Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte hitta den. Länk?

Edit: Jag hittade den och den var om möjligt ännu fulare. Helt utan själ.

Jag måste laga min för det är ingen som säljer något motsvarande.

Okej! Alla har ju olika smak och kanske svårt att gissa exakt vad du är ute efter. Men det låter ju som att du får laga den gamla då om det inte går att hitta ngn ny som funkar med dina krav på utförande/design
 
Kollade med lokala gruppen och fick inga tips mer än ett företag i byn som ägnar sig åt att svetsa.


Nej. Det går inte att hänga en ögla på en stång som sitter fast i bägge ändar. En ögla behöver hängas på en krok och det har jag inte. Det går heller inte att sätta en krok framtill på vedspisen.
Vilken bilmekaniker som helst kan väl svetsa? När vårt gräsklipparhandtag gick av tog jag den till vår bilmekaniker som fixade det plättlätt.
 
Fråga dem då? En påse bullar så fixar de det säkert...
Tror de vill ha pengar. Och så svider det i plånboken att behöva köra in till byn där de finns. Har så sjukt ont om pengar.

Vill helst bara lägga mig och grina för att allt ska bara jävlas hela tiden och jag kan inte lösa det med pengar.

Okej! Alla har ju olika smak och kanske svårt att gissa exakt vad du är ute efter. Men det låter ju som att du får laga den gamla då om det inte går att hitta ngn ny som funkar med dina krav på utförande/design
Mitt hus är ganska bonnigt i stilen så det skär sig med mässingen tycker jag. Handsmidda grejer i järn passar bättre.
 
Ring en bilmekaniker och fråga?
Du brukar ju skriva att du är streetsmart, det här klarar du! Du kommer dessutom säkert undan utan att tömma plånboken
Bara resan till mekanikern rånar mig. Har redan åkt två gånger till byn den här veckan och jag har verkligen inte råd. Går liksom back ekonomiskt varje månad.

Men tror jag fått napp på fb nu med folk som kan laga den.

Jag ska bara orka ta mig samman. Får se när det händer.
 
Okej nej det låter ju inte som att det är ngt för dig om allt var fel med denna.

Min mamma har detta set, det tycker jag iaf är snyggt! Tar inte så mkt plats heller :)
Mässing o dyl. är inte min grej, men när jag installerat kamin, lär jag ha nått sånt här :up:

1674675156153.jpg


Finns hur mycket som helst att välja på, men såna här gillar jag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 396
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 428
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 284
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 892
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp