Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att det igen känns som om något är fel, även om allt gått jättebra idag.
Allt gick som det skulle på jobbet, och jag hann med allt som skulle hinnas med, plus lite extra som jag visserligen hade glömt men kunde ordna genast. Jag tittade på sonens träning, som gick aldeles utmärkt bra, och pratade med en av tränarna jag inte träffat tidigare, som var väldigt trevlig. Jag fixade en grej för dotters klassresa, som ordnade sig bättre än jag hoppats.

Så varför känns det som om jag missat en massa, gjort bort mig och misslyckats med dagen? :meh: :confused:
 
Kommunikationsproblem.

Jag häromdagen: Vi tar en lugn morgon på lördag och ger oss iväg senare på förmiddagen.
XX: Men vi utnyttjar väl dagsljuset?

Jag idag: Jag tänker att vi ger oss iväg 11-ish.
XX: Oj! Men då måste jag stressa på lite här!!

Jag försöker skratta åt det men det blir rätt slitigt till slut att inte förstå varandra.
 
FOLK!

Var till en granngård och vi gick upp på kontoret. Där stod en jättefin vedspis. Tyvärr inte eldningsbar. Inget fel på skorstenen.

Men tidigare ägare hade "fräschat upp" den inför försäljning och MÅLAT hela spisen med tjock blank svart färg. Inga luckor gick att öppna. De var som fastsvetsade. :rage::rage::rage:

Ibland tycker jag att spöstraff är ett lämpligt straff för vissa knäppskallar.
 
FOLK!

Var till en granngård och vi gick upp på kontoret. Där stod en jättefin vedspis. Tyvärr inte eldningsbar. Inget fel på skorstenen.

Men tidigare ägare hade "fräschat upp" den inför försäljning och MÅLAT hela spisen med tjock blank svart färg. Inga luckor gick att öppna. De var som fastsvetsade. :rage::rage::rage:

Ibland tycker jag att spöstraff är ett lämpligt straff för vissa knäppskallar.
Det har blivit så mycket mer på alla fronter av "viktigare att det ser bra ut/framstår som bra, än att det är funktionellt/gör nytta/är bra" :cry:
Läs t.ex. Mats Alvessons forskning om funktionell dumhet.
 
Jag tänkte slippa ringa i förväg.
Är det ett ställe du åker förbi då och då? Isåfall, kliv in och fråga om de kan fixa och vad de vill ha för det. Svarar de fika så menas det sällan att det ska komma nu idag utan nästa gång du är i närheten svänger du in med något. Däremot bör man såklart inte utgå ifrån att fika är betalningen utan man utgår ju ifrån att man betalar för sig med pengar.
 
Stör mig på att min granne, hon köpte en hund i oktober och jag var hundvakt från dess till dagen innan julafton. I januari fick hon plats på hunddagis för det facila priset av 3000:- i månaden. Men jag som hade hennes valp (som mördade alla mina kattleksaker) har inte fått erbjudande om en enda jävla krona. Det stör mig. 3 månader borde väl väl vara värt nånting? Inte ens ett "tack för hjälpen" har hon kläckt ur sig. 😡
Skicka en faktura.
 
Paddan kommer inte överens med wi-fi. Nu försvann det så jag måste vänta tills den kopplar upp igen innan jag kan posta inlägget.
Samma om jag ska klicka på nåt eller gå till en annan sida. Måste kolla att wi-fi-symbolen syns innan jag klickar.
Som tur är så är den inte ”off” mer än kanske 10 sekunder.
Störigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 024
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 973
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
4 965
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp