Störiga saker vi stör oss på, del 33

Det blir ju fel ändå eftersom Öland tillhör Sverige, Sverige är landet.

England är inget land utan del av land. Storbritannien heter landet. Vill man göra en liknelse så skulle man väll kunna säga Nyköping Skåne. Eftersom Nyköping inte ligger i Skåne utan i Sörmland och Glasgow inte ligger i England utan Skottland.
Det var det som var skämtet. Öland tillhör inte Sverige.... ;) ;) ;) ;)
 
Varför är det alltid schizofreni när någon är "galen" på film eller i serier? Oavsett på vilket sätt personen är galen, om det så är seriemördare eller osammanhängande tal, så blir diagnosen schizofreni.
Nog för att det är en bred diagnos men kom igen. De allra flesta med diagnosen beter sig ändå civiliserat. Åtminstone är det min erfarenhet.
 
Varför är det alltid schizofreni när någon är "galen" på film eller i serier? Oavsett på vilket sätt personen är galen, om det så är seriemördare eller osammanhängande tal, så blir diagnosen schizofreni.
Nog för att det är en bred diagnos men kom igen. De allra flesta med diagnosen beter sig ändå civiliserat. Åtminstone är det min erfarenhet.
Verkligen!
Det ökar ju tyvärr okunskapen kring diagnosen en massa. Riktigt trist.
 
Folk som använder emojis helt uppåt väggarna i sociala medier. Såg ett inlägg om någon som skulle ta bort sin häst och någon hade svarat med en 😂
Ser man inte flinet på den gula gubben?
Ungefär som folk som gillar när det varit olyckor mm. Kanske skall läsa inlägget först.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 424
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 909
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 066
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp