Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannens katt som ger sig på vår lilla hona hela tiden. Den ger sig verkligen inte heller, även om man schasar bort den så kommer den bara tillbaka och går på igen. Vi har två honor som är lika gamla men Tesla är mycket mindre än Luna och blir totalt utmobbad av grannkatten. Luna vaktar på den och försöker skydda 'syrran' men katten ger sig ändå inte 😤 Tog tom fram vattenslangen till slut (inte på katten, bara nära den för att skrämma bort den från Tesla). Den vände och var borta några sekunder för att sedan komma tillbaka igen!

Ibland är det faktiskt befogat med vattenslang, även om jag principiellt är emot det. Kan du bygga en kattgård eller liknande? Prata med ägaren om att ni kanske kan dela upp tider för utevistelse? Tyvärr är det nästan hopplöst att få bort en katt som bestämt sig för att ert hus med omnejd tillhör hens revir. Allt man kan göra för att skrämma bort grannkatten löper ju risk att skrämma även era katter.

Ett syskon har en katt som gav sig på en grannkatt - och även gick in till grannen och hade ner saker och låg på altanen. Grannkatten började kissa inne av stress. Grannen föreslog kattolog som rekommenderade lugnande, mirtzapin tror jag det var. Nu löste det sig genom att den andra katten dog iofs. Och jag tror inte någon skulle bli glad av att ge katten mirtzapin.
 
... och så fick jag ett mail med svar från chatten som jag skrev till i söndags. :meh:

Visa bifogad fil 119100

Så de har alltså inte hittat mitt paket någon av gångerna, men har ändå bokat in leveranser till mig för att få det att se ut som att något händer? :rage: Jävla skit företag, rent ut sagt!

Webbshopen är dock grym! Jag mailade dem omedelbart med uppdatering och de har redan hunnit skicka ett nytt paket till mig - INTE genom Budbee den här gången. 5/5 stjärnor till garnaffären!
Även jag har haft dålig erfarenhet av budbee senaste tiden. Men nu har jag äntligen fått mitt paket iaf. Kommer välja andra leverantörer i fortsättningen..
 
Om inte fingeravtrycken fungerar kommer det upp en sifferdisplay så man kan trycka in koden.
Min jobbtelefon ville att jag skulle använda mitt fingeravtryck när jag skulle lägga in en app på telefonen som vi använder i jobbsyfte. Väldigt underhållande då jag inte aktiverat fingeravtryck på den. Tog bra lång tid att få upp den jäkla sifferdisplayen.
 
Stör mig folk som startar en tråd på buke, får svar dom inte gillar och skriver "nu lämnar jag tråden" men sen fortsätter dom skriva i tråden ändå. Bara LÄMNA DÅ. 😂 Tycker det är så otroligt barnsligt och händer titt som tät. Tror inte direkt någon bryr sig om dom lämnar tråden, så varför ens skriva det. Så ja det stör jag mig på.
 
En annan sak som jag stör mig på (riktig gnäll humör idag här :D) folk som skriver på annonser. "Är varan kvar?" etc, när man väl svarar hör man inte mer. Men SLUTA SKRIV DÅ för i h****** :banghead:
En annan "jag köper det" jag skickar info, sen hör man inget mer.:rolleyes:

Jag får saker sålda till slut, men så mycket energi man får lägga på dessa dumskallar. Är inte en eller två, men en helt drös med såna meddelande man får stå ut med.
 
Bortskämda människor.

Får samtal i växeln från en kvinna som vill veta när hon ska få besked om antagning. Förklarar att jag inte vet. Hon undrar var hon kan gå för att ta reda på det. Jag förklarar att det vet jag tyvärr inte heller.
Hon frågar vilken kurs hon ansökt till. Förklarar att det kan jag tyvärr inte veta...

Då ber hon mig att titta på vår hemsida och läsa upp alla kurser för att "hon sitter på tåg och vill inte använda internet". Eh okej, börjar läsa från hemsidan.
Får ett "Den är det!" så får jag läsa för henne vad kursen handlar om. Inte rätt. Hittar sedan rätt kurs.
Hjälper inte ett dugg då jag fortfarande inte vet när besked om antagning sker, eller var hon kan ta hand om det, och de som vet självklart redan gått på långhelg...
Plötsligt måste hon lägga på för att hon ska visa en biljett? Ringer sedan tillbaka...

Denna person har nu ringt 5 gånger. Får psykbryt. :arghh:
 
Bortskämda människor.

Får samtal i växeln från en kvinna som vill veta när hon ska få besked om antagning. Förklarar att jag inte vet. Hon undrar var hon kan gå för att ta reda på det. Jag förklarar att det vet jag tyvärr inte heller.
Hon frågar vilken kurs hon ansökt till. Förklarar att det kan jag tyvärr inte veta...

Då ber hon mig att titta på vår hemsida och läsa upp alla kurser för att "hon sitter på tåg och vill inte använda internet". Eh okej, börjar läsa från hemsidan.
Får ett "Den är det!" så får jag läsa för henne vad kursen handlar om. Inte rätt. Hittar sedan rätt kurs.
Hjälper inte ett dugg då jag fortfarande inte vet när besked om antagning sker, eller var hon kan ta hand om det, och de som vet självklart redan gått på långhelg...
Plötsligt måste hon lägga på för att hon ska visa en biljett? Ringer sedan tillbaka...

Denna person har nu ringt 5 gånger. Får psykbryt. :arghh:
"Vill inte använda internet" :confused::confused::confused: Sliter det för mycket på foliehatten, eller? Jag har fått liknande samtal, där som personen inte ville använda facebook genom sin dator på kontoret. Farligt, eller något. :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 293
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 011
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 369
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 087
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp