Störiga saker vi stör oss på, del 33

Även om man har formaterat minneskortet så brukar det gå att få tillbaka bilderna. Kanske inte exakt alla bara. Googla. 😁 Svårt att hjälpa när jag inte vet vad du har för dator osv. ☺️
Jag får göra det, det kanske är enkelt! :) Men jag raderade dem direkt från kameran.
 
Försöker säga upp mitt betalkort hos Ica banken.
Hopplöst. De krånglar och vill säga upp mina sparkonton också. Men det här jag aldrig bett om. Bara att kortet och det kopplade kontot ska bort.
 
Barnens pappa har barnen över påsk. Vi firade med min familj allihop igår men de vaknade hos pappan på morgonen. Alla tidigare år har barnen mötts av en karta från påskharen som lett till påskägg. Fick detta sms från exet igår förmiddag:
Screenshot_20240331-083007.png
(Mitt hus alltså) Stör mig både på att han lite lägger över det på mig och att jag genast blev stressad och funderade på hur jag skulle rädda upp situationen :cautious:

Jag har inte påmint eller något inför påsk, han får skapa sina egna traditioner med barnen.. Men då får man väl vara beredd på reaktioner och kanske parera med något annat eller stå för det?
 
Barnens pappa har barnen över påsk. Vi firade med min familj allihop igår men de vaknade hos pappan på morgonen. Alla tidigare år har barnen mötts av en karta från påskharen som lett till påskägg. Fick detta sms från exet igår förmiddag:
Visa bifogad fil 142265
(Mitt hus alltså) Stör mig både på att han lite lägger över det på mig och att jag genast blev stressad och funderade på hur jag skulle rädda upp situationen :cautious:

Jag har inte påmint eller något inför påsk, han får skapa sina egna traditioner med barnen.. Men då får man väl vara beredd på reaktioner och kanske parera med något annat eller stå för det?
Åh, förstår känslan till 100%. Men du har helt rätt, det är inte fin sak att lösa ❤️
 
Fortfarande spänd i nacken och småont i huvudet. Ingen migrän men jobbigt och irriterande ändå :meh: jag vill rida och greja med hundarna nu när det är så skönt ute. Men jag orkar inte. Och ryggen är jättestel. Är rätt säker på att stelheten i nacken hänger ihop med stelheten i ryggen och höften. Är så less. Bara för att jag ska spara pengar så lär det här ta alla pengar jag hunnit spara
 
Jag stör mig på att jag köpt en massa fina växter och inte vet hur fan jag ska få in allt i bilen imorrn. Det kommer gå men det blir nog lite bökigt och jag kommer få sitta sjukt obekvämt - köpte den här godingen idag och jag vägrar ha den nerpackad någonstans där den kanske kan bli krossad så den kommer åka fram med mig 😅
Jag som sett fram emot efter att få åka bekvämt hemåt efter att ha fått sitta snett hela vägen ner pga en gerbil :laugh:
 

Bifogade filer

  • 20240331_131806.jpg
    20240331_131806.jpg
    417,2 KB · Visningar: 108
stör mig på:
"vi spelade bra/dåligt.." Nej, vad jag vet spelade inte jag. "Vi" spelade inte alls. DE spelade matchen. De är ett lag jag hejar på, men VI har aldrig nånsin spelat. Jag har suttit i soffan medan DE presterat. Det finns inget VI om inte jag är med. Då är det de eller ni...

"Jag tycker xxx och många med mig tycker det också". Ta ansvar för vad du tycker. Inget annat. Jag hatar verkligen det uttrycket.
 
Jag stör mig på att jag är så trött och utmattad för jämnan. Ont i kroppen. Huvudvärk och skum i hjärnan och tankeverksamheten. Seg. Skulle önska mig pigg och värkfri, att hjärnan inte var så dimmig som den är ständigt.
 
Jag stör mig på att jag köpt en massa fina växter och inte vet hur fan jag ska få in allt i bilen imorrn. Det kommer gå men det blir nog lite bökigt och jag kommer få sitta sjukt obekvämt - köpte den här godingen idag och jag vägrar ha den nerpackad någonstans där den kanske kan bli krossad så den kommer åka fram med mig 😅
Jag som sett fram emot efter att få åka bekvämt hemåt efter att ha fått sitta snett hela vägen ner pga en gerbil :laugh:
VAR har du varit? En sån där behöver jag, men har endast lyckats hitta små orotade sticklingar till alldeles för högt pris. Lätt värt att sitta obekvämt för :D
 
VAR har du varit? En sån där behöver jag, men har endast lyckats hitta små orotade sticklingar till alldeles för högt pris. Lätt värt att sitta obekvämt för :D
Samma här, tills idag :D Trädgårdspaletten i Malmö! :)

Min andra goding ska nog kunna stå i en hålighet bland packningen hoppas jag, annars blir det svårt :D
 

Bifogade filer

  • 20240331_131630.jpg
    20240331_131630.jpg
    265 KB · Visningar: 83
Försöker säga upp mitt betalkort hos Ica banken.
Hopplöst. De krånglar och vill säga upp mina sparkonton också. Men det här jag aldrig bett om. Bara att kortet och det kopplade kontot ska bort.
Har du en dosa? För det är ju betalkortet man använder när man loggar in och gör ärenden med dosan. Utan dosa+kort går det ju bara att logga in med mobilt bankid.
Kanske därför de vill avsluta allt?
 
Har du en dosa? För det är ju betalkortet man använder när man loggar in och gör ärenden med dosan. Utan dosa+kort går det ju bara att logga in med mobilt bankid.
Kanske därför de vill avsluta allt?
Nu hänger jag inte med alls. Ica är inte min huvudbank. Betalkortet använder jag ju bara i affären och då behöver jag bara kortkoden?
 
Fattar ingenting av min lön.
Bruttonlönen känns för låg efter jag gått från 100% till 80%

Förra månaden drog de även dubbel sjukskrivning. Fick bekräftat att de va fel men ingen återkoppling och inget tyder på att de gett tillbaka därifrån denna lön heller..
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 313
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 607
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 296
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 790
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp