Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag är stressad och mår dåligt men har ingen möjlighet att minska/ta bort orsaken till det. Jag stör mig på att när jag kontaktade psykolog om detta och bad om hjälp så rekommendera hen en kurs (online) som skulle vara SÅÅ bra! Första uppgiften: Fundera på om du lever så som du vill leva och prioriterar rätt i livet. Kändes som ett slag i ansiktet för mig som inte kan ändra på det som får mig att må dåligt. Jag ville ha hjälp att lära mig leva med det och må bättre trots det. Jag fattar ju också att det hade hjälpt om jag hade kunnat eliminera orsaken. Jag hoppade av kursen efter det. Första tillfället var bara provocerade flummigt och verkade utgå från att alla som går kursen är idioter. Så nu vill jag inte gå tillbaka till den psykologen för hen hade uppenbarligen inte fattat nåt alls om mig och mitt problem.
 
Jag stör mig på att jag är stressad och mår dåligt men har ingen möjlighet att minska/ta bort orsaken till det. Jag stör mig på att när jag kontaktade psykolog om detta och bad om hjälp så rekommendera hen en kurs (online) som skulle vara SÅÅ bra! Första uppgiften: Fundera på om du lever så som du vill leva och prioriterar rätt i livet. Kändes som ett slag i ansiktet för mig som inte kan ändra på det som får mig att må dåligt. Jag ville ha hjälp att lära mig leva med det och må bättre trots det. Jag fattar ju också att det hade hjälpt om jag hade kunnat eliminera orsaken. Jag hoppade av kursen efter det. Första tillfället var bara provocerade flummigt och verkade utgå från att alla som går kursen är idioter. Så nu vill jag inte gå tillbaka till den psykologen för hen hade uppenbarligen inte fattat nåt alls om mig och mitt problem.
Jag har tack och lov aldrig blivit ombed att delta i någon sådan tramsig kurs just, men känner igen det du beskriver. Avskyr sånt. Hoppas du kan få hjälp som passar dig bättre.
 
Jag stör mig på att jag är stressad och mår dåligt men har ingen möjlighet att minska/ta bort orsaken till det. Jag stör mig på att när jag kontaktade psykolog om detta och bad om hjälp så rekommendera hen en kurs (online) som skulle vara SÅÅ bra! Första uppgiften: Fundera på om du lever så som du vill leva och prioriterar rätt i livet. Kändes som ett slag i ansiktet för mig som inte kan ändra på det som får mig att må dåligt. Jag ville ha hjälp att lära mig leva med det och må bättre trots det. Jag fattar ju också att det hade hjälpt om jag hade kunnat eliminera orsaken. Jag hoppade av kursen efter det. Första tillfället var bara provocerade flummigt och verkade utgå från att alla som går kursen är idioter. Så nu vill jag inte gå tillbaka till den psykologen för hen hade uppenbarligen inte fattat nåt alls om mig och mitt problem.
Dåligt gjort av psykologen. Ren generalisering och fullständig ignorans av ditt behov.
 
Jag håller på att bli tokig på bygganmälan till mitt växthus! Är det inte det enda som är fel så är det det andra.
Nu senast var det lite fel på måtten (ingen förklaring på vad som var fel). För att åtgärda måste jag ha en ny karta. Kartan måste skrivas ut i A3, A4 duger inte. Jag ger snart upp och kör på svartbygge istället. :cautious:
 
Stör mig på att jag skulle måla idag men så vaknar jag med dundrande huvudvärk.
Huvudvärken blev inte heller bättre av att vårt hus tydligen måste göra om en radon-mätning för att vi missat att mäta tre lägenheter. Det finns ingen radon i huset, det är bara stelbent byråkrati. Om grannen haft mätning i lägenheten bredvid utan utslag så ska det alltså mätas på andra sidan väggen? JAG.ORKAR.INTE....
 
Jag stör mig på att på mitt jobb finns en snubbe som är ett uppenbart problem för alla, särskilt mig. För att få bukt på problemet är lösningen att jag ska jobba på ett annat sätt. Ett sätt som INGEN vill jobba på egentligen och lanserar väldigt mycket merarbete för mig. Störigt som fan att jag ska behöva anpassa mig när han är problemet.
 
Skrev en receptbegäran på medicin A, med info om varför jag behöver just den medicinen. Fick fel medicin (saknar ett verksamt ämne, så fungerar inte som medicin A) men läkaren har skrivit i journalen att jag fått medicin A.
Skrev en ny receptbegäran om att det var fel medicin och jag behöver medicin A därför att *orsak*.
Betonade vissa ord genom att skriva med versaler.
Skrev även ett separat meddelande till läkare, verksamhetschef och min kontakt där om att de borde läsa all info jag skriver.

Får medicin A men för liten dos. I fass och på burken står det 6 tabletter/dag, upp till 12 under begränsad tid men läkaren har skrivit max 4/dygn på receptet.

Vilken medicin är det då som läkaren anser att man måste vara så restriktiv med att jag inte får ta 6 om dagen utan max 4?
Jo: Xerodent sugtabletter mot muntorrhet.

Den felaktiga medicinen, som har samma fluormängd som A hade han däremot skrivit max 6 st/dag på. :confused:

:banghead:
 
Stör mig på att jag är rastlös och skulle vilja hitta på något men har varit så osocial senaste månaderna så känns inte riktigt som att jag har någon att höra av mig till.

Ska iofs umgås med min syrra en stund i morgon men skulle vilja käka middag med någon ikväll, kanske se en film.

Ska iaf ta en promenad med vovven men eftersom jag har lite ångest över ensamheten kommer jag mig inte riktigt ut. Jag hoppas att hunden blir kissnödig snart så att vi MÅSTE gå ut. Är dessutom -15 så måste leta fram täckbyxor för första gången i år.
 
Jag stör mig på att jag valde en svensk uppläsning av Colleen Hoovers "Det slutar med oss" vilket gör vissa meningar störtlöjliga och att jag kan höra i huvudet hur det skulle låta bättre på engelska:rofl: Nu kanske vissa saker i boken är... löjliga hursomhelst meeeen
 
I-landsproblem.
När en liten stråle i duschen bestämmer sig för gå helt sin egen väg, speciellt i kombination med att man inte vill blöta ner håret. Lägg till att man inte når munstycket för att "knapra" kalk så att strålen rättar sig i ledet :meh:
 
I-landsproblem.
När en liten stråle i duschen bestämmer sig för gå helt sin egen väg, speciellt i kombination med att man inte vill blöta ner håret. Lägg till att man inte når munstycket för att "knapra" kalk så att strålen rättar sig i ledet :meh:
Torka eller lägg i blör med pressad citron i lösning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 293
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 093
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 200
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 278
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp