Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som börjar med "Admin får ta bort om detta är emot reglerna, men .."

NEJ. STOPP.

Det finns oftast ett lättillgängligt pinnat inlägg med reglerna för sidan/gruppen/whatever också. Bara yeeta dem ur gruppen. :sneaky:
Sist jag skulle göra ett inlägg på en sida med massor med regler letade jag ihjäl mig efter dedär inlägget. Hittade det inte! Så störigt så blev inget inlägg för jag skulle verkligen aldrig skriva ”admin får ta bort…” 😂
 
Vem var det som skrev om att man ville ha jubel och applåder när något bra hände, men allt bara var som vanligt? Så kände jag idag! Min hyrbil visade sig (imorse klockan 07:00) vara en automat. Jag har aldrig kört en automat i hela mitt liv. Men jag tog mig både till och från jobbet utan problem 💪
Med lite fördröjning, applåder även härifrån!
 
Det här: https://www.foodnavigator-usa.com/A...mpaign=25-Jan-2023&cid=DM1053702&bid=30026153

Tillverkaren av M&Ms i USA har alltså slutat använda de maskotar som varit del av deras marknadsföring sedan 90-talet, eftersom att folk (inklusive tunga namn inom högerextremismen, surprise surprise) klagat på att de kvinnliga maskotarna inte har klackskor på sig längre och därför är "less sexy". Företaget bytte från klackskor till gympaskor på de kvinnliga maskotarna för ett år sedan eftersom att det bättre speglar dagens kunder, men nu har de alltså backat och plockat bort maskotarna helt och hållet på obestämd tid.

Snälla någon, säg att det här är ett väldigt dåligt, väldigt tidigt aprilskämt? Det är ju för i helvete helt SJUKT att inte ens godis är immunt mot sexism och samhällets ständiga krav på att kvinnor ska vara attraktiva och sexiga (men inte för attraktiva och sexiga). Det låter helt befängt när jag skriver det, men detta är alltså USA 2023. :turd:
 
Dottern är p.g.a. förkylning och tappad röst sjukanmäld. En av hennes lärare rapporterar henne som frånvarande. Eh, ja? :banghead:
Yngsta sonen hade en lärare i gymnasiet som rapporterade alla som frånvarande hela dagen om de kom försent på morgonen. Vi pratade med läraren och i frågasatte det hela men fick höra han hade minsann rätt göra så. Då tog vi det till rektorn. Nope han hade inte rätt göra så och fick sätta sig korrigera samtliga frånvarorapporteringar för alla elever i klassen :cool:
 
327266211_483496747287735_8852296414882554234_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 161
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 047
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 150
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 186
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp