Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den ironiska generationen är GenX, dvs 60 och 70-talisterna och jag tror nog många bulefalister hör dit. Mig själv inkluderad.
Problemet med ironi i text är att den antingen måste skrivas ut, exvis (obs ironi!), vara väldigt överdriven och/eller åtföljas av en smiley som tydliggör att texten är ironisk.
Jag baserade bara på vad jag tror att @nightcrawler @Michellan95 och mig själv att vi nog inte tillhörde den ”ironiska generationen”
 
Jag har migrän och mår äntligen bättre och kan vara uppe. Grannen däremot körde igång sitt slipande för kanske 1,5 timmar sedan drygt. Skjut mig någon alltså. Så himla skitljud som bara gör migränen sämre ju! Orkar inte höra på det! Väntar på matleverans mellan14 och 16 så kan inte sätta på mig lurar direkt heller utan måste kunna höra lite känner jag... bara maten kommer så ska jag banne mig sätta på lurar för att stänga ute allt ljud!
 
Hur svårt är det att kolla kontot innan i kön? För övrigt så inser jag att alla inte är av den ironiska generationen här :).
Jag kollar innan men jag handlar inte alltid som jag tänkt och huvudräkning är inte min starka sida. Så jag står faktiskt beredd att föra över när jag ska betala. Ingen hinner märka det heller. Det går betydligt fortare än att stå med t ex kontanter. Jag har snabböverföringen redo
 
:yuck: :wtf::banghead:

1000005018.jpg
 
Har jobb-stör.
Jobbar 50/50 i två kommuner (tjänstledig på halvtid i den ena) och har under hösten försökt bygga ut tjänsten i nya kommunen för att gå över dit. Har tjatat, anmält mig till alla behov som uppstått på olika håll, haft andra som bett att få mig till hjälp eftersom de behövt hjälp och vetat att jag söker. Utan framgång. Har även sökt annonserade tjänster (samma befattning som det jag gör) och har nu nyligen gått igenom alla intervjusteg och fick en massa beröm - men fick inte tjänsten.
Nu löper min tjänstledighet i kommun 1 ut och jag säger inte upp mig från en heltid för att jobba halvtid så har idag lämnat in min uppsägning i kommun 2 och planerar gå tillbaka till min gamla tjänst.

Då finns det plötsligt ett erbjudande? :confused::cautious:

Alltså jag har sagt hela tiden att jag inte kommer fortsätta såhär efter jul - men det har varit tvärdött, tills uppsägningen landade
 
Fick precis ett meddelande att paketet var levererat. Gick ut och kollade, inget paket. Däremot hade grannen fått paket och jag kunde inte låta bli att kolla. Jovisst, det var mitt paket.
Jag flyttade till exet när vi träffats. Mina paket hamnade hos svärmor. Som inte var det minsta kontant med mig. Lantbrevbäraren körde alltså förbi vårt hos och vidare upp till svärmor, lämnade paketet och for förbi mig igen och vidare på rutten.
Exet fick hämta.

Ringde posten (det var på den tiden det gick...) Som inte riktigt fattade problemet. Det var ju samma familj.

Där befästes min skepsis till posten på allvar. :mad:
 
Hur svårt är det att kolla kontot innan i kön? För övrigt så inser jag att alla inte är av den ironiska generationen här :).
Jag är full av ironi och använder det dagligen men jag är bara en 80-talist som tycker inte att det har något alls med ironi att göra att skriva att folk ska dö. Det är bara smaklöst att skriva så om andra människor. Men vår humor går tydligen i sär på den punkten.
 
Har fått matleverans och inser att det fattas mat. Det fattas en gul paprika, ett paket ägg, ett paket svamp, två pepsi, en pepsi som tappades och läckte ut halva, en chipspåse som var en reva i... ett störningsmoment jag inte behöver i dag. Fattades varor de inte kunde leverera och varor blev utbytta, vilket jag kan acceptera, men detta med att betala för varor jag inte fått är lite att ta i tycker jag, och jag behöver inte det alls i dag.
 
Har fått matleverans och inser att det fattas mat. Det fattas en gul paprika, ett paket ägg, ett paket svamp, två pepsi, en pepsi som tappades och läckte ut halva, en chipspåse som var en reva i... ett störningsmoment jag inte behöver i dag. Fattades varor de inte kunde leverera och varor blev utbytta, vilket jag kan acceptera, men detta med att betala för varor jag inte fått är lite att ta i tycker jag, och jag behöver inte det alls i dag.
Men va sjutton, det var lite väl mycket fel. Många föreslår att jag ska handla mat på nätet för att slippa en del stress. Men jag skulle bli så störd på det där men sen inte orka göra ngt åt det. Så fortsätter nog gå och handla själv.

Hoppas migränen släpper snart :heart
 
Men va sjutton, det var lite väl mycket fel. Många föreslår att jag ska handla mat på nätet för att slippa en del stress. Men jag skulle bli så störd på det där men sen inte orka göra ngt åt det. Så fortsätter nog gå och handla själv.

Hoppas migränen släpper snart :heart
Tack så mycket! Migränen är bättre, men gillar att hänga kvar och irritera och störa sig innan den försvinner helt.

Det brukar vara värt det, trots allt, sällan problem faktiskt. Lite utbytta varor eller varor som är slut och det är ju lite irriterande, men det får jag stå ut med, det är enda stället som har onlinehandling med hemkörning så jag har ju inget val. Men när det blir som i dag orkar jag bara inte. jag blir tjurig. Osten jag fick vid ett tidigare tillfälle som möglade oöppnad struntade jag i att reklamera, orkade inte dra i det, men det här känner jag att jag måste. Försökte kolla hur man gör, kan reklamera men då var det någon chatbot som kunde hjälpa. Nixpix, ge mig en jävla riktig människa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jag får leta upp ett riktigt telefonnummer så jag kan ringa på riktigt och prata med en riktig människa.

Jag har inte ätit något i dag, men hade beställt lussekatter. De var tillknölade och böjda också, inte alls fina :( Men jag käkade två och magen blev skitsur och vände ut och in på sig. Saffran är inte gott andra hållet så att säga. Bara som info, visste inte det själv.

Lyssnade lite på min ljudbok medan grannarna slipade, och nu har de slutat så jag kanske ska passa på att vila en stund. Säga vad man vill om min knäppa idé om att sova i klädkammaren som är 5 kvm stor, jag har gjort den mysig har mörklagt fönstret och satt i en ljusslinga där så nu när jag har migrän kan jag ha det helt mörkt. Min första tanke när jag tittade på lägenheten för ett år sedan- ett migränsovrum åt mig :D
 
Tack så mycket! Migränen är bättre, men gillar att hänga kvar och irritera och störa sig innan den försvinner helt.

Det brukar vara värt det, trots allt, sällan problem faktiskt. Lite utbytta varor eller varor som är slut och det är ju lite irriterande, men det får jag stå ut med, det är enda stället som har onlinehandling med hemkörning så jag har ju inget val. Men när det blir som i dag orkar jag bara inte. jag blir tjurig. Osten jag fick vid ett tidigare tillfälle som möglade oöppnad struntade jag i att reklamera, orkade inte dra i det, men det här känner jag att jag måste. Försökte kolla hur man gör, kan reklamera men då var det någon chatbot som kunde hjälpa. Nixpix, ge mig en jävla riktig människa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jag får leta upp ett riktigt telefonnummer så jag kan ringa på riktigt och prata med en riktig människa.

Jag har inte ätit något i dag, men hade beställt lussekatter. De var tillknölade och böjda också, inte alls fina :( Men jag käkade två och magen blev skitsur och vände ut och in på sig. Saffran är inte gott andra hållet så att säga. Bara som info, visste inte det själv.

Lyssnade lite på min ljudbok medan grannarna slipade, och nu har de slutat så jag kanske ska passa på att vila en stund. Säga vad man vill om min knäppa idé om att sova i klädkammaren som är 5 kvm stor, jag har gjort den mysig har mörklagt fönstret och satt i en ljusslinga där så nu när jag har migrän kan jag ha det helt mörkt. Min första tanke när jag tittade på lägenheten för ett år sedan- ett migränsovrum åt mig :D
Mm känner igen det där med migrän som ligger kvar och stör!
Det lär helt perfekt ju med ett migränrum, inte alla som har :D

Inte konstigt man blir tjurig på det där. Kanske värt att prova någon gång, jag har nog rätt många aktörer att välja mellan.

Jobbigt när magen slår bakut sådär. Hade kunnat räcka med lite upprördhet bara.

:heart
 
Min tyskakurs. Man skulle få hjälp med att fixa sin cv och hjälp med jobbletandet. De 2 första timmarna hände Noll. Sen skulle vi lära oss en dikt utantill?! Jomenvisst. Det ger mig säkert ett jobb, eller inte. Folk sitter och spelar, surfar eller pratar med varandra. Mötte chefen och hon lovade att försöka ordna något annat åt mig fast hon egentligen inte fick. Hon bad om ursäkt och sa att jag var i helt fel grupp men hon fick inte ändra det. Hon sa att min tyska var bättre än hennes tyska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 389
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 918
Senast: EZMK
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 942
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 369
Senast: Marita73
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp