Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

När något ska räknas ut, det finns angivna värden att räkna med. Så skiter man i att räkna med de riktiga värdena utan kastar in lägre värden med decimaler? Varför? Om man SKA räkna typ 3*40, varför räknar man då 3*39,7? Förutom att det är krångligare så blir det ju fel? Speciellt om man ska multiplicera nåt uppemot 60 ggr....
 
Stör mig på att de inte kollade min legitimation när jag förtidsröstade igår. Antingen så var de slarviga eller så visste de bestämt vem jag var men jag kände då inte igen den som tog emot mitt kuvert :cautious:

Hehe, jag hade mitt leg redo men de viftade bort det. Min far var ju lätt känd på byn, dvs jag har svårt att vara anonym och den andra kontrollanten var mamma till en gammal klasskompis :rofl:

Men jag håller absolut med dig :)
 
Hehe, jag hade mitt leg redo men de viftade bort det. Min far var ju lätt känd på byn, dvs jag har svårt att vara anonym och den andra kontrollanten var mamma till en gammal klasskompis :rofl:

Men jag håller absolut med dig :)
Fast jag är inflyttad här inte nyligen men ändå och definitivt ingen kändis, förra gången jag röstade var det grannen som satt som röstkontrollant och att han kände igen mig var ju inte så konstigt.
Men igår var det två helt okända människor :crazy:
 
Inte okej, är ju extremt viktigt att kolla leg i sådana här situationer.
Personen kan ha känt till mitt förnamn eftersom jag jobbar i butik med en namnskylt på mig men det räcker väl inte för att godta någons identitet i ett sådant här sammanhang? Vi är dessutom tre i butiken med samma förnamn :crazy:
 
Personen kan ha känt till mitt förnamn eftersom jag jobbar i butik med en namnskylt på mig men det räcker väl inte för att godta någons identitet i ett sådant här sammanhang? Vi är dessutom tre i butiken med samma förnamn :crazy:
Nej det tycker jag verkligen inte. Jag har oxå förtidsröstat å här stog det på lappar att id kort och röst kortet skulle vara förberett tills när man kom fram. Finns anledningar.
 
Nej det tycker jag verkligen inte. Jag har oxå förtidsröstat å här stog det på lappar att id kort och röst kortet skulle vara förberett tills när man kom fram. Finns anledningar.
Ja jag hade leg i näven men personen bad inte om det så jag visade det inte, blev nog lite ställd över att hen inte ville se det faktiskt.
Frågan är om jag ska påpeka det för välnämnden? Eller någon annan?
 
Vet inte vem du ska bända dig till men börja med valnämnden. Annars kanske som vet vart du ska vända dig om det inte är till dom.
Lär vara valnämnden, i praktiken någon på kommunkansliet som sköter valadministrationen.
De ansvarar för röstmottagarna och ska ha sett till att de är instruerade/utbildade vad de ska göra.
 
Folk som envisas med att uttala namn fel :banghead:
Som tur är inte mitt namn men jag blir verkligen jätteirriterad när dom ska vränga till andra
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 228
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 008
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp