Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, ja, det kan vi väl hoppas, känns ju dumt om jag får någons pengar som kommit fel. Men det är inte tillräckligt mycket för att jag ska orka fråga banken heller.
Hm. Jag har på något konto en funktion att småpengar samlas från köp och förs över till sparkonto i typ 5- och 10-kronorssteg. Nåt sånt?
 
Att en person ska ringa ”imorgon” men jag vet inte när :cautious:
Ännu mer irriterande är det när en person ska ringa mellan 10 och 11, man går och är nervös hela morgonen, så blir klockan 10, halv 11 och till sist 11, och ingen ringer. Det blir lunch och man oroar sig över om man kan gå äta, eller om man kommer att få samtal precis då man tagit en stor tugga mat.
Sedan går hela eftermiddagen, och fortfarande inget samtal, och man börjar fundera på hur man nu ska göra, om man är borglömd eller gett fel nummer och om man själv kan kontakta personen på något vis.
Klockan blir 18 och man har gett upp hoppet om samtal, druckit ett glas vin och står i en varm dusch. Då ringer det.
 
Ännu mer irriterande är det när en person ska ringa mellan 10 och 11, man går och är nervös hela morgonen, så blir klockan 10, halv 11 och till sist 11, och ingen ringer. Det blir lunch och man oroar sig över om man kan gå äta, eller om man kommer att få samtal precis då man tagit en stor tugga mat.
Sedan går hela eftermiddagen, och fortfarande inget samtal, och man börjar fundera på hur man nu ska göra, om man är borglömd eller gett fel nummer och om man själv kan kontakta personen på något vis.
Klockan blir 18 och man har gett upp hoppet om samtal, druckit ett glas vin och står i en varm dusch. Då ringer det.
Exakt!!
 
Videoklipp som startar automatiskt (tex här och på insta) men det tar flera sekunder att hitta ”ljudknappen”, så när man slagit på ljudet hinner man bara höra ett-två ord och sen är klippet slut.
Många klipp går inte att starta om heller. Tror det är inbäddade TikTok klipp.
Kollade just ett och hörde bara typ ”blabla pstpst”
Jaha? :confused:
 
Videoklipp som startar automatiskt (tex här och på insta) men det tar flera sekunder att hitta ”ljudknappen”, så när man slagit på ljudet hinner man bara höra ett-två ord och sen är klippet slut.
Många klipp går inte att starta om heller. Tror det är inbäddade TikTok klipp.
Kollade just ett och hörde bara typ ”blabla pstpst”
Jaha? :confused:
Huh! Har aldrig tänkt på det för jag tycker det är så skönt att kunna opt-in på ljud. Men du har rätt, det kan ju lika gärna ge en jättedålig användarupplevelse.
 
Stör mig på att jag inte lyckats hitta nån inställning på mobilen som skiljer ljud från mess från övrig - meningslösa - notiser.
Inser att de när anpassad för folk som har den fastlimmad som en extra kroppsdel. Sån är inte jag.

Den har en massa finesser som är oanvändbara för mig. (i övrigt gillar jag den skarpt). Kan få en notis om vädret, eller hur mycket jag använt mobilen.
Klickar bort appar och notiser men det dyker upp nytt hela tiden.

Jag vill att mobilen låter vid larm och för mess och sms. Punkt.

Känner mig urgammal och senil. :cry:
 
Galaxy A33 5G
Finfin mobil men stundtals svår att diskutera med ;)
Har en A50-modell, men hoppas du har samma funktioner.
Det finns 2 alternativ.
STÖR EJ, en cirkel med streck i på drop-downmemyn:
IMG_20230129_104353.jpg

Slå på den, men ställ in att alla meddelanden och samtal släpps förbi.

Eller, se nästa inlägg...
 
Om du i den listan klickar på en app kan fu få upp ännu mer avancerade alternativ för aviseringar
Visa bifogad fil 111548
Hoppas det funkar för dig:)
Tack, ska gå igenom och se vad jag missat.

Tycker jag gått igenom det mesta av det där och dessutom slängt meningslösa appar.
Men så plötsligt är det nåt jag missat.
Samt - jag vill ha ett eget ljud för messenger :banghead:

När jag har tid igen ska jag klicka vidare. Suck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 001
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 953
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
4 900
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 134
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp