System Kamera

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare fall_out_girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 99
  • Visningar Visningar 7 242
Sv: System Kamera

varför skulle du köpa begagnat? Jag beskrev mina erfarenheter av E-500 och med tanke på att E-520 och E-420 båda är nyare och uppgraderade så är det väl en bra ide att köpa någon av de nyare modellerna med de uppgraderade objektivkiten? Man behöver ju inte ge sig på att köpa gammal OM-optik det första man gör...

Båda E-modellerna är mycket kamera för pengarna. E-420 saknar bildstabilisering om jag minns rätt, men har i gengäld ett otroligt kompakt hus. Jag föredrar greppet på 500-serien, men för den som vill ha en nättare kamera är 400-serien att föredra.

Men ja, viss optik kan man med glädje köpa begagnad. Vill man lägga vantarna på bra OM-optik måste man det - de tillverkas inte längre.

nej, jag bara menar om man vågar, men jag tror inte att jag gör det.
men nu har jag snöat in på nikon d60 istället.. men jag vet inte riktigt. är ju skitsvårt dethär ><

Kolla in Olympus sortiment tycker jag, jag har en E-410 och jag är helnöjd. Tycker att LadyFrost sagt mycket bra saker angående Olympus annars, men tänkte skriva att jag har en Olympus med för "statistikens" skull :p (finns ju bara ett fåtal här som har Olympus).

kl

puttar upp tråden lite :D

haha, fick provfota lite på med min kompis systemkamera för nån dag sen :D och nu blev jag riiiiiktigt sugen på att köpa en jag oxå. :D

haha, tror hon hade en nikon d40. eller, de kanske var ett x med i namnet oxå? haha, ingen aning!
Nån som har nåt att tilllägga om den? :D är den lika prisvärd som hon tycker att den är? :D

Senast ändrad av en moderator:

jag har en D40 och är absolut nöjd med den! Jag tänker inte byta upp mig utan jag tänker köpa fler objektiv så fort jag få lön. En riktigt bra instegskamera om man inte haft en systemkamera förut. Den är väldigt lätt att använda och man kan växa tillsammans med den.
Absolut prisvärd

Mmkey :D

den är inte såå farligt dyr heller va? eller?

Trevligt trevligt!

Eigentlich:
Tror dom ligger på knappa 4000 i butik, nackdelen är väl att inte alla har dom inne längre då dom (som jag förstått det) ska utgå från deras sortiment. Här finns dom för 3790:-.

ohneeej, ska dom försvinna? :eek:

jag har inte pengar nu, så jag ska förmodligen köpa en till hösten/vintern. tror ni dom finns kvar då?

Det tror jag. Dom lär väl försvinna i årskiftet eller så. Dessutom kan man hitta många begagnade just nu, som ligger runt 3500. Eftersom att kameran är relativt ny så är det ett himla bra pris.

oh, nu får jag lite beslutsångest. Tänk om de kommer upp en ännu bättre kamera efter årskiftet då? :D eller, haha, ni fattar vad jag menar? :D fasst den kommer kanske vara mkt dyrare iofs. hm..

har du haft systemkamera förut? Om inte så kommer du inte behöva en mer avancerad kamera än D40. Man blir inte bättre fotograf bara för att man har en dyrare kamera och dyrare utrustning än andra. Det är inte kameran som gör fotografen.

nej, de har jag inte. Haha, men jag tänkte, att de kanske kommer ut en som är mer prisvärd? i stil med d40n eller liknanden?

eheh, neej, vet igentligen inte vad jag pratar om. :D

Man blir inte bättre fotograf bara för att man har en dyrare kamera och dyrare utrustning än andra. Det är inte kameran som gör fotografen.
Apropå det kan man tänka på att i princip alla fotografier man någonsin har sett och kommer ihåg har tagis med enklare kameror än Nikon D40. Många med helt manuella analoga kameror. :)

oook :D

då får de bli en sån såfort jag har pengar! :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag står i begrepp att skaffa en kamera, utöver mobilens. Jag har en relativt ny iPhone, och vill att den nya kameran ska vara minst...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: pollex
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 347
Senast: Emelei
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 559
Senast: escodobe
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut... 2
Svar
26
· Visningar
3 529
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?