Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommunikationen på jobbet, eller snarare avsaknaden av den. Det ska komma en ny maskin till min grupp som ersättning för en gammal de sålt. Den är godkänd och kommer finnas på plats om inte allt för lång tid. Tror jag hört fyra olika varianter av vilka som ska köra den. Först lät det helt säkert att grupp a skulle göra det. Sedan en blandning av alla grupper som ska dit och pilla. Idag sa en kollega att hen hört att grupp b ska köra den samtidigt som grupp a tar en av deras maskiner istället. Men min chef sa till mig på ett möte med företagshälsovården, alltså ett trepartssamtal som handlade om min hälsa, att vi i min maskin ska säras på och gå ner i skift. Således ska alltså vi köra den? Fick också höra idag att det inte alls stämmer att vi inte har underhåll för att fortsätta köra det skift vi gör. Hur jävla svårt ska det vara med klar och riktig information? Ge hela gruppen en "officiell" preliminär information eller håll käften. Det är fan stressigt att höra olika saker från fem olika håll som i slutändan inte blir av alls.
 
Ändå kan jag förstå att inte ha lust att blanda personliga saker med jobbet. Men ja...

Här ska hon gå in på en hemsida bara. Inget logga in eller något liksom 🙈
Visst, men den här personen gör en massa personliga saker från jobbdatorn. Hon är sekreterare i en förening hon sköter delvis på arbetstid. Skriver på diverse forum, inloggad, på arbetstid. Beställer kristaller och oljor och grejer på webshoppar genom sin dator på kontoret.
Men öppna facebook, nej det är för farligt...
 
Vad är det för nån? Varför är den dålig?
Så jag vet vad jag inte ska köpa.

Stort åbäke till Minolta. Tror vi hyr den på något sätt?

Den är långsam.

Den piper. KONSTANT! HELA TIDEN! vad man än gör så piper den!

Den har ingen inbyggd hålslag

Den envisas med att gå sönder

Den skall skicka efter pigment själv men skickar för sent och vi har fått fel sort (trots att den bestämmer sort själv)

Tar häftklammrarna slut så vägrar den skriva ut/kopiera något (även utan klammrar)

Den "spiller" färg. Så har man kopierat med rött (tex) får nästa omgång kopior röda strimmor på sig. Eller blå. Eller gula.

Det blir 'hål' i trycket (inte fysiska hål, utan färgmässigt)

Det blir konstiga mörka linjer osv.

OCH! Om det fastnar papper så går den inte att öppna tillräckligt mycket för att kunna få ut pappren som fastnat.
 
Stort åbäke till Minolta. Tror vi hyr den på något sätt?

Den är långsam.

Den piper. KONSTANT! HELA TIDEN! vad man än gör så piper den!

Den har ingen inbyggd hålslag

Den envisas med att gå sönder

Den skall skicka efter pigment själv men skickar för sent och vi har fått fel sort (trots att den bestämmer sort själv)

Tar häftklammrarna slut så vägrar den skriva ut/kopiera något (även utan klammrar)

Den "spiller" färg. Så har man kopierat med rött (tex) får nästa omgång kopior röda strimmor på sig. Eller blå. Eller gula.

Det blir 'hål' i trycket (inte fysiska hål, utan färgmässigt)

Det blir konstiga mörka linjer osv.

OCH! Om det fastnar papper så går den inte att öppna tillräckligt mycket för att kunna få ut pappren som fastnat.
Och jag får också störa mig på den, eftersom maskinens underprestation leder till skytteltrafik till den långsamma, ledsna skrivaren utanför oss :angel:
 
Dagens/veckans/årets I-landsproblem: jag har för mörka ögonfransar :arghh:
Jag ska på åttiotalsfest. Kul, tänkte jag, återskapa hur en del tjejer såg ut när jag gick på högstadiet! Så jag köpte en billig knallblå mascara och gick loss. Ingen färg alls syns på mina svarta ögonfransar :cautious: Det syns att jag har mascara, that's it. Och då mindes jag att tjejerna jag försöker imitera var väldigt blonda av sig, och på ljusa ögonfransar syns ju färg. Oh well, jag får jobba med bubbelgumrosa läppstift och blå kajal...
 
Jag har knappt ätit något alls senaste veckan eftersom det mesta är äckligt när jag är sjuk. Så efter vårdbesökt gjorde jag något enkelt. jag köp en kebabtallrik som jag åt hemma hos avkomma och hens sambor (ok den ena är sambo, den andra kombo)
Tyckte inte det var speciellt gott men skyllde det på lunginflammationen.

Idag värmde jag en del av resterna i ugnen och när jag ska äta upptäcker jag att pommesen är RÅ. Den är bara lite brun på utsidan. Insidan är kritvit och rå. HUR lyckas man??

Ny erfarenhet i livet. Kan inte rekommenderas.
Det stället köper jag inte något mer på.

Och där fick jag, som skulle vara duktig och ÄTA något för första gången på länge.
 
Jag:
Kan jag höra av mig nu? Nej? Jo! Nej… jag ringer klockan 15:00.
Skickar sms istället. Inget svar.
Klockan 16:00 ringer jag!
Väntar fortfarande.
Okej, jag ringer vid 17:00 om jag inte hört något!

:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 178
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
5 646
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 636
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 210
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp