Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skaffade inloggning till Firefox för att kunna flytta över bokmärken etc när jag behövde. Försöker nu logga in på ny enhet och inga lösenord fungerar. Vad i helvete... Så krångligt när vissa ska ha stor bokstav i, minst antal tecken, siffror men det är alltid olika och glömmer man är det omöjligt att veta vilken variant?! För nytt lösen riskerar man tydligen att förlora bokmärkena så vad var meningen då... Så mycket för att vara duktig med förberedelserna :banghead::banghead::banghead:
 
Tack, ska gå igenom och se vad jag missat.

Tycker jag gått igenom det mesta av det där och dessutom slängt meningslösa appar.
Men så plötsligt är det nåt jag missat.
Samt - jag vill ha ett eget ljud för messenger :banghead:

När jag har tid igen ska jag klicka vidare. Suck.
Om du klickar på "aviseringsinställningar i app" längst ned så bör du komma hit där det går atr byta ljudsignal för meddelande och/eller samtal i messenger:)
Screenshot_20230129_120952_Messenger.jpg
 
Ska åka och handla och hämta upp exet längs vägen också. Ringde han precis och då skulle ha även hit och dit också. Han kunde väl ha hört av sig så jag visste, då kunde jag ställt en klocka och gått upp tidigare... Så får se om vi hinner innan stängning. Annars får han lösa sitt i veckan själv.
Lista hade han inte skrivit heller, så får se om han gjort klart när jag kommer dit...
 
Läxor.

Varför måste skolan ge läxor?
Varför måste det vara en sån hysterisk kamp med barnet för att få honom att göra läxan?
Mängden tjat, mutor, och diskussion är inte ens i närheten av vad den faktiska arbetsinsatsen för att få läxan gjord innebär.
 
Läxor.

Varför måste skolan ge läxor?
Varför måste det vara en sån hysterisk kamp med barnet för att få honom att göra läxan?
Mängden tjat, mutor, och diskussion är inte ens i närheten av vad den faktiska arbetsinsatsen för att få läxan gjord innebär.
Läxor är jättekonstigt att det får existera för barn. Vi har ju jättediskussioner kring att vuxna inte ska ta med jobbet hem, men barn ska visst göra det?
 
Läxor.

Varför måste skolan ge läxor?
Varför måste det vara en sån hysterisk kamp med barnet för att få honom att göra läxan?
Mängden tjat, mutor, och diskussion är inte ens i närheten av vad den faktiska arbetsinsatsen för att få läxan gjord innebär.

Håller med om att det bästa vore om läxor inte fanns men som Skolverket förlänger skoldagar för att de lagt in mer tid i vissa ämnen så skapar det en tidspress för lärarna.
Skulle läxhjälp kunna vara ngt? (Om det finns)
 
Håller med om att det bästa vore om läxor inte fanns men som Skolverket förlänger skoldagar för att de lagt in mer tid i vissa ämnen så skapar det en tidspress för lärarna.
Skulle läxhjälp kunna vara ngt? (Om det finns)
Aldrig hört att det finns läxhjälp på skolan, men nu skrev jag och frågade, vi har uttryckt att det är jobbigt innan, men bara fått medlidande miner till svar.

Idag har vi lagt 3 timmar på detta, både jag och barnet är helt slut av allt bråk.
 
Aldrig hört att det finns läxhjälp på skolan, men nu skrev jag och frågade, vi har uttryckt att det är jobbigt innan, men bara fått medlidande miner till svar.

Idag har vi lagt 3 timmar på detta, både jag och barnet är helt slut av allt bråk.
Jobbar som elevassistent och förstår problemet. En period var lösningen att vi kom överens om att göra läxor på läxhjälpen. Inga problem men jättejobbigt hemma.
Hen har även använt håltimmar.

Även om jag inte är ett fan av läxor så tror jag aldrig att vi kommer helt ifrån det.

Har ditt barn vad du anser rimligt med läxor eller är det massor?
 
Aldrig hört att det finns läxhjälp på skolan, men nu skrev jag och frågade, vi har uttryckt att det är jobbigt innan, men bara fått medlidande miner till svar.

Idag har vi lagt 3 timmar på detta, både jag och barnet är helt slut av allt bråk.
Heder till dig som kämpar på!
 
Aldrig hört att det finns läxhjälp på skolan, men nu skrev jag och frågade, vi har uttryckt att det är jobbigt innan, men bara fått medlidande miner till svar.

Idag har vi lagt 3 timmar på detta, både jag och barnet är helt slut av allt bråk.
Ni behöver ju hjälp! Så ska ni inte ha det. Boka möte och fundera om läxorna för ditt barn kan läggas upp på annat sätt. Jag hade det jättejobbigt men det skulle ha funkat mycket bättre om jag typ fått en liten hemtenta varje gång. Vissa kanske behöver få texten läst för sig för stt ta in info, andra behöver få stödord, en tredje bilder osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 304
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 409
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 248
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 864
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp