Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag höll på att krocka idag.
Skulle göra en vänstersväng ut på större väg. Två bilar svänger av och ingen kommer från andra hållet så lugnt att köra ut tänker jag. Tyvärr så kommer det även en mc som troligen är gömd bakom dom svängande bilarna eller så höll han inte 70 som det var så han kom med väldans fart. Såg han inte förren jag var helt ute på vägen och kollegan hojtar till...:sorry: :crazy:

Jag fortsätter och har koll i sidospegeln så jag ser att hen är på benen iaf. Ser då att hen stannar i korsningen, gör en Usväng och börjar köra snabbt ikapp oss. Sa till kollegan att undra vad mcföraren tänker göra nu. Trodde hen skulle åka in framför och bromsa eller liknande men istället slår han sönder sidospegel på firmabilen.
Jag förstår om hen blev rädd och ville markera, jag var lika skakis jag som höll på och orsaka en olycka. Men köra ikapp på motorvägen där det var 100 och slå sönder vår sidospegel med näven kändes bra onödigt...

Min chef hörde iaf av sig senare och frågade hur jag mådde efter incidenten. efter att kollegan berättat och skickar bild på skadan. Skakis men hade någon timmes resa kvar innan vi var på nästa arbetsställe för dagen som skönt var så kunde lugna ner mig..

Så nu har jag också "bidragit" till skador på den stackars firmabilen. Dom andra har backat in i saker och gjort bucklor mm och jag orsakat att vi fick sidospegeln sönderslagen...:(
 
Nu är det typ en vecka kvar tills ett projekt ska lämnas in :nailbiting: En i gruppen har varit frånvarande i flera heldagar (igen) och går inte att få kontakt med. Något allvarligt kan ju ha hänt men jag vet att personen bl.a. varit aktiv på andra saker. Vi har pratat sedan innan med personen om att det inte är okej men läraren verkar tydligen köpa hens snyfthistorier och tycker att insatsen hen gjort är tillräcklig :meh: Vi var för få personer från början, så om vi får ihop tillräckligt för godkänt är det ett mirakel. Orkar inte :arghh:
 
Att jag höll på att krocka idag.
Skulle göra en vänstersväng ut på större väg. Två bilar svänger av och ingen kommer från andra hållet så lugnt att köra ut tänker jag. Tyvärr så kommer det även en mc som troligen är gömd bakom dom svängande bilarna eller så höll han inte 70 som det var så han kom med väldans fart. Såg han inte förren jag var helt ute på vägen och kollegan hojtar till...:sorry: :crazy:

Jag fortsätter och har koll i sidospegeln så jag ser att hen är på benen iaf. Ser då att hen stannar i korsningen, gör en Usväng och börjar köra snabbt ikapp oss. Sa till kollegan att undra vad mcföraren tänker göra nu. Trodde hen skulle åka in framför och bromsa eller liknande men istället slår han sönder sidospegel på firmabilen.
Jag förstår om hen blev rädd och ville markera, jag var lika skakis jag som höll på och orsaka en olycka. Men köra ikapp på motorvägen där det var 100 och slå sönder vår sidospegel med näven kändes bra onödigt...

Min chef hörde iaf av sig senare och frågade hur jag mådde efter incidenten. efter att kollegan berättat och skickar bild på skadan. Skakis men hade någon timmes resa kvar innan vi var på nästa arbetsställe för dagen som skönt var så kunde lugna ner mig..

Så nu har jag också "bidragit" till skador på den stackars firmabilen. Dom andra har backat in i saker och gjort bucklor mm och jag orsakat att vi fick sidospegeln sönderslagen...:(
Jag har faktiskt full förståelse för att du fick spegeln sönderslagen även om det inte är rätt tänkt. Du hade kunnat köra ihjäl eller orsakat en svår olycka och du stannar inte ens för att kolla hur det gått utan bara kör vidare och ser att han står på benen?! Varför stannade du inte? :mad:
 
Jag har faktiskt full förståelse för att du fick spegeln sönderslagen även om det inte är rätt tänkt. Du hade kunnat köra ihjäl eller orsakat en svår olycka och du stannar inte ens för att kolla hur det gått utan bara kör vidare och ser att han står på benen?! Varför stannade du inte? :mad:
För att det var både enfilig motorväg och ingenstans att stanna i närheten. Annars hade jag gjort det.
Nu tänkte jag kanske inte helt klart där och då pga chock också.
Men men. Tyvärr försent att göra något åt det hela såhär i efterhand också....

(Och står på benen kanske var fel ordval. Han körde vidare och stannade sen och vände i korsningen.)
 
För att det var både enfilig motorväg och ingenstans att stanna i närheten. Annars hade jag gjort det.
Nu tänkte jag kanske inte helt klart där och då pga chock också.
Men men. Tyvärr försent att göra något åt det hela såhär i efterhand också....

(Och står på benen kanske var fel ordval. Han körde vidare och stannade sen och vände i korsningen.)
Låter mer som motortrafikled för annars har man mötesfri påfart, men jag förstår att han blev förbannad och hade det hänt en olycka hade det varit du som varit vållande. Det fanns ingen vägren?
 
Låter mer som motortrafikled för annars har man mötesfri påfart, men jag förstår att han blev förbannad och hade det hänt en olycka hade det varit du som varit vållande. Det fanns ingen vägren?
Det var det säkert. Inte tillräckligt för att jag skulle kunna stanna säkert och utan att vara ivägen för trafiken för att undvika att få ett annat fordon i baken.
Vet att jag skulle vara vållande och gör inte mitt dåliga samvete bättre över det hela. Speciellt som jag har flera MC åkare i min närmaste krets.
 
En vän till pappa. Hon är så förbannat jobbig. Hon tjötar och ger sig liksom inte. Fattar inte att man inte vill prata eller diskutera. Drar upp saker gång på gång som hon kan babbla om till leda. Nu ska hon och pappa åka till Åland och hon vill ha hjälp med att fixa lite allt möjligt till pappa. Id-kort och nått annat kort. Kan du fixa det? Kan du hjälpa mig att fixa det? Hjälper du din far att packa? :arghh::rage: Jag blir vansinnig snart. Det är inte jag som ska åka. Jag hjälpte dom att boka tid för id-kortet för det klarade hon inte. Det där andra kortet har dom beställt men pappa har inte fått det än och då vill hon att jag ringer och kollar. Seriöst, det kan hon fan göra själv om hon är så orolig. Hjälpa farsan att packa tänker jag definitivt inte göra. Det får han göra själv. Han är gammal, inte dum i huvudet. Är så förbannat le på människan. Jag vet att hon menar väl men hon är alldeles för mycket
 
Har inte hört något mer från habiliteringen. Trodde jag skulle få besked måndag förra veckan, men nej. Inte ett ljud.
 
Att jag behöver hitta typ leggings/tights/cykelbyxor till min dotter och begagnade plagg börjar också kosta en hel del pengar. Jo jag har råd men vill helst inte köpa nytt därav begagnat
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 123
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 597
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 604
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp