Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går när jag gick kvällspromenad (runt 00:00) i villaområden runt här, så undrade jag faktiskt hur folk står ut. I eller snarare runt omkring var tolfte villa pågick en högljudd fest.

Så nu går väl alla grästrimmers etc varma (fast jag tror inte särskilt många just där trimmar gräset själva)
 
Vilka idioter! Det skulle aldrig falla mig in att göra något som för rejält oväsen så sent om det inte är något akut som måste fixas! Samma på helgen, jag för inte oväsen innan kl 10, jag tycker det är vanlig hyfs även om en bor i eget hus.
Jamen ja! Framförallt när det är migrändagar och grannen fyller fodersilon! Ja det måste göras men innan kl 6 på en helgmorgon? De är liksom inte vakna själva vid den tidpunkten i normalfallet ens på veckorna. Den som inte har hört en fodersilo (en sådan som sedan automatiskt fyller krubborna) fyllas kan skatta sig lycklig. Ljudet är så genomträngande skarpt och gällt gnisslande att varenda litet hårstrå står upp och öronen samt hjärnan vill fly! Det är sällan jag svär åt/mot folk men då var jag inte glad (för att jag redan hade migrän och det gjorde det ju inte bättre om vi säger så). Jag har ca 400 meter till grannen, lite längre till deras ladugård. Fattar inte att någon står ut med att jobba i det oljudet.
 
I fredags hade jag ont i halsen. Det hade gått över igår, då hade jag ont i bakre delen av tungan istället. Vilket visade sig bero på en rätt stor och tämligen irriterad blåsa på ena sidan av tungan. Det gör ont att prata, äta och dricka. På tisdag ska jag iväg och fira en kompis som fyller år, som jag inte träffat sen innan pandemin - det blir picknick = äta. Mutter. Tajming, kära kropp, tajming. :cautious::mad:
 
När jag läser om era problem med högljudda grannar är jag väldigt glad över att vi bor så pass enskilt att det enda ljud som jag kan bli störd på är när göken sitter på staketet till hästagen alldeles utanför sovrumsfönstret och hoar som en galning tidigt på morgon 😆
Här finns också en gök. Den har letat partner hela maj och fortsätter fortfarande, stackarn.
Den verkar ha min stuga som nån sorts rundningsställe. Jag hör den i alla väderstreck
 
När jag läser om era problem med högljudda grannar är jag väldigt glad över att vi bor så pass enskilt att det enda ljud som jag kan bli störd på är när göken sitter på staketet till hästagen alldeles utanför sovrumsfönstret och hoar som en galning tidigt på morgon 😆
Jag är bra på att stänga av hörseln för sånt där, så jag bryr mig inte så mycket om deras sena fixarvanor.

Är mest fascinerad över att de väljer att göra allt sånt så sent, när de haft hela dan på sig 😅
 
Delvis störande, delvis roande. En kille skrev till mig i pm och ville bli vänner, vilket jag inte hade några problem med. Varnade dock för att jag är lite märklig, bland annat då jag generellt sett har en aversion mot att se bilder på folk (speciellt äldre ciskillar). Visst kan det vara roligt att veta ungefär hur den jag pratar med ser ut men jag aktivt undviker att ha bilder på slumpmässigt utvalda främlingar hemma och denna person har jag inte kännt länge alls. Trots detta fortsätter han skicka bilder (inga olämpliga sådana dock) och när jag ber honom sluta pga ovanstående anledning och att han inte är något undantag vill han inte vara vänner längre. Förstår inte varför folk tror att de är undantag hela tiden, självklart gäller de preferenserna även gentemot dig. Han ville också ha en bild på mig och deklarerade att han inte kommer ta vänskapen särskilt seriöst om han inte får veta hur jag ser ut relativt snart.

Jag var också mycket tydlig med att jag gärna är vän med honom men inget mer än så, jag är helkass på att se om någon har andra avsikter och meddelar det därför väldigt tydligt. Tycker det borde varit lite självklart bara på åldersskillnaden (jag är 17, han nästan 20) men tycker jag var mycket tydlig oavsett. Tveksam till att han helt fattade det ändå :meh:

Men men, alltid roligt med nya historier att berätta :up:
 
Bor också i lägenhet men helt tyst på kvällarna, möjligtvis är det en granne som brukar äta middag på balkongen nära mig, men aldrig särskilt sent. Däremot har jag en sportbar längre upp på gatan och om vi säger så, när det är OS, viktiga fotbollsmatcher osv så behöver jag inte sätta på tv om jag har balkongdörren öppen eftersom jag vet precis hur det går. Hade förr några nedre grannar som brukade kolla på Mellis och ibland pratade högt på balkongen. De har nu flyttat till förmån för en kvinna med massor av fåglar.

Här är det kutym att man sätter upp en lapp att jag/vi kommer ha fest datum och tid. Jag är nog den som trakasserar mina grannar eftersom jag ibland diskar och duschar sent.
 
Ibland undrar jag hur dum det egentligen är tillåtet att vara. Ett sådant tillfälle uppstod nyss, då jag gick omkring barfota i trädgården. Jag fick syn på rosenbuskens döda grenar, och tänkte att det är bäst att passa på och klippa bort dem nu.

Vilket jag gjorde. Och lade de döda grenarna bakom mig, klippte några till, och tog ett steg bakåt för att se efter om jag fått bort allt.

Fy helvete vad det gjorde ont att stå barfota på de förbannade grenarna :arghh:
 
Och nu får jag ett meddelande om att min färja till Sverige har ny avgångstid. Istället för nattfärja som jag dessutom betalt en bra summa för en hytt så ska båten nu avgå 11.30. Jag måste nu köra hela natten för att hinna. Och kommer fram på kvällen till Trelleborg istället för på morgonen. Vilken skit. Hela min planering åt skogen. Nu måste jag hitta övernattning nära Trelleborg istället för att sova på båten.

Vill bara skita i allt. Allt bara strular.
 
Här finns också en gök. Den har letat partner hela maj och fortsätter fortfarande, stackarn.
Den verkar ha min stuga som nån sorts rundningsställe. Jag hör den i alla väderstreck

Jag trodde det var ovanligt att göken kom in i trädgårdar och kokoade, men idag har jag också haft en på besök och lite "sång" från trädtopparna. Dock först efter en anständig sovmorgonstid så då kan det vara ok.

Nästa inte så vanliga besökare idag var en räv vilket är ett större störningsmoment eftersom jag aldrig råkat ut för att de kommit in på gården förut. Eftersom jag själv var ute och fixade i trädgården lyckades jag precis rädda en tupp som annars hade strukit med, och schasade iväg rovdjuret. Men nu blir det ju tvärstopp för hönsens fria leverne en längre tid tyvärr. :down:
 
I går när jag gick kvällspromenad (runt 00:00) i villaområden runt här, så undrade jag faktiskt hur folk står ut. I eller snarare runt omkring var tolfte villa pågick en högljudd fest.

Så nu går väl alla grästrimmers etc varma (fast jag tror inte särskilt många just där trimmar gräset själva)
En av mina vänner (tyvärr inte med oss längre :heart ) bodde i hus i "gräddhyllan" i sitt grannskap gick ut och
startade gräsklipparen varje söndag kl. 07.00 sen gick han in och käkade frukost och sov en stund. Inom 15-20 minuter hade i princip samtliga grannar börjat klippa gräset medan han sov vidare. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 359
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 805
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 035
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 054
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp