Störiga saker vi stör oss på, del 33

På min kollega som sitter och slemhostar högt och ljudligt samtidigt som hon hinkar cola zero (gör slemmet bara värre) och väser-viskar fram vad hon vill säga för att hennes röst är död. Var hemma och var sjuk istället för att envisas med att vara här och smitta oss andra...
 
Östergötland idag ..
DSC_1528.JPG
 
Som före detta brevbärare kan jag säga att ofta är problemet inte skrivstil utan ofullständiga eller felaktiga adresser.

Jag vet inte hur många julkort vi fick sortera manuellt där adressen var bara ett namn och en ort. Men vi levererade rätt ändå, mycket tack vare en kollega som var gammal i gemet och hade stenkoll på typ allt.

Har två exempel där posten lyckats komma fram trots mycket bristfälliga adresser. På den ena stod det bara "smeknamn i bynamn" (smeknamnet unikt iofs), och det andra stod det nog namn på, men istället för adressen stod det bara smeknamnet på kvarteret :rofl: krävs nog ganska mycket lokalkännedom för att dessa ska hittat rätt :D
 
Har två exempel där posten lyckats komma fram trots mycket bristfälliga adresser. På den ena stod det bara "smeknamn i bynamn" (smeknamnet unikt iofs), och det andra stod det nog namn på, men istället för adressen stod det bara smeknamnet på kvarteret :rofl: krävs nog ganska mycket lokalkännedom för att dessa ska hittat rätt :D
Ja, såna brev har jag med delat ut. Tacka gudarna för kollegor som jobbat länge!
 
Att min togoodtogo kasse på Espresso House blivit kanselerad utan att jag fått meddelande om det. De hade tydligen redan sålt slut på allt redan efter lunch. Tur det är bara nerför backen från där jag bor. Pengarna skulle återföras också, men jag var ju så sugen och allt är ju svindyrt här i Norge! :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 734
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 130
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 026
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 322
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp