Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags kväll slog jag i huvudet så hårt att det svartnade för ögonen, och det gör fortfarande så satans ont...! Gör ont i hela kroppen så snart jag kommer åt det, och är alldeles röd-lila i hårbotten fortfarande. Jag på 162cm är inte så van att behöva ducka om man säger så, haha!!
 
Men suck. Har sett klart Jeopardy och folk är seriöst så ologiska att jag får en mindre hjärnblödning :banghead:
En person leder med stor marginal. Så stor marginal att vid sista frågan kan han säkra en seger. Det enda som krävs är att han satsar exakt så mycket att övriga inte kan gå om vid korrekt svar och maxad satsning. Ändå satsar den mindre än så.
Jag orkar inte med sådana människor! :mad:
 
Men suck. Har sett klart Jeopardy och folk är seriöst så ologiska att jag får en mindre hjärnblödning :banghead:
En person leder med stor marginal. Så stor marginal att vid sista frågan kan han säkra en seger. Det enda som krävs är att han satsar exakt så mycket att övriga inte kan gå om vid korrekt svar och maxad satsning. Ändå satsar den mindre än så.
Jag orkar inte med sådana människor! :mad:
Ser de hur mycket pengar de andra har?
 
Vet inte om det här är rätt tråd men störde mig ju förut på att wi-fi inte fungerade på ipaden.
Nu ostör jag mig eftersom jag startade om routern och det fungerar igen.

Stör mig på att Without a trace skulle börja kl 23:05 men det är nån dokumentär i stället(?)
 
Jag är störd på att jag är lite rädd för min chef. Hon är som den coola tjejen i skolan och jag känner mig töntig och osäker i närheten av henne ibland.

Jag var sjuk i helgen och jobbade hemifrån igår pga det. Fick igår kväll jätteont i magen och somnade inte fören 02.30 och det kändes helt orimligt att gå upp kl5 för att ta bussen så jag bestämde mig för att jobba hemma idag också. Skrev det till chefen nu på morgonen och är så orolig över att hon är irriterad på mig över det. Hon har inte svarat så ser framför mig att hon sitter och är irriterad och tycker att jag tar mig för mycket friheter.

Det var sagt att jag skulle kunna jobba hemifrån ungefär halvtid men har känt att hon inte gillar att jag jobbar hemifrån utöver fredagar. Har lyft frågan och känns lite bättre efter det men jag undrar vad hon tänker nu. Har inte heller någon kollega i samma situation eftersom jag egentligen är närmast chefen, finns inga andra som har den rollen.

Funderar på att skriva rakt ut och fråga om hon tycker det är fel att jag jobbar hemma idag men då tänker jag att hon ska bli irriterad för att jag beter mig så osäkert och vill ha hennes bekräftelse.
 
Min kollega/chef som ger mig skit för jag tar ut två semesterdagar tors-fred i stället för att sjukskriva mig.
Jag har en psykiskt jobbig helg framför mig och jag är fortfarande utbränd med ångest och depression och har svårt klara vissa situationer.
Då är det väl bättre för företaget jag tar två dar ledigt istället för att försöka hålla mig på benen och krascha fullständigt som i höstas?
 
Min kollega/chef som ger mig skit för jag tar ut två semesterdagar tors-fred i stället för att sjukskriva mig.
Jag har en psykiskt jobbig helg framför mig och jag är fortfarande utbränd med ångest och depression och har svårt klara vissa situationer.
Då är det väl bättre för företaget jag tar två dar ledigt istället för att försöka hålla mig på benen och krascha fullständigt som i höstas?
Synnerligen dåligt gjort av chefen. Klart att det är bättre för både dig och jobbet att du känner att du mäktar med.
 
Att jag i ett relativt viktigt jobbmail skulle skriva: "Hej Annika" men råkade av ngn anledning missa "hej" så det blev:

"Annika!

xxxx.xxx...xxxxxx"

Sjukt skumt anslag 😅

(fingerat namn)
Den här är väl gammal men såg den nånstans på INTERWEBBEN att någon kvinna tänkt skrivs typ: Hi, I'm afraid I will have to cancel blabla

Men mallet slank iväg för fort och det stod bara
Hi, I'm afraid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 010
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 963
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
4 931
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 147
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp