna som man kan ta med sig eller kanske typ trådstativ att ställa i klädkammaren.
 
Funderade på om skulle lägga i plugg-tråden men är inte riktigt aktiv där och så är sablans störigt enligt mig, oavsett rimligt eller ej.

Här blir mer och mer irreterad på en specifik lärare.

Hans tenta var lite dålig på informera ville ha långa och utförliga svar, vissa i klassen att kunde se på poängen. Visst, men jag tycker man lägger till "Varför" , "beskriv det.." "utveckla svaret" om inte vill ha enbart det man fråga efter. + poäng faktiskt gjorde på EN fråga på omtentan.
Även bad mig göra en komplettering om ändå visste jag skulle bli underkänd också? Lite fräckt men han vill ha svar på alla frågor även anser tenta är prov/tenta klart där - ska inte innebära komplettering enligt mig.
Borde egentligen lämna kritik om utforma sin tenta bättre, men vet inte ens om jag orkar.

Sen dröjer han länge med omtentan och jag förväntar mig mail från plattformen vi har. Fick ingen inte mer än väldigt sen påminnelse av han som jag råka läsa lite för sent, några timmar sent, (va en del saker som kom ivägen)
Att hemtentan las ut på fredagen och skulle bli klar på måndag kväll. Sen räknar jag inte med en tenta läggs ut över en helg, har inte skett innan och tycker inte känns rimligt.
Nyfiken tycker är ok att man lägger en hemtenta över en helg?

Glad fick lite mer tidsfrist, som han mailade kl 23 att jag har till lunch dagen efter på mig. Glad hann se det, så var bara sitta mitt upp i natten och pilla ihop den, då jag vet inte kommer va pigg nog fixa innan lunch. Så be en bön nu godkänt så slipper han iallafall i denna kurs :meh:

:banghead:
 
Här klär en upp sig fint inför viktigt videosamtal, och så fungerar inte kameran :rage: Hatar Microsoft Teams men hade inget val. Hittar ingen inställning heller. Bilden var bara grå. Skitjävlamicrosoft.
Är det på en lap top? I så fall låter det som att den lilla luckan högst upp på skärmen har åkt igen. Då blir det grått brus.
 
Har en klädkammare med stänger, men that's it. Den är lite för liten för att kunna ställa in en byrå för underkläder eller vikbara plagg, så den står i sovrummet... Önskar att jag hade fler garderober för jag vet inte riktigt hur jag ska möblera/inreda för att det ska bli bra eller snyggt.
Jag har tygfack som man hänger upp på klädstången för tröjor, underkläder och skor etc. Mina gamla från Ikea är underbart bra men de nyare lite instabila
 
Jag har tygfack som man hänger upp på klädstången för tröjor, underkläder och skor etc. Mina gamla från Ikea är underbart bra men de nyare lite instabila
Sådana har jag också i ena garderoben. Supersmidigt. Jag har mestadels handdukar och påslakan osv däri just nu. Men även lite arbetskläder på några av hyllorna.
 
såklart kan du söka jobb där du inte uppfyller alla av deras önskeegenskaper. Jag har sökt otroligt få jobb där jag "kryssat i alla punkter" utan i kontakten med arbetsgivaren har jag förklarat hur jag skaffat mig egenskaper som väger upp för det jag saknar. Typ. Jättebra att du söker även denna!

Verkligen!
Dock kanske knepigt att få ett jobb som typ hjärnkirurg pga att man ”gillar hobbykirurgi” och läst alla böcker i serien ”så funkar du”
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 383
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 426
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 275
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 888
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp