Störiga saker vi stör oss på, del 33

Jag börjar undra varför mäklaren jag anlitat inte lyckas sälja min lägenhet. Under flera år har jag blivit kontaktade av mäklare som velat sälja den åt mig. Jag har valt en med gott rykte. Trots flera visningar vill ingen köpa, mäklaren säger att folk klagat på att det blir dyrt att renovera det moderna köket, det mäklaren säger känns väldigt orimligt. Ingen av alla de vänner som varit hos mig förstår det.
Jag undrar verkligen vad mäklaren säger på visningen, överväger att skicka dit en kompis för att ta reda på det.
 
Alla sponsrade inlägg i mitt flöde riktade till stressade mammor som vill ha mer tid med barnen, där svaret är att säga upp sig och bli egenföretagare/återförsäljare/virtuell assistent. Alltså, jag fattar att en del framgångsrika egenföretagare jobbar mindre för mer pengar men de allra flesta kämpar nog mer än vad stressade mammor gör. Att släppa min ekonomiska trygghet och skyddsnät för att hanka mig fram som egenföretagare är verkligen det absolut sista jag tänker på som stressad mamma. Med tanke på hur mycket det måste grindas i sociala medier verkar det ju inte skitluktrativt.
 
Folk som söker kontakt (alltså face to face) efter avslutad konferens. Jag tog tåget hem från en konferens igår och såg SÅ mycket fram emot att sjunka ner i ett säte med hörlurar och en ljudbok efter en extremt intensiv dag. Hade precis tillbringat den senaste timmen med "networking drinks" (och påmints om hur oerhört jobbigt jag tycker att det är), och de 9 timmarna före det med att prata och lyssna och prata och lyssna. Men nähäpp, då var det någon som fick syn på min tygpåse med konferensens logga på perrongen och nödvändigtvis skulle kallprata med mig hela tågresan (som förvisso bara varade i 40 minuter, men ändå). Det kanske bara är jag som är grinig, men jag tyckte att det var lite märkligt gjort faktiskt. Särskilt när det visade sig att vi hade väldigt lite gemensamt rent yrkesmässigt (konferensen var uppdelad i två områden och den här personen tillhörde "andra sidan" så att säga), så det var liksom ingen särskilt givande kontakt på det sättet. Å andra sidan var personen i fråga väldigt trevlig och intressant, vilket gör hela saken ännu störigare eftersom jag inte riktigt orkade engagera mig i vad som förmodligen hade kunnat vara ett ganska givande samtal. En del av mig ville liksom väldigt gärna prata med personen, en annan hade god lust att lite lagom demonstrativt sådär stoppa in hörlurarna i öronen 🙄
 
Nej det håller jag med om, att de som jobbar på posten ska kunna läsa skrivstil.
Men som jag förstått det så maskinläses breven, och jag tänker mig att de som maskinen inte kan läsa hamnar i någon låda, som någon sedan går igenom. I mitt fall lär brevet antingen ha legat där i lådan ett par veckor innan någon tog tag i det, eller så tog det dem så länge att luska ut vad det stod.

Men att de som i ert fall ska vara tvungna att publicera adressen i tidningen för att få hjälp med att tyda den låter vissetligen extremt, att det inte fanns en enda människa hos posten som kunde läsa vanlig skrivstil.

För info så videogranskas de brev som ej kan läsas maskinellt och kan därefter fortsätta sorteras. Detta sker så gott som i realtid och breven slipper ligga i en låda i väntan på att någon ska ta hand om dom :) Detta sker nattetid på brevterminalerna runt om i landet, hur de sedan finsorteras på brevbärarkontoren har @sthu förklarat tydligt i ett senare inlägg.

För övrigt är icke fyrkantiga vykort (tänk påskkyckling eller liknande) och vykort med glitter på djupt och innerligt hatade på brevterminaler då dessa inte kan sorteras maskinellt utan måste sorteras helt manuellt.
 
Jag börjar undra varför mäklaren jag anlitat inte lyckas sälja min lägenhet. Under flera år har jag blivit kontaktade av mäklare som velat sälja den åt mig. Jag har valt en med gott rykte. Trots flera visningar vill ingen köpa, mäklaren säger att folk klagat på att det blir dyrt att renovera det moderna köket, det mäklaren säger känns väldigt orimligt. Ingen av alla de vänner som varit hos mig förstår det.
Jag undrar verkligen vad mäklaren säger på visningen, överväger att skicka dit en kompis för att ta reda på det.
Vi har försökt sälja sen i sommras och alla tackar nej pga för mycket att fixa... Det låter liksom som att jag bor i ett renoveringsprojekt, men det gör jag verkligen inte. Det är bara inte så som köparna vill ha det :meh:
 
Att en tröja och ett par byxor fått fläckar av tvättmaskinen... Fattar inte vad det är som hänt, men på båda ser det ut som att någon typ skvätt färg/blekmedel över magen på tröjan och ena benet på byxan. Inga andra kläder har fått dessa fläckar och det verkar inte gå bort genom att tvätta igen.
 
Vi har försökt sälja sen i sommras och alla tackar nej pga för mycket att fixa... Det låter liksom som att jag bor i ett renoveringsprojekt, men det gör jag verkligen inte. Det är bara inte så som köparna vill ha det :meh:
Det är så jag också känner mig. Inte ens mina fixande vänner tycker att det är mycket att göra, det känns helt orimligt.
 
Min jobbdator har gjort uppdateringar. Försöka ta printscreens är så mycket drygare nu. För tog man bara en printscreen å klistrade in, klart.
 
Min jobbdator har gjort uppdateringar. Försöka ta printscreens är så mycket drygare nu. För tog man bara en printscreen å klistrade in, klart.

Det ska funka likadant fortfarande (eller så är det en uppdatering jag inte blivit begåvad med än). Jag tycker den nya Snipping tool är bättre än tidigare sätt att hämta skärminnehåll.

Edit: Hade lite fel, prinstcreen öppnar numer just snipping tool; men den "gamla" finessen blir det om man använder CTRL+PrintScreen i kombination!
 
Det ska funka likadant fortfarande (eller så är det en uppdatering jag inte blivit begåvad med än). Jag tycker den nya Snipping tool är bättre än tidigare sätt att hämta skärminnehåll.

Edit: Hade lite fel, prinstcreen öppnar numer just snipping tool; men den "gamla" finessen blir det om man använder CTRL+PrintScreen i kombination!
Tack då vet jag hur jag ska göra för att slippa öppna upp det nya :)
 
Det ska funka likadant fortfarande (eller så är det en uppdatering jag inte blivit begåvad med än). Jag tycker den nya Snipping tool är bättre än tidigare sätt att hämta skärminnehåll.

Edit: Hade lite fel, prinstcreen öppnar numer just snipping tool; men den "gamla" finessen blir det om man använder CTRL+PrintScreen i kombination!

Det absolut bästa snip är ctr+shift+s då kan man välja exakt det man vill ha och sedan klistra in/spara ner.
 
Det absolut bästa snip är ctr+shift+s då kan man välja exakt det man vill ha och sedan klistra in/spara ner.

Ja, jag gillar också den bättre (och går att göra med video också), men originalfunktionen (lägg hela skärmen på klippbordet) har flyttats från bara PrintScreen till CTRL+PrintScreen och numer är alltså ctrl+shift+s exakt samma sak som PrintScreen. Så nu kan du och jag använda en knapp istället för tre, medan @MidnightSoul får använda två istället för en!

På buke får man lära sig mycket nya detaljer :)
 
Ja, jag gillar också den bättre (och går att göra med video också), men originalfunktionen (lägg hela skärmen på klippbordet) har flyttats från bara PrintScreen till CTRL+PrintScreen och numer är alltså ctrl+shift+s exakt samma sak som PrintScreen. Så nu kan du och jag använda en knapp istället för tre, medan @MidnightSoul får använda två istället för en!

På buke får man lära sig mycket nya detaljer :)

Förlåt det ska vara Win+shift+s
 
Alla som de senaste veckorna invänt att "det är faktiskt hjulet man byter". Det är liksom ett helt orimligt resonemang så det är mycket störigt att detta ska upprepas två gånger om året. Kan inte minnas att det varit lika vanligt förr, så fattar inte varför denna epidemi har spridit sig de senaste åren...
 
Alla som de senaste veckorna invänt att "det är faktiskt hjulet man byter". Det är liksom ett helt orimligt resonemang så det är mycket störigt att detta ska upprepas två gånger om året. Kan inte minnas att det varit lika vanligt förr, så fattar inte varför denna epidemi har spridit sig de senaste åren...
Dessutom är essensen i det man vill åstadkomma just att få andra däck att köra på. Att medlet för att nå dit är att hantera det vidhängande hjulet är inte det centrala. Det är ett rätt normalt sätt att prata att ha fokuset på det huvudsakliga temat i innehållet.

Hela begreppet "hjulskifte" som alternativ till däckskifte är väl ett nypåfund? Det är i alla fall min upplevelse, att det inte fanns någon konkurrens mellan olika begrepp tidigare för att byta däcken var det enda existerande.
 
Att en tröja och ett par byxor fått fläckar av tvättmaskinen... Fattar inte vad det är som hänt, men på båda ser det ut som att någon typ skvätt färg/blekmedel över magen på tröjan och ena benet på byxan. Inga andra kläder har fått dessa fläckar och det verkar inte gå bort genom att tvätta igen.
Har du använt handsprit och råkar spilla kan det hända att man får missfärgade blekta kläder
 
Dessutom är essensen i det man vill åstadkomma just att få andra däck att köra på. Att medlet för att nå dit är att hantera det vidhängande hjulet är inte det centrala. Det är ett rätt normalt sätt att prata att ha fokuset på det huvudsakliga temat i innehållet.

Hela begreppet "hjulskifte" som alternativ till däckskifte är väl ett nypåfund? Det är i alla fall min upplevelse, att det inte fanns någon konkurrens mellan olika begrepp tidigare för att byta däcken var det enda existerande.

Ja precis, det är däckets egenskaper som är av betydelse och det som lagstiftning och polis bryr sig om. Huruvida man har 1 eller 5 uppsättningar hjul har exakt noll betydelse.

Invändningar om "hjulbyte" har verkligen exploderat de sista åren är min bild också, kan inte minnas att det var någon diskussion överhuvudtaget för 10 år sedan. Förstår inte varför eller varifrån det kommit...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 767
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 157
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 034
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 349
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp