Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag har rätt att vara irriterad för blir osäker på om jag har rätt eller fel? Jag beställde 60 PAR linser (alltså såna man har i ögonen). När jag kört dit, 3.5 mil enkel väg endast för detta, har de bara beställt 30 par för tjejen hos optikern tyckte att det är 60 linser.

Jag tyckte 60 par var tydligt, skulle jag skrivit "120 stycken linser"? Jag funderade t.o.m. på formuleringen när jag skrev mejlet men tänkte att 120 stycken kunde misstas för 120 par. De vet ju att jag behöver linser till båda ögonen.

Det här är både störigt och en dum fråga. Nybörjare på linser och tydligen inte ens kapabel att göra en beställning begriplig. Vem har rätt? Hur skriver man?
Du har rätt, 60 par är 120 st, inte 60 st.
När jag hade linser köpte jag mina på nätet, då fick jag alltid vad jag ville ha efter recept från optikern.
 
Du har rätt, 60 par är 120 st, inte 30 par.
När jag hade linser köpte jag mina på nätet, då fick jag alltid vad jag ville ha efter recept från optikern.
Tack, jag funderade hela vägen hem på detta och blev helt snurrig 😅

Jo, funderat på att beställa på nätet men tyckt det var krångligt och fick lite rabatt hos optikern så ingen större prisskillnad. Och är inte helt nöjd med linserna så ville liksom hänga kvar hos optikern ett tag till ifall jag ska prova nåt annat istället (har redan testat flera). Men kanske ska testa göra en beställning på 30 PAR nu så jag klarar mig ett tag och slipper tänka på det.
 
Vet inte om jag har rätt att vara irriterad för blir osäker på om jag har rätt eller fel? Jag beställde 60 PAR linser (alltså såna man har i ögonen). När jag kört dit, 3.5 mil enkel väg endast för detta, har de bara beställt 30 par för tjejen hos optikern tyckte att det är 60 linser.

Jag tyckte 60 par var tydligt, skulle jag skrivit "120 stycken linser"? Jag funderade t.o.m. på formuleringen när jag skrev mejlet men tänkte att 120 stycken kunde misstas för 120 par. De vet ju att jag behöver linser till båda ögonen.

Det här är både störigt och en dum fråga. Nybörjare på linser och tydligen inte ens kapabel att göra en beställning begriplig. Vem har rätt? Hur skriver man?
När jag beställer linser online så köper man t.ex. ett 90 pack och får då 90 linser. Man får inte 90 par i en låda med 90 linser.
 
När man är barnvakt och ungarna verkligen bara vill spela Roblox 😅 lyckades få bort dem från skärmarna för lite fotboll i alla fall…
 
När jag beställer linser online så köper man t.ex. ett 90 pack och får då 90 linser. Man får inte 90 par i en låda med 90 linser.
Jo, det har jag fattat för man fyller ju i alla värden för varje öga. Men fattar inte hur jag skulle skriva i ett mejl till optikern? Om jag inte ska skriva 60 par, ska jag skriva 60 stycken linser till varje öga då?
 
Nu tar vi det ett varv till. Bad om ny spis och fläkt. Spisen anlände efter massa om och men och tjat.
Fläkten då? Nej den byts inte ut om det inte är fel på den.
Det är som med spisen. Den är 35 år och fungerar dåligt.
Men nej det är inget fel på fläkten.
Orka med snåla folk.
 
I morgon går bindningstiden för min tremånadersränta ut. Idag har man höjt den räntan till 4.84 från att den har legat på 4.74 i över en månad. Det var likadant för tre månader sedan när den förra bindningstiden gick ut. Jag undrar vad det är som händer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 963
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 527
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
4 360
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 026
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp