Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men kan ni verkligen det? Med era små fötter? :laugh:
I och för sig...


faun-hovers-leap-engraving-260nw-1839329845.jpg

dancing-faun-jump-etching-260nw-1954685206.jpg

1000_F_427711904_xgrrNLF60A46lDSvS7Qq1tFCHuauUmTH.jpg
 
Pa Swedbank som man inte verkar kunna kontakta skriftligt via mail/kontaktformulär.
Jag tänkte äntligen ta tag i att avsluta mina konton som jag inte haft ngn användning för pa flera ar.
Har bara en enkel fraga om hur jag ska avsluta dom, kommer inte in pa internetbanken längre och har inget bank-id.

Jag hatar att ringa och anser att alla kundservicar borde ha en skriftlig kontaktmöjlighet.
 
På att min gps i telefonen tappar kontakt. Värdelöst när jag ska mäta löprundor etc, det stämmer ju aldrig. Jättenöjd med telefonen i övrigt. Någon som har tips som kan funka för att komma till rätta med problemet? Det är en rätt ny telefon, jobbets så jag kan inte byta den, Samsung S21. Här sprang jag tex intervaller samma väg fram och tillbaka, raka spåret.
327573090_1179594592672184_5267814322138878158_n.jpg
 
Ja. Jag stör mig kopiöst på inlägget på bilden.

För att inte tala om att ingen i kommentarsfältet ifrågasatte, utan det var bara höhö.
Jaha. Du kanske läser in en avsaknad av samtycke? Jag tror inte det måste läsas så. Alltså, jag tror inte att det nödvändigtvis är ens en undermedveten betydelse här. Midnight snack är ju ett etablerat begrepp och sleep läser jag mest som en förutsättning för att människan ska befinna sig i sängen.
 
Jaha. Du kanske läser in en avsaknad av samtycke? Jag tror inte det måste läsas så. Alltså, jag tror inte att det nödvändigtvis är ens en undermedveten betydelse här. Midnight snack är ju ett etablerat begrepp och sleep läser jag mest som en förutsättning för att människan ska befinna sig i sängen.

Det enda jag läser in av det där är en annonsering att han tänker begå ett övergrepp. Inget annat.
 
Jag läser in att kvinnan ska vara tillgänglig ifall andan fallen på för mannen. Jag har väldigt svårt att inte läsa in något annat ärligt talat, med den formuleringen.

Självklart kan man ha sex mitt i natten, och det är najs, men det finns ju då hur många andra sätt som helst att skriva om det på.

Edit: Fick inte med citeringen, men det var ju svar till @Nytant
 
Stör mig på mina ögon, de är irriterade och det vänstra svider så jag måste blunda med det.
Har tagit ögondroppar. Viscotears på morgonen och Oxyal Trehalos Duo ett par gånger på dan men det hjälper inte så mycket.
Har sköljt vänsterögat med koksaltlösning också för det kändes som om det var skräp där.
Ska prova lägga undan skärmen en stund.
 
Att den del av min hjärna som hanterar stil och smak tydligen transplanterats från någon 1700-tals adelsman eller nåt. Jag menar. 12000 för en morgonrock är orimligt. Men den. är. så. snygg:love::love::cry:

blacklakecoat5_1024x1024.jpg

Banyans är dock väldigt enkla att sy! Kanske ett framtida projekt att sitta och brodera på. :D
 
Folk som struntar i ordningen på parkeringar. Skit i att stå innanför rutan, hitta på en egen. Högerregeln? Nä, vad är det? Ja men självklart kan du ställa dig precis utanför ingången för din partner skulle bara hämta ett paket.
 
Att allt till kvinnor ska vara rosa eller massa färger. Vill ha ett par svarta kängor. Dammodellerna är alltid i massa jävla färger. Männen får grönt och svart. :banghead:
Och spets! Jag gillar spets, till vissa grejer, men att hitta bra underkläder utan spets är ju ingen lek. Det verkar som att designers inte kan hålla sig från att ÅTMINSTONE få sätta dit en liten rosett fram. :turd:
 
Banyans är dock väldigt enkla att sy! Kanske ett framtida projekt att sitta och brodera på. :D
Ja, jo, men det kommer aldrig bli lika fint som målat siden:( (Och jag har inte tålamod för ett sånt megabroderi:p) Och motivet! Motivet på den ovan verkligen sjunger in i själen på mig:heart
 
Folk som struntar i ordningen på parkeringar. Skit i att stå innanför rutan, hitta på en egen. Högerregeln? Nä, vad är det? Ja men självklart kan du ställa dig precis utanför ingången för din partner skulle bara hämta ett paket.
För några år sedan såg jag en bil parkera precis utanför banken. Problemet med det? Ja alltså bilen stod verkligen precis nästan på trappan till banken, som låg vid ett torg, dit det bara ligger gator som inte är öppna för biltraffik.

Ut steg två mycket åldersstigna damer, som tydligen tänkte att man kunde köra som man gjorde 1950 då det fanns en handfull bilar i stan och man kunde parkera var man ville :D
 
Tror de vill ha pengar. Och så svider det i plånboken att behöva köra in till byn där de finns. Har så sjukt ont om pengar.

Vill helst bara lägga mig och grina för att allt ska bara jävlas hela tiden och jag kan inte lösa det med pengar.


Mitt hus är ganska bonnigt i stilen så det skär sig med mässingen tycker jag. Handsmidda grejer i järn passar bättre.
Du TROR de vill ha pengar?
Det där är ett jobb de gör på att par minuter. En påse bullar eller en god mjuk kaka och du är framme. det där är så lite att det inte ens går att fakturera, än mindre slå in i nån kassa. Det skulle vara pengar som hamnade i kaffekassan. Då kan du ta genvägen dit genom att komma med gofikat.

Jag har fått massor gjort genom åren - och själv gjort! - genom att byta kaffebröd, bröd eller trädgårdsprodukter mot småjobb.
 
Du TROR de vill ha pengar?
Det där är ett jobb de gör på att par minuter. En påse bullar eller en god mjuk kaka och du är framme. det där är så lite att det inte ens går att fakturera, än mindre slå in i nån kassa. Det skulle vara pengar som hamnade i kaffekassan. Då kan du ta genvägen dit genom att komma med gofikat.

Jag har fått massor gjort genom åren - och själv gjort! - genom att byta kaffebröd, bröd eller trädgårdsprodukter mot småjobb.
Precis det är höjdpunkten när någon kommer med fikabröd... chefen kom på igår att han har lite att betala... DET ÄR DET ALLRA BÄSTA.......

Jobbet med att skriva faktura kostar mer än de får in...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 162
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 047
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 150
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 186
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp