Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter konstigt, jag har ett helt gäng och de fungerar perfekt. Du har inte råkat ställa in att de bara ska slås på en gång? Det misstaget gjorde jag i början. :)
Tror inte det? På 5pm och av 11pm alla dagar. När klockan blev 17 tändes inte lampan. Kan trycka igång den genom appen manuellt dock. Så själva uttaget funkar.
 
Att det här är så väldigt sant alldeles för ofta.
Visa bifogad fil 111837
Alltså ja! Igår var jag superkissnödig i två timmar. Jag satt ungefär 2 meter från toaletten och hade absolut inget annat att göra.

Jag har först nu fattat att det är en adhd-grej.

Är dock aldrig törstig och har aldrig fattat det där med att folk har vattenflaskor med sig. Jag är nöjd efter en klunk. Det är tydligen också en adhd-grej
 
Alltså ja! Igår var jag superkissnödig i två timmar. Jag satt ungefär 2 meter från toaletten och hade absolut inget annat att göra.

Jag har först nu fattat att det är en adhd-grej.

Är dock aldrig törstig och har aldrig fattat det där med att folk har vattenflaskor med sig. Jag är nöjd efter en klunk. Det är tydligen också en adhd-grej
Jag har inte alls adhd, men jag varken går och kissar eller dricker vatten - varför skulle det vara adhd grej?
 
Det verkar helt enkelt vara vanligare bland adhd-folk än neurotypiska. Det är ju inte så att det är BARA personer med adhd som pratar mycket, är rastlösa, har svårt att komma igång osv. heller.
Absolut- det fattar jag också! Är kanske bara lite nyfiken på varför inte dricka vatten är ett adhd-drag, inget jag hört tidigare :)
 
Tror inte det? På 5pm och av 11pm alla dagar. När klockan blev 17 tändes inte lampan. Kan trycka igång den genom appen manuellt dock. Så själva uttaget funkar.
Jag har också en lömsk deltaco plug, slår på sig varje dag vid en viss tid trots att de inte finns någon inställd timer.. Tror det blivit någon bug eftersom jag ett tag hade en timer just den tiden. Nu fungerar det mer som en påminnelse vad klockan är haha, antagligen försvinner det om jag resettar den men det har bara aldrig blivit av :angel: Tror det är deras timerfunktion i appen som är lite buggig, så skulle provat med att återställa pluggen och lägga in den igen i appen (eller ja såklart först ta bort och lägga till ny timer i appen o se om de fungerar)
 
Digitala lösningar som inte fungerar :mad: Jag försöker beställa varor från ett företag, inte något enmansföretag som startades ifjol, utan ett väletablerat lokalt som funnits i typ 100 år och haft hemsida sedan tidernas begynnelse.

Då jag fått ihopsamlat vad jag behöver kommer sidan med något konstigt meddelande om error och over capacity. Försöker på nytt, samma meddelande. För en tid sedan beställde jag annat från samma ställe och de menade först att de aldrig fått beställningen, men hittade den plötsligt då jag skickade kopia av orderbekräftelsen.

Jag borde väl handla någon annenstans, men de har precis allt det jag behöver :meh:
 
Min tränare har höjt priset igen och jag har snart inte råd längre :cry: jag förstår ju varför hon måste höja men det känns så tråkigt att jag kommer få sluta när jag har ridit för henne i så många år och hon har hjälpt och stöttat. Tack vare henne så är jag där jag är nu. Hon är en fantastiskt bra tränare och bryr sig verkligen om sina elever. Önskar verkligen att jag hade obegränsat med pengar
 
Jag behöver nya hörlurar hemma bluetooth och absolut inte in ear. Hur kan det i dagens moderna samhälle vara så jäkla svårt för dom stora vanliga kedjorna att ha ett ordentligt utsorteringssystem för sina köpare? Har jag tur går det att sortera så att jag får bluetooth, men finns det att jag kan sortera efter bluetooth kan jag inte välja bort in ear etc. Hur svårt ska det vara? Å bilderna ljuger, bara för att det inte finns slad på bilden betyder det inte att att dom är sladdfria! GAAAAAAAAH!!!!!
Passar i tråden om dåliga hemsidor!

https://www.bukefalos.se/threads/varfoer-blir-hemsidor-saemre.1515451/

Vad är det för någon kraft, som gör att det blir svårare att hitta saker på försäljningssidor egentligen?

Om det nu är så att något slags utveckling "går framåt", så borde ju sidorna bli mer lättnavigerade med tiden, inte mer grötiga.

I hörlursfallet så borde det t.ex. på översta nivån finnas "sidan för hörlurar" i en meny, och sedan sedan t.ex. val för "med sladd", eller "utan sladd" och "över örat/ i örat" o.s.v.

Varför är det så ofta så att varor sorteras efter "populäraste" som default på diverse sidor? Inte sjutton köper jag t.ex. ett kylskåp för att det är "populärast". Jag kan väl inte placera ett 200 cm högt och 65 cm brett skåp i en nisch för max 60 cm breda skåp med maxhöjd 150 cm, hur "populärt" det än är...
 
Hur orealistiskt nära folk står när de pratar i film och tv. Jag förstår att det har att göra med skärm och dramatik och yada yada, men helt ärligt, ibland kan jag inte fokusera på vad som händer för jag tänker på hur sjukt obehagligt det skulle vara att stå och prata med någon 30 cm från ditt eget ansikte. Av alla orealistiska saker i film är detta nog det värsta helt ärligt.
 
Hur orealistiskt nära folk står när de pratar i film och tv. Jag förstår att det har att göra med skärm och dramatik och yada yada, men helt ärligt, ibland kan jag inte fokusera på vad som händer för jag tänker på hur sjukt obehagligt det skulle vara att stå och prata med någon 30 cm från ditt eget ansikte. Av alla orealistiska saker i film är detta nog det värsta helt ärligt.
Angående film. Jag har upptäckt att jag tydligen orimligt stör mig när läpparna inte stämmer med original karaktären. Som senaste Wednsday Addams. Tycker hon har gjort ett fantastiskt jobb med karaktären och haft ett helt underbart engagemang för rollen. Men jag satt hela serien och störde mig på att läpparna är fel.
 
Hur orealistiskt nära folk står när de pratar i film och tv. Jag förstår att det har att göra med skärm och dramatik och yada yada, men helt ärligt, ibland kan jag inte fokusera på vad som händer för jag tänker på hur sjukt obehagligt det skulle vara att stå och prata med någon 30 cm från ditt eget ansikte. Av alla orealistiska saker i film är detta nog det värsta helt ärligt.
Lär känna burners eller tantra-folk så blir det inte orealistiskt längre. :banghead: :crazy:
 
Köp ett par bose 😍
Nu har jag frågor. Mik är inte min första prioritet men hur fungerar dom å prata i? Hur är dom storleksmässigt har litet huvud (kan inte köpa vuxenmodell på ridhjälm på höks, behöver en storlek mindre). Hur bra/länge håller dom kvalitetsmässigt. Mina har det här på örat börjat lossna och laddar ur snabbare. Fungerar dom bra med glasögon? Mina trycker efter en stund och det gör ont.
 
Nu har jag frågor. Mik är inte min första prioritet men hur fungerar dom å prata i? Hur är dom storleksmässigt har litet huvud (kan inte köpa vuxenmodell på ridhjälm på höks, behöver en storlek mindre). Hur bra/länge håller dom kvalitetsmässigt. Mina har det här på örat börjat lossna och laddar ur snabbare. Fungerar dom bra med glasögon? Mina trycker efter en stund och det gör ont.

Dom funkar att prata i, är det för jobbändamål kanske dom inte är dom bästa. Jag har litet huvud och dom funkar fint på mitt, sitter stadigt. Har dom när jag jobbar, tränar, promenerar, typ 24/7 😁 mina har nog hållt över 1 år nu, de senaste råkade jag dränka.

Har dom inte med glasögon så ofta då jag mest använder linser så det kan jag inte svara på!
 
Dom funkar att prata i, är det för jobbändamål kanske dom inte är dom bästa. Jag har litet huvud och dom funkar fint på mitt, sitter stadigt. Har dom när jag jobbar, tränar, promenerar, typ 24/7 😁 mina har nog hållt över 1 år nu, de senaste råkade jag dränka.

Har dom inte med glasögon så ofta då jag mest använder linser så det kan jag inte svara på!
Funderar helt klart att slå till. Dom hade fin rabatt just nu. Har headset till jobbet, vill ha lite andra specifikationer där. Vill tex ha ena örat fritt helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 375
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 732
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 891
Senast: EZMK
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 927
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp